rustiger aan doen...

Gister naar de fysio gegaan. Rustiger aandoen is het advies...
Mijn vorige zwangerschap heeft blijkbaar meer littekens achter gelaten dan ik dacht. Een grote diastase (buikspieren die uit elkaar staan), een verzakte blaas en erge bekkenklachten. Wist ik veel...

Tja hoe doe je dat he? Weet nog dat ik uren op bed heb gelegen de eerste keer. Heeeeerlijk. Moet mijn oppas kindjes gaan afzeggen. Lastig dat er dan geen inkomsten van mij zijn. Maar lichaam gaat voor natuurlijk.

Jullie ook al advies gekregen tot rustiger aandoen / stoppen?

Nog niet, zit er op deze manier wel aan te komen. Ik probeer het moment nog zo lang mogelijk uit te stellen. Ik kan toch niet stilzitten, en zeker niet met zo'n boef van een dreumes van 1,5 jaar...

Ik heb nu al een maand of 2 zo'n last van mijn rug dat ik ook niks mag doen (dit is mijn eerste) Gelukkig hele lieve man, familie en vrienden die overal mee willen helpen. Aangezien ik niet het type ben om de hele dag rustig aan te doen ben ik maar met een loi cursus gestart (dacht mooi moment om het roer om te gooien) dus maak er gewoon iets positiefs van, anders wordt je er alleen maar depri van.

Hoi Suzanne,

Wat vervelend voor je! Ik hoop dat rustiger aan gaan doen effect gaat hebben.
Deze keer heb ik nog nergens last van, maar de vorige keer zat ik vanaf 20 weken volledig thuis. Ik heb toen geprobeerd dingen te zoeken die ik nog wel kon, ipv alleen maar zielig te zijn met wat ik niet kon. Zo kon ik nog fietsen (wel als een slak!), dus dat heb ik tot het einde toe gedaan. En ik ging 3 keer per week naar het zwembad om een uurtje in het water te liggen. Veel visite uitnodigen, En we hebben tijdelijk het volledige tv-pakket genomen, zodat er wat meer op tv te zien was.
Maar ja, dat was mijn eerste zwangerschap. Dan is het nog zoveel makkelijker. Gaat jouw kindje een paar dagen naar een gastouder/kinderdagverblijf/opa's en oma's?

Groetjes, Irene

Hoi,

Ook ik moet het rustiger aan doen. Ik werk nog wel, maar de kids van de verre school halen doe ik niet meer.
Ook heb ik nu een auto zodat ik niet alles met fiets en/of bus hoeft te doen.
Mijn huishouden is op laag pitje, heb hulp 1x in de maand en mijn man en mams helpen waar nodig.
Gister hele dag rustig aan gedaan en dan toch 's avonds flink harde buiken. Snap er niks van.
Maar manlief ruimde boodschappen op en deed vaatwasser, hij is zeker wel zorgzamer dan tijdens mn eerste zwangerschap haha.

Heel veel sterkte ermee en probeer andere afleiding te zoeken.

Liefs

hallo

Ook ik mag eigenlijk helemaal niet meer werken ivm ischias.
Ik mag proberen nog een paar uurtjes te werken per week omdat ik dat zelf graag wil maar ze zien liever dat ik niks meer doe.
Vind het maar niks om thuis te moeten zitten dus zolang het nog gaat werk ik een paar uurtjes per week.

nog meer "thuis zitters".
Ik lees al dat meer mensen moeite hebben met stil zitten. succes iedereen!!

Hoi Irene,
dank je! Hoe verloopt het bij jou deze keer? Makkelijker vol te houden lees ik tussen de regels?
Die eerste keer kan je je lekker wentelen in alles en ook nog genoeg andere bezigheden zoeken ja. Ik heb toen iedere week maar 11 uur gewerkt ofzo en dat werk was ook nog aangepast. Nu ben ik gastouder, dus geen werk betekend geen inkomsten. En aan andere dingen kom je ook makkelijk met een kindje thuis. Ze gaat niet standaard naar de opvang of ouders ofzo. Ik denk wel dat ik haar vanaf september een paar uurtjes per week naar oma kan brengen. Het stomme is, ik voel me eigenlijk super (in verhouding met de vorige keer dan ;))! Ik kan voor mijn gevoel best het een en ander aan. Het zou alleen blijvende schade aan kunnen richten. Maar heb al wat leuke korte cursussen gezien!

Herkenbaar...
ik ga maandag naar de fysio maar ben ook bang voor instabiliteit. Ga volgende week weer werken na 3 weken vrij en laat het gewoon over me heen komen. Als het niet gaat, gaat het niet. Ik moet ook wel ff rijden naar me werk en merk dat ik dat ook soms vermoeiend vind, ik heb na een tijd autorijden ook meer last nl.

Maar als ik er nu aan denk om thuis te zitten heel de tijd zou ik gek worden... Ik verveel me nu al.. hahaha heb net mijn hbo studie afgerond dus zie een loi'tje niet zitten.. haha wle leuk dat je zo je tijd kan dooien..

succes allemaal met de bekende klachten!

Terug
Bovenaan