rust

Ik wil rust, maar dat lukt nu al drie maanden niet. Laura wordt aankomende donderdag twee, Annemiek is op precies dezelfde dag drie maanden. Gisteravond was Annemiek tot 11 uur! wakker, steeds weer flesje geven en maar proberen dat ze ging slapen. Nu slaapt Laura (gelukkig) en is Annemiek wakker. Vlak voordat Laura naar bed ging sliep ze nog dus dacht ik, dan kruip ik ook even lekker in bed. Alsof ze het ruiken, want Laura sliep nog niet en Annemiek was alweer wakker. Zo krijg ik toch nooit rust! Mijn man is ook al niet te genieten omdat hij ook geen rust krijgt als hij thuis is, meestal is er zelfs eentje aan het brullen als hij thuiskomt.

Dit gaat nu drie maanden zo en ik trek het gewoon even niet meer. Als de een slaapt is de ander wakker en ik kom nergens aan toe. We liggen 's avonds al om half tien in bed maar dat helpt ook niet echt moet ik zeggen. Tot overmaat van ramp moet ik aankomende woensdag weer beginnen op mijn werk. Ik vind mijn werk echt niet leuk en had gehoopt dat ik in mijn verloftijd iets anders gevonden zou hebben. Al met al zwaar klote dus en daar wordt de sfeer hier in huis niet beter van. Kon ik vanavond maar gaan slapen en dan morgenochtend wakker worden en zijn we vier jaar verder, kinderen naar school en rust in de tent. Lijkt me heerlijk. Ik vraag me zelfs wel eens af of ik wel aan kinderen begonnen was als ik dit allemaal had geweten.

Ja, zo herinner ik me de eerste weken/maanden met twee kinderen ook. Ik dacht een tweede doe ik er even bij, maar dat bleek even anders te zijn. Het is zoveel drukker. Ze wisselen elkaar af met slecht slapen. ziek zijn enz. Maar het wordt beter!!! Al blijven er momenten dat ik denk, ik wil nu even gewoon slapen!

Ja, zo herinner ik me de eerste weken/maanden met twee kinderen ook. Ik dacht een tweede doe ik er even bij, maar dat bleek even anders te zijn. Het is zoveel drukker. Ze wisselen elkaar af met slecht slapen. ziek zijn enz. Maar het wordt beter!!! Al blijven er momenten dat ik denk, ik wil nu even gewoon slapen!

Heel herkenbaar en inderdaad erg vermoeiend, maar echt het wordt beter.
Ik had die tweede er bij toch ook wel onderschat hoor, hoewel nr 1 al 4 was toen nr 2 kwam koste het me iets meer energie dan eentje.
Nu is hij 2 en heb ik vakaer weer mijn rust.

Dus komt goed! en vraag eens iemand om op te passen dat je een keer bij kunt tanken dat heilp mij altijd wel.

Groetjes

Hoi,

ook hier herkenbaar, toen Bente geboren werd, was Tijn net 17 maanden. Ik vond het toen ook heel vermoeiend, in bed, uit bed etc.....
Ik heb Bente toen al heel snel in een ritme "geduwd". Dus 's ochtends na de ochtend fles weer slapen, daarna wakker tot de fles van 11 uur (ongeveer), dan at ik met Tijn om half 12 een boterham en daarna gingen ze samen naar bed. Misschien ook een tip voor jou, zo heb je tussen de middag nog even de tijd voor jezelf. Hopelijk gaat ze de avonden ook beter slapen, naast al deze tips is het natuurlijk gewoon dat als je weer 3 maanden verder bent het allemaal weer anders is.

Liefs danielle

Hoi,

Ook ik herken dit heel goed, zeker na de 2e was het ff heel zwaar voor mij, bv geven 2 kinderen verzorgen (precies zomervakantie) naar zwemlessen boodschappen huishouden, niet door kunnen slapen,,Pfff roze wolk waar ben je!
Maar zoals mijn voorgangers al zeggen, het wordt echt beter!
Misschien kun je de baby iets langer ophouden s'middags en de oudste iets vroeger in bed?? Dan slapen ze "hopelijk" tegelijk en heb je ook wat meer rust.
En idd iemand vragen om op te passen, of zelfs een nachtje slapen, allebei of 1tje!
Jij door de week wat meer je bed uit en je man in het weekend, allebei een dag uitslapen in het weekend?!
En in het weekend een uurtje naar bed gaan als je man thuis is?!
Ik heb ook vaak gedacht dat ze het konden ruiken als ik naar bed wilden, want idd dan werd er bijna altijd 1 wakker!

