Ruimtegebrek

Hi ladies,

Even een vraagje, merken jullie ook al dat er 'ruimtegebrek' ontstaat in jullie buiken? Ik heb sinds een week dat ik af en toe echt het gevoel heb dat ik (nu al!) een kleine dwarsligger heb die alles aan de kant duwt. Gisteravond ook pijn in mijn rug en heupen (een soort drukpijn) wat volgens mij door de baby komt. Maar ik weet het niet zeker, dus ik dacht: even checken!

Ook mijn buik wordt vaker spontaan hard. Soms als ik bijvoorbeeld opsta, maar vaak ook als ik gewoon rustig zit. Volgens mij is die baby dan ook gewoon aan het draaien ofzo, kan dat? Het zakt overigens ook altijd binnen een minuut weer af hoor.

Nou ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Rugliggen (de hele nacht) bijvoorbeeld vind ik ook niet meer heel fijn. Dit geeft een beurs gevoel aan de binnenkant van mijn ruggengraat en ik heb het idee dat mijn organen (nieren) dan lekker in de knel zitten.

Nou ik was even benieuwd naar of dit normaal is of niet, ik heb eigenlijk geen idee ;-)

Liefs

Hoi Blossom,

Op zich heb ik nog niet echt het gevoel dat ik ruimtegebrek heb, maar mijn buik is dan ook niet enorm, kan nog wel wat groeien :).

Dat van de harde buiken herken ik wel, die komen regelmatig opzetten, en gaan ook weer redelijk snel over. Ik begreep dat dit geen kwaad kan, zolang het maar geen pijn veroorzaakt. Als het wel pijn gaat doen, moet je uit kijken, geloof ik.
Soms heeft het er ook mee te maken dat mijn blaas vol zit, en als ik dan naar het toilet ben geweest, is de harde buik ook over. Apart, vind je ook niet :)?

Gelukkig lag ik voor de zwangerschap al het liefst op mijn zij, en dat doe ik nog steeds. Nu wel met een voedingskussen tussen mijn benen en onder mijn buik, dat helpt echt heel goed!! Zonder dat kussen lig ik lang niet zo lekker, en heb ik 's morgens ook last van mijn rug.
Wat ik alleen wel vreemd vind, is dat ik 's morgens ook wakker word met een harde buik. Is dat normaal?

Liefs Marit

Dat van dat voedingskussen heb ik van meer mensen gehoord, daar moet ik ook maar eens aan beginnen dan! Ik leg nu al wel een kussentje onder mijn bovenste been, maar dat is ook niet alles. Die harde buiken doen bij mij ook geen pijn, behalve wel eens 's avonds als we nog een stukje gaan lopen ofzo, maar dan staat mijn buik gewoon onder spanning lijkt wel, dus het kunnen dan ook mijn buikspieren zijn. Maar goed, dan moet je gewoon wat gas terug nemen.

Ik word niet wakker met harde buiken, maar heb het vaak wel bij het opstaan. Dan heb ik de hele nacht gelegen en zodra ik opsta wordt 'ie hard. Na het plassen is het dan idd. vaak over! Tsja, zoals je kunt lezen ben ik dus ook geen ervaringsdeskundige ;-)

heel herkenbaar: een volle blaas betekend inderdaad een harde buik bij mij; dus naar de wc en dan is het over.
vaak heb ik het ook even als ik ga liggen in bed. maar dat trekt meestal ook vrij snel weer weg...

geen idee waar het door komt :p

hoi dames,

ruimtegebrek weet ik niet maar de baby beweegt soms zo erg dat ik denk dat ie er doorheen komt, maar volgens de vk is dat normaal.

veel liefs
Marloes

zeer herkenbaar!
dit is mijn 4e kindje en bij de anderen had ik het net zo hoor! ze worden nu eenmaal groter en dan doet draaien iets meer pijn..
ook de harde buiken, vooral bij volle blaas en opstaan enz.. ook spontaan!
tja het hoort er echt bij!
lekker he zwanger zijn! hihi

liefs

Ach ja, verder heb ik niks te klagen, dus vind ik het helemaal niet erg :). Vond het alleen wel apart, bij het opstaan al een harde buik.
Gelukkig dus niet de enige die er last van heeft!!

Nog 9 weekjes genieten en dan hopelijk genieten van de kleine meid buiten mijn buik :)!!
Kan bijna niet meer wachten.

Liefs

Heeey,

Van dat voedingskussen is echt waar. Heb er sinds een mand ook ene, en ik kan niet meer zonder slapen! Heeeeeeerlijk.

PLaats tekort heb ik nog niet echt, af en toe krijg ik wel een schopje tegen een rib aan, gelukkig nog niet al te hard!

Nog 10 weken! Ik kan ook niet meer wachten hahahahaha

liefs

Terug
Bovenaan