ruisje bij hart

hoi hoi

nou ben ik vorige week bij de costultatieburo gewwest en hebben ze bij mijn dochter van 15 mnd. een ruisje bij het hart ontdekt nou zeiden ze dat ik mij niet ongerust hoefde te maken en dat heel veel kinderen dit hebben maar het zit me   toch niet  lekker.
zijn er meer ouders waarvan hun kinderen dit hebben en komen ze er ook weer vanaf of houden ze dit ik maak me toch wel een beetje zorgen


                                                    graag reacties Denice
 
Hoi Denice,

Bij mijn dochtertje (Roos) hadden ze vorige maand een ruisje gehoord. Zij was toen 7mnd. Ik moest een afspraak bij de dokter maken. Ik naar de dokter en die hoorde niets. Dus voor niets ongerust geweest.
Als ik jou was zou ik een afspraak bij de dokter maken. En dan maar hopen dat het net zoals bij ons goed afloopt.
Laat je nog wat van je horen?

Liefs,
Henriette (moeder van Roos 7-1-2005)
 


Hi,

Bij mijn zoontje Dylan is t bij de geboorte al ontdekt.Ik dacht dat ik gek werd, voelde me schuldig,  terwijl ik toch echt volgens t boekje had geleefd.Maar ze zeiden, geen zorgen, veel kids hebben het, en groeien r over heen.Hij moest met 6mnden terug komen voor n hartfilmpje, en ze waren nog niet tevree, maar wilde ook nog niets doen.Nu moet ik begin dec.terug komen voor n nieuw filmpje, en gaan ze kijken hoe of wat.Hij is dan net 1.Ik ben gek met zorgen, mijn baby.Maar als ik naar hem kijk, weet ik t zit vast goed.Hij is gezond, echt nooit ziek, groeit goed, onwikkelt zich  goed.Dus blijf positief.Ik wil je heel veel sterkte wensen.En blijf positief, ik weet t is moeilijk, maar doe t voor de kleine...
Groetjes Maroesca

 
hoi hoi

ik denk toch dat ik deze week even naar de huisarts ga dan kan hij ook even luisteren
en ons toch een beetje gerust kan stellen. alvast bedankt voor jullie reacties

                  groetjes Denice
 
Hoi Denice,

Ikzelf heb een hartruisje, dit is door de schoolarts destijds ontdekt. 1 op de 10 mensen heeft een ruisje vaak heeft het niets te betekenen. Hopelijk stelt dit je gerust! En heeft het bij jou kindje ook niets te betekenen.

groetjes bianca
 
Hoi allemaal,
Bij deze mijn verhaal:
Bij mijn zoontje is bij 9 maanden oud, ongeveer 3 weken geleden ook een ruisje gehoord door de CB-arts. Deze heeft mij  doorverwezen naar de huisarts om te kijken of deze het ook hoorde. Deze hoorde het inderdaad ook, doorverwezen naar het zkh. Kinderarts hoorde het ook. Gelijk een hartfilmpje laten maken. Op zich waren daar de resultaten niet alarmerend van (zat niet in de kleppen, spier o.i.d.). Waarschijnlijk is het een gaatje tussen de 2 boezems (heeft een baby in de buik op zich ook, is dus misschien nog niet dicht) of niets??!!! Dus nu op een wachtlijst om een echo van het hartje te laten maken.
Zijn groei en ontwikkeling gaan allemaal heel voorspoedig en hij is niet ziek. Is dus allemaal nog niks ernstigs. De echo kan ons dan hopelijk wat meer vertellen. Ook al hoef ik me van de kinderarts absoluut geen zorgen te maken toch doe ik het natuurlijk wel een beetje.
Ben benieuwd verder naar jullie ontwikkelingen.
Groetjes, Nicoline
 
Hoi Denise,

Min dochtertje Maud, heeft met 6 weken een week in het ziekenhuis gelegen, ze is inmiddels bijna 9 maanden en helemaal gezond, daar ontdekte ze ook een hartruisje, we moesten twee keer voor controle terugkomen, maar zelfs de kinderartsyen gaven aan dat heel veel kindjes het hebben. Dat komt omdat de adertjes waar het bloed doorheen stroomt nog heel smal zijn en als een soort beekje werken met een soort trechtertje aan het eind, dus behalve een ruisje, kan het ook het ruizen van het bloed zijn. Wij maakten ons ook ontzettende zorgen. Gelukkig houden ze bij het CB het altijd goed in de gaten en vermoeden ze iets, dan laten ze het controleren, maar Heel veel kids hebben het dus en in veel gevallen kan het geen kwaad. Als je je onzeker voelt dan kan je je laten doorverwijzen naar een kinderarts inhet ziekenhuis. Dan heb je er aan gedaan wat je er aan kunt doen. Succes.

Groet Renate
 
mijn zoontje heeft ook een ruisje
dit wordt veroorzaakt door 2 gaatjes in het hartje.
dit klinkt erger dan het is.
ik moet alleen wat voorzichtiger zijn als hij ziek wordt.
als er een bacterie in zijn lijfje zit kan dit in dit "gaatje" gaan zitten.
als hij ziek is krijgt  hij meteen antibiotica voor.
hij heeft er geen last van. heeft alleen een slechtere conditie en is sneller moe. "ook niet altijd" hahahaha.
het is goed als je naar een huisarts gaat al is het maar voor je eigen gevoel,want anders blijf je piekeren. niet naar andren luisteren gewoon doen wat je moedergevoel zegt. altijd goed!
het is ondekt toen hij 1week oud was over een maand wordt hij 1.
hij is onderbehandeling bij de kinderarts en de kindercardioloog.
het ruisje is al harder geworden dit is een goed teken zegt de cardioloog. het ruisje is zo hard dat als ik mijn hand op zijn hartje leg dat ik het dan voel.
in april moet ik weer naar de cardioloog dan gaan ze weer eens kijken of de gaatjes al wat gesloten zijn en dan word besloten of ze het gaan sluiten of dat ze het laten dichtgroeien vanzelf dus.
dat sluiten klinkt ook erger als wat het is daar zie je niets van dat doen ze op vandaag via het liesje is een kleine ingreep

maar ga wel naar de dokter luister naar je gevoel
sterkte
 
Terug
Bovenaan