Veel succes en je kunt hier altijd even je frustraties kwijt!

Gr MJ

Zilvina is nu bijna 4 maanden en Zifjon 2 zit dus bijna in het zelfde pakketje. Zilvian komt gewoon nog voor een nacht voeding en ze komen alle ibij tegelijk in d eochtend SPITS. Ik vraag me soms ook echt af hoe ik het doe. Heb M.E. dus moet ik eigelijk slapen in de middag wil ik blijven leven :) :)

Maar dat gaat vaak niet op zoals je omschrijfd. Als ik weet dat Zilvian voor een voeding kan komen terwijl Zifjon licht te slapen probeer ik ook eerder te voeden en ff te laten spelen en dan samen naar bedje.Ik ga altijd op de bank slapen aangezien Zilvian in onze kamer slaapt en direct wakker wordt zodra ik mijn matras aan raak. In de avond was het eerst brullen tot bijna midder nacht nu is dit rustiger. Wij gaan ook altijd om 22.00 naar bed dus proberen we om 18.30 fles ff spelen en dan slapen.Maken hem dan om 22.00 wakker voor laatste fles donker in de kamer en baker doek om en dan meteen weer tukken.

Waarom is ze wakker, onrust, huilen, krampen of vind ze het gewoon gezellig. Is dit het laatste moet je misschien ff laten gaan zo niet heeft het bij Zilvian enorm geholpen hem in te bakeren. Nu slaapt hij dieper en langer(3-4 uur achter een) en is rustiger. Ook wij wisselen af in het weekend met de nachtvoedingen (als je geen bv geeft) en met langer slapen in d eochtend. Dit MOET je echt proberen want dat is zo fijn en kunnen jullie beide ff bijtanken. Oppassen kan maar daar moet je wel aan toe zijn, ik heb d eoudste laats een weekend weggebracht en dat was echt heerlijk. DE jongste kan ik echt nog niet missen.

hoop dat je wat aan de tips hebt en ik leef met je mee.

liefs van Mariska mama van Zifjon en Zilvian.

Hoi moeders, ik kerken het wel een beetje...Luka is nu een half jaar en Lenthe 2 jaar.De eerste 2 maanden sliepen ze onverdag ook nog niet tegelijkertijd...Was de hele tijd bezig met flesjes geven, boterhammetjes smeren voor de ander, luiers verschonen, dan de een naar bed, even later weer eruit voor een fles, de andere weer in bed...Nergens was er tijd voor mij...(Laat staan tijd voor 't huishouden...)
Maar moet zeggen, 's nachts slapen ze lekker door, tot 's ochtend 09:30 uur, dus ik kon de nachten lekker meepikken zoda tik overdag niet kapot was...
Jammer dat dat niet bij jou zo mag gaan....
Kan me voorstellen dat je nu denkt 'was er maar nooit aan begonnen' maar onthou dat dit de tropische jaren zijn.Inderdaad, als ze 4 jaar zijn (mijn oudste zijn 5 en 8 jaar) is het een stuk rustiger in huis nu ze naar school gaan.'s Middags komen ze thuis met schilderwerkjes en huiswerkopdrachten, heerlijke periode.
Maar toch denk ik dat je moet ontnhouden dat deze hectische periode maar even zal duren...Nu is het slopend, maar wie weet tegen de zomer aan hebben ze elkaar ritme overgenomen...

Vroeg me af, kan je niet tijdelijk stoppen met werken rn rustig even een paar maandjes bijkomen en je op je kids storten?Een nieuwe baan gaan zoeken en dan weer aan de slag gaan...

Zat nog te denken, heb je een familielid die bijv. een dagje bij je kindjes in huis kan oppassen, dat je met je man er even op uit kan of dat je je kids juist even bij een ander thuis brengt zodat jij gewoon even je bed in kan duiken???

Succes, positief blijven hoor!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan