Rust en regelmaat

Ik heb net eens de site over inbakeren gelezen en daar stond ook een stuk over regelmaat. Nu heb ik zelf best een aardige regelmaat met mijn dochtertje van een maand, maar ze valt overdag zo moeilijk in slaap dat ik toch het schema wat op de site vermeldt staat wil gaan proberen. Dit is: slapen-voeden-wakker-slapen-voeden etc. Maar mijn dochter doet nu echt hazeslaapjes van hooguit een half uurtje. Moet ik haar hierna dan uit bed halen en dan voeden-wakker-slapen etc? Ik heb het idee dat ze na dit half uurtje echt niet uitgerust is en ze dus wel aan de borst in slaap gaat vallen en dit is juist niet de bedoeling. Iemand een idee hierover?

k heb net eens de site over inbakeren gelezen en daar stond ook een
stuk over regelmaat. Nu heb ik zelf best een aardige regelmaat met mijn
dochtertje van een maand, maar ze valt overdag zo moeilijk in slaap dat
ik toch het schema wat op de site vermeldt staat wil gaan proberen. Dit
is: slapen-voeden-wakker-slapen-voeden etc. Maar mijn dochter doet nu
echt hazeslaapjes van hooguit een half uurtje. Moet ik haar hierna dan
uit bed halen en dan voeden-wakker-slapen etc? Ik heb het idee dat ze
na dit half uurtje echt niet uitgerust is en ze dus wel aan de borst in
slaap gaat vallen en dit is juist niet de bedoeling. Iemand een idee
hierover?

Hallo

Als je mijn topics van de afgelopen week leest, krijg je de uitgebreide versie te zien van wat ik nu ga zeggen. Ik ben nl sinds vorige week donderdag met deze aanpak bezig en ik kan je vertellen dat het na een aantal dagen bikkelen echt beter gaat!
Loek deed slaapjes van 20 minuten en hooguti 3 per dag. Sinds ik een ritueel bedacht heb met mijn man en we ons daar strikt aan houden, samen met inbakeren, gaat het beter. Hij slaap vanaf de eerste keer al 45 minuten per keer, dat is al een verdubbeling. en hij sliep 1x per dag zelfs ongeveer 2 uur. Gisteren deed hij dat 2x. Ik heb deze vraag vaker gesteld aan anderen hier en het zou in verloop van tijd beter moeten gaan. Als je bv geeft, kan je ook gewoon elke x voeden. Het is alleen bikkelen!

Ik zou zeggen: lees mijn berichten erover, daar staan ook al mijn twijfels en successen in. Als je nog vragen hebt, stel ze maar. Dan geef ik je antwoord uit mijn eigen ervaringen van afgelopen week.

Nou spelen dat lukt haar dus niet, want ze begint heel snel te huilen als ze niet bij papa of mama is, maar ik denk dat dat ook wel vermoeidheid is.

En woedel, ik heb idd je berichtjes gelezen, heb volgens mij ook al eens gereageerd (maar weet ik ff niet meer) en ik heb me net (rond 17.00 uur ofzo) dus voorgenomen een strak schema aan te houden, dus mn dochter gevoed, verschoond en even in de wipper (dat ging zowaar goed!), en na het geeuwen naar bed, en je raadt het niet: zonder huilen in slaap!! Zal nog wel even toeval zijn, maar het geeft hoop!

Nou, fijn zeg!

Maar bereid je wel voor op weerstand, dat zal vast komen als ze meer uitgerust raakt. Loek heeft de eerste twee dagen soms 45 min de longen uit zijn lijf geprotesteerd. Ik stond af en toe te huilen voor zijn deur, vastbesloten om vol te houden (maar niet heus... veel getwijfeld!). Nu gaat het al een paar dagen beter. Soms jengelen, soms alleen wat brabbelen. En als hij echt huilt, dan is er iets: boertje of toch nog honger. Als dat verholpen is, gaat hij zoet slapen.
Ik laat hem nu dus niet lang meer huilen. Hopelijk is dat niet te vroeg.

Veel succes en ik lees wel hoe je ervaringen zijn!

Rosanne

Hoi!

Hier ook al een tijdje Regelmaat met een hoofdletter en echt, het werkt. ik wou dat ik het bij mijn oudtse ook zo strak gedaan had. in mijn omgeveing zie ook steeds vaker ouders lijkt wel die ook aan de Regelmaat gaan en bijna zonder uitxzondering met positief resultaat!

Succes, volhouden en niet schrikken van een kleine terugval na een paar daagjes, dat hoort er echt bij!

Groetjes Dionne

Ik kan nog niet veel nieuws melden, aangezien de nachten toch al goed gingen. Gisteravond heeft ze nog wel 3,5 uur (!!) geslapen nadat ik het berichtje hier had geplaatst. Vandaag dus het echte begin van RRR! Vraag me wel even af wat handig is om te doen, mocht ze na het in bed leggen toch een tijdje huilen. Ik vind een half uur echt het maximum, maar moet ik haar dan uit bed halen en dan weer het schema van het begin af aan volgen of moet ze echt eerst slapen.... Wie weet is deze vraag helemaal niet nodig, maar toch.... (wat kun je toch onzeker zijn als moeder hè?!).

en nu vergeet ik nog iets: met dit strakke schema, worden die hazeslaapjes dan vanzelf iets langere slaapjes? Ze hoeft van mij echt geen 3 uur achter elkaar te slapen als ze dat niet nodig heeft, maar een half uurtje is toch wel weinig voor een meisje van bijna 5 weekjes?

Terug
Bovenaan