Rust en regelmaat in de praktijk

Hallo,

Het hangt denk ik inderdaad voor een groot deel van het kind af en van de leeftijd natuurlijk. Hoewel ik het probeer te vermijden, gaan we af en toe 's avonds met onze dochter  (4 maanden) weg. Ik laat haar daar dan slapen in de reiswieg en als ze straks nog iets groter is in een campingbedje. Als we weg gaan, maak ik haar niet helemaal wakker en ze valt in de auto altijd weer in slaap. Ze krijgt 's avonds nog een fles en die probeer ik dan wel thuis te geven zodat ze daarna meteen d'r bedje in kan.

Succes en veel plezier!
Mirjam
 
Hallo Roos,

Wij hebben vanaf het begin onze zoon Ruben (nu 6 maanden) wel meegenomen. Merken we dat het niet gaat (dus als hij hangerig word en niet wil slapen) gaan we naar huis. Jammer voor ons maar zijn rust gaat voor. We zijn nu ook een paar keer ´s avonds weg geweest en dan probeerden we daar te blijven slapen. Dat gaat omdat we hoofdzakelijk dan bij familie zijn met ruimte voor ons alledrie. Anders gaan we overdag naar de verjaardag of wat er dan ook is.
We halen Ruben onder geen enkele voorwaarde uit zijn bed omdat we naar huis moeten. Dat vind ik te onrustig. Omdat hij altijd om 19.00 uur op bed ligt en zelden wakker wordt, hebben we al eens een oppas thuis gehad. Ruben slaapt tot nog toe overal in.
Verder ga ik niet vaker dan één keer per dag met hem weg. Ik denk dat dit werkt want Ruben is een heel vrolijk en makkelijk kereltje. Ik kan je aanraden om goed naar je kind te kijken en niets te forceren. Dit werkt vaak averechts. Het is jammer wanneer je zelf graag weg gaat en je kindje er niet tegen kan maar op den duur heb je er alleen maar profijt van dat je naar je kindje hebt geluisterd.

groet,
Jinny
 
Dag Mamma's,

Ik kon om wazige redenen een paar dagen niet inloggen op het forum, dus vandaar mijn late reactie.
Wauw super dat velen van jullie gereageerd hebben! Heel fijn.
Als ik jullie verhalen zo lees komt iedere keer opnieuw naar boven: luister en kijk naar je kleine wat hij/zij wil....
Tja was te verwachten he?
Toch veel  dank, want het heeft me meer vertrouwen in mijn (onze) keus gegeven om in iedergeval 's avonds (voorlopig) niet op stap te gaan met de hele familie.

Groetjes,
Roos
 
Hallo Roosje,


Probeer nu nog zoveel mogelijk rust voor je kleine te creeren.....Je vedient het later terug!!!
Probeer de bezoekjes te minderen tot een keer per week....je kan de mensen ook bij jou thuis uitnodigen dan blijft de regelmaat er wel inzitten.

En wat betreft je schoonouders...waarom ga je niet gewoon in het weekend overdag?? Ik geloof dat als je het uitlegt aan je schoon ouders dat hun kleinkind er niet zo goed op reageerd om 's avonds op pad te gaan. Datze het prima vinden als jullie gewoon in het weekend overdag komen!!

Succes

Esther
 
Terug
Bovenaan