rust en regelmaat

Hoi,

Hoe gaat het nu bij jou Tamara met de rust en regelmaat?

De rust en regelmaat gaat bij ons goed alleen als we een uitje plannen en hij dan tijdens dat slaapje niet ingebakerd is dan kan ik merken dat hij daarna erg onrustig wordt. Hebben meer moeders hier ervaring mee.

Hij heeft nu al 3 nachten van 22.00 laatste fles tot 6.00 geslapen.
Overdag begint hij nu iets wakkerde te worden en is ongeveer nu telkens drie kwartier wakker tot hij weer naar bed gaat.
Die gulle glimlach waar ik zo met smart op zat te wachten krijg ik nu regelmatig en daar geniet ik dan ook erg van.

Het is soms nog moelijk om overdag 3 uur tussen de voedingen te krijgen omdat hij nog wel eens soms te vroeg wakker wordt. Hij krijgt nu voeding voor hongerige baby's maar merk nog weinig verschil.
Hij is bijna 6 weken en mag volgens mij dan toch nog gewoon 6 flessen van 150 cc.
Hij weegt nu 5665 gram. Het is een flinkerd.

O ja het verschonen na de voeding was trouwens een goede tip.

Groetjes Leonie
 
Hoi,

Hoe gaat het nu bij jou Tamara met de rust en regelmaat?

De rust en regelmaat gaat bij ons goed alleen als we een uitje plannen en hij dan tijdens dat slaapje niet ingebakerd is dan kan ik merken dat hij daarna erg onrustig wordt. Hebben meer moeders hier ervaring mee.

Hij heeft nu al 3 nachten van 22.00 laatste fles tot 6.00 geslapen.
Overdag begint hij nu iets wakkerde te worden en is ongeveer nu telkens drie kwartier wakker tot hij weer naar bed gaat.
Die gulle glimlach waar ik zo met smart op zat te wachten krijg ik nu regelmatig en daar geniet ik dan ook erg van.

Het is soms nog moelijk om overdag 3 uur tussen de voedingen te krijgen omdat hij nog wel eens soms te vroeg wakker wordt. Hij krijgt nu voeding voor hongerige baby's maar merk nog weinig verschil.
Hij is bijna 6 weken en mag volgens mij dan toch nog gewoon 6 flessen van 150 cc.
Hij weegt nu 5665 gram. Het is een flinkerd.

O ja het verschonen na de voeding was trouwens een goede tip.

Groetjes Leonie
 
Hi Leonie,

Hier gaat het niet echt lekker.
We zijn dus vorige week dinsdag begonnen met rust, regelmaat en eenduidigheid (alle dingen op dezelfde plaats), maar omdat het resultaat te weinig was; op advies van het cb afgelopen maandag begonnen met inbakeren dmv de paccodoek.

Alleen nu heeft Isa waterpokken en hebben we het gevoel terug bij af te zijn. Ze huilt weer meer, wil minder slapen, heeft enorme krampen (die net sinds vorige week donderdag weg waren).

We geven de moed niet op, maar diezelfde moed zakt ons wel in de schoenen soms.

Waarom zou je hem tijdens het uitje niet bakeren? Wij gaan vrijdag een dagje naar de dierentuin. Na bijna 7 weken stress en ellende, zijn wij hier als gezin aan toe en onze oudste wordt dan 3. We bakeren haar gewoon in als ze moet gaan slapen. Dit om de regelmaat er in te houden: wakker, uitbakeren, eten, verschonen, wakker, inbakeren, slapen... Dat kan overal. Alleen de eenduidigheid (alles op de vaste plaats) zal er dan niet zijn. Maar die "rammen" we er zaterdag wel in. Dan is het feestje van onze zoon, maar blijft onze dochter zoveel mogelijk boven voor de rust.

Gr. Tamara.
 
Hoi Tamara,

Nog gefeliciteerd met je zoon hopelijk heb je een fijne ( rustige) dag gehad.
Gaat het inbakeren nu bij jullie goed?
Wij hebben ook weer een onrustige tijd achter de rug. Meneer kwam weer om 3 uur s'nachts terwijl hij al toch 2 weken doorsliep tot ongeveer 5.30.
Daarbij ging hij overdag lang slapen en was dan niet wakker te krijgen voor de voeding. Het leek wel of hij de dag en nacht door elkaar ging halen.

Ik voed nu strikt om de drie uur terwijl ik dit eigenlijk deed op verzoek maar gelukkig zit hij nu weer om zijn oude tijd.

Het inbakeren in de wandelwagen gaat prima maar in de maxi-cosi gaat niet fijn. Hij vind het verschrikkelijk en ik moet zeggen dat dit ook maar voor korte tijden zijn i.v.m het ophalen van de kinderen van school en doe het dan ook niet.

Slaapt jullie kindje s'nachts nog een beetje zodat je een beetje rust krijgt?
Krampen zijn erg vervelend, ik ken het. Ik gebruik nu zo'n 3 weken infacol en dit werkt bij onze zoon super. 1x vergeten en daar schreeuwde hij weer.

Het is onze derde kindje maar ik weet wel dat het soms handig was geweest dat je bij elk kindje een gebruiksaanwijzing kreeg. Elk kindje is anders en de ervaring die je hebt met de anderen kun je dan ook soms niets mee.

Ik hoor graag van je of alles goed gaat.

Gr. Leonie

 
Hoi Tamara,

Nog gefeliciteerd met je zoon hopelijk heb je een fijne ( rustige) dag gehad.
Gaat het inbakeren nu bij jullie goed?
Wij hebben ook weer een onrustige tijd achter de rug. Meneer kwam weer om 3 uur s'nachts terwijl hij al toch 2 weken doorsliep tot ongeveer 5.30.
Daarbij ging hij overdag lang slapen en was dan niet wakker te krijgen voor de voeding. Het leek wel of hij de dag en nacht door elkaar ging halen.

Ik voed nu strikt om de drie uur terwijl ik dit eigenlijk deed op verzoek maar gelukkig zit hij nu weer om zijn oude tijd.

Het inbakeren in de wandelwagen gaat prima maar in de maxi-cosi gaat niet fijn. Hij vind het verschrikkelijk en ik moet zeggen dat dit ook maar voor korte tijden zijn i.v.m het ophalen van de kinderen van school en doe het dan ook niet.

Slaapt jullie kindje s'nachts nog een beetje zodat je een beetje rust krijgt?
Krampen zijn erg vervelend, ik ken het. Ik gebruik nu zo'n 3 weken infacol en dit werkt bij onze zoon super. 1x vergeten en daar schreeuwde hij weer.

Het is onze derde kindje maar ik weet wel dat het soms handig was geweest dat je bij elk kindje een gebruiksaanwijzing kreeg. Elk kindje is anders en de ervaring die je hebt met de anderen kun je dan ook soms niets mee.

Ik hoor graag van je of alles goed gaat.

Gr. Leonie

 
Terug
Bovenaan