Ruimtegebrek

hey

ik vind het slapen met een voedingskussen een drama! ik draai nogal vaak namelijk! hihi
ik rol met deken op en die draait steeds mee. hihi
bij de eerste 2 vond ik het wel heelrijk slapen! tja...
wat ik wel merk is dat onze uk steeds meer beweegt, alles beweegt dan in mijn buik en er komen enorme bulten opzetten.. dan weer een kontje, dan een hakje enz.. hihi net een golfslagbad..

liefs

Hier ook verzot op het voedingskussen, ik lig op men zij en enorm stabiel. als ik snacht wakker wordt, dan lig ik nog in de zelfde houding, en dat bevalt me prima.
Rug ligt inderdaad niet zo lekker meer.
Hier niet zozeer bij het opstaan smorgens een harde buik maar ook als ik van de bank opsta, of juist na het plassen.

Hebben jullie ook het idee dat die kleine zo hoog zit dat je er misselijk van wordt???

liefs

Hoi! Ik ga ook maar eens zo'n voedingskussen kopen, daar heb ik meer goede verhalen over gehoord.

Ik merk sinds een week dat die kleine echt groter wordt en inderdaad, dat mijn maag soms behoorlijk in de verdrukking komt. Soms daardoor ook wat misselijk (niet heel veel). Echt bizar. De afgelopen dagen heb ik een beetje opgelet en ik heb ook vaak dat als ik opsta (van stoel of bank) dat mijn buik verhard. Dit doet verder niet zeer en zittend is hij lekker soepel, maar ga zo voor de zekerheid even de vk bellen. Ik ga dit weekend op vakantie voor 2 weken en wil even weten wat wel en niet oké is.

Oke, heb de vk net gebeld en misschien zijn er meer die even willen weten hoe of wat. Ze gaf aan dat in deze fase (waarin ik erg hard groei, klopt!) het heel normaal is dat je baarmoeder sneller geprikkeld is en dat hij door 'externe factoren' sneller verhard. Dus bijvoorbeeld opstaan, een volle blaas, rommelende darmen, een schoppend kind. Het is niet goed als je in rust bent (bijv. op de bank zit) en hij wordt gedurende een tijdje uit het niets om de paar minuten hard of als het echt pijn doet.

Je hebt dan ook nog het verschil tussen een harde buik (bowlingbal) en een wat meer gespannen aanvoelende buik.

Een blaasonsteking kan ook reden zijn voor harde buiken, dan heb je bijvoorbeeld ook dat je slecht kan plassen of veel kleine beetjes. In dat geval even urine naar de huisarts brengen om te laten testen.

Nou ik dacht: deze informatie maar even delen! Weer wat geleerd ;-)

Goed Blossom, dat je gewoon de deskundige belt! Is het gelijk duidelijk.

Ik herken het gevoel dat je ruimtegebrek hebt. Hij ligt heel vaak met zijn hoofdje tegen de linkerkant van mijn bekken aan en duwt dan zijn beentjes tegen mijn buik. Daar krijg je hele rare vormen van! En ik heb van mezelf al best een harde/strakke buik en dat merk ik nu nog steeds. Mijn buikspieren laten niet los, dus heb vaak het gevoel een 'harde buik' te hebben, maar volgens mij zijn het met name mijn spieren.

Ik moet wel heel vaak plassen (geen ontsteking hoor!). Ben ik net geweest, loop ik in een winkel en moet ik alweer. Durf nauwelijks ergens naar toe te gaan, uit angst dat ik niet naar de wc kan. Ik denk dat hij mijn blaas voor een lekker kussentje aanziet!

Slapen op mijn rug gaat nog het best. Ik ben normaal een buikslaper, dus dat valt wat tegen. Maar eigenlijk slaap ik naar omstandigheden nog redelijk!

ow, heb vanmiddag zo'n kussen gekocht, en mijn middagtukje was zoveel lekkerder: hoefde niet naar een houding te zoeken, maar lag gelijk goed!

heb sinds gister best veel last van óf maagzuur, óf misselijkheid. het is steeds een van de twee... echt heel vervelend... vanmiddag dacht ik, als dit zo door gaat, dan ga ik overgeven. maar toen wat gegeten, en toen was het over...

liefs,

T

T,

Hoe ver ben jij nu dan? Ik heb het helaas mijn hele zwangerschap al (maagzuur). Maar ik merk nu inderdaad ook dat het allemaal wat meer in de verdrukking komt!
Ik ben nu 31 weken, dus daarom ben ik benieuwd wanneer het bij jou is begonnen.

Veel melk, vla, rennie en/of pepermunt verlicht het nare gevoel vaak wel!

Succes joh!

Terug
Bovenaan