ruzie met de buren!

Wij hebben sinds een week of 8 nieuwe buren...gezellig zou je denken!
Ik begrijp dat ze moeten klussen, breken en boren. Logisch! Maar dat je al 6 weken lang iedere dag wel een paar keer je boormachine in de muur stopt en een oorverdovend kabaal moet maken, kom nou! Had een paar weken geleden al aangegeven dat ik begrijp dat ze moeten klussen maar of ze wanneer ze gingen frazen of boren ons even konden waarschuwen zodat we Sophie dan uit bed konden halen. Nou dit gebeurt dus niet en nu vandaag voor de zoveelste keer met een totaal overstuur kind gezeten. Dan slaapt ze net, gaat de buurman weer. Dus mijn man werd het op een gegeven moment zat en riep of hij nu alsjeblieft een keertje kon stoppen met dat k*t geboor. 2 minuten nadien wel even gezegt dat hij zijn reactie niet zo fel bedoelde maar dat ze weten dat wij een baby hebben en dat ze op zijn minst even kunnen waarschuwen. En of hij dan niet is in 1 keer een hoop gaten kin boren. Komt de buurvrouw naar buiten gestiert, al scheldend. En we hebben last van jullie katten en bla bla bla......Boeiend, hou gewoon rekening MET elkaar, toch???? Ik ben als de dood dat ze straks een hekel krijgt aan haar bed, ik zit met de elende. Zoveel is dat niet gevraagt toch? Of zijn wij nu echt zo moeilijk?

Ben het echt zat, nog nooit gezeik gehad met  buren en dan nu dit. Heb hier helemaal geen zin in.

Zo, dit wilde ik even kwijt!

mijn schoonouders hebben ruzie met de buren en dat lijkt me het ergste wat er is.je moet toch naast elkaar leven.het zou inderdaad fijn zijn als ze een beetje rekening met jullie kindje willen houden.ik hoop voor jullie dat t hierbij blijft en jullie verder geen last van elkaar hebben.niet erg gezellig anders he.
groetjes kari

Ow, wat ben ik toch weer zo blij dat ik buiten woon als ik dit lees.
Mijn eerste buren moet ik de fiets voor pakken, heerlijk gewoon.

Sorry ik kon het even niet laten, ben ook zo blij met ons plekkie in de polder.

groetjes irene

Ach ja, wij hebben ook van die fijne buren. Nu is het even een tijdje rustig, maar soms is het weken achter elkaar dat ze om een uur of negen die boormachine weer even aan zetten, een keer of tien kort achter elkaar. En de volgende avonden en de drie daarop volgende weken... Maar we wonen in een flat (geen galerij) en weten nog steeds niet waar het nu precies vandaan komt.
Maar goed, het is zaak dat dit niet gaat escaleren. Hoe voorkom je dat? Ik heb geen idee, aan de ene kant denk ik 'ga eens rustig met ze praten en leg het uit: hoe houden we zo goed mogelijk rekening met elkaar?' Aan de andere kant ligt het een beetje aan de buren en kunnen hun bij zo'n reactie denken met softies te maken te hebben waar ze schijt aan kunnen hebben en werkt een 'no nonsense'- houding beter.
Moeilijk...

met onzre buren gaat het ook zo best niet meer, ze zijn zelf bezig voor een kindje, maar lopen tege n iedereen te verkondigen dat ze gek worden van het " gejank van die kleine" sorry, ook zei de buurman, tegen mijn man, dta hij hem s'nachts steeds hoorde "janken" sorry maar huilen is toch niet zo'n moeilijk woord, maar goed, het mooiste van alles, goewan slaapt bijna iedere nacht door,waarschijnlijk hoort hij krolse katten ofzo, maar goed, mijn vrman vroeg dus of hij ons even wilde waarschuwen als hij hem weer hoorde huilen zodat we hem konden troosten (hah grapje) nou niets grappig aan dus,

vanochtend om 7 uur was goewan wakker geworden en huilde eventjes, ik heb hem er gelijk uitgehaald, en wat hoor je s'middags (handig als de deuren open staan met mooi weer, " nou vannacht was het ook weer feest bij de buren weer dat eeuwige gejank!!!) sorry ten eerste was het ochtend en ten tweede nog gee twee minuten, maja, als hunkindje geboren word zal het vast noooiiittt huilen.

ps,

ze hebben en jaar lang twee iligale honden gehad die bij het voorbij komen van een vlieg al aansloegen, de gehele dag door,maar wij hebben daar nooit over geklaagd,(we wisten dat die honden toch wel weer weg zouden gaan maar toch......,..

Ach... buren.... Soms is het wel lastig hoor, als ik jullie zo hoor! Gelukkig zijn onze huizen goed geisoleerd en hebben we weinig last van elkaar (we hebben een twee onder één kap) . Bovendien is hun jongste net zo oud als onze oudste, dat scheelt natuurlijk!
Maar een vriendin van mij heeft eens vilten slofjes gekocht voor haar zoontje, omdat de buurvrouw klaagde over het geren 's ochtends, of ze hem niet tot 9.00 uur in bed kon houden... Nou vraag ik je!!!!!

groetjes,
Sabine

Jeetje wat een verhaal! (verhalen eigenlijk, ook van de andere meiden)

Hier is het supergehorig, we horen echt alles van de buren en zij ook van ons. Maar ja, daar hebben we mee leren leven. Ik heb jaren op hun kinderen gepast en nu horen zij die van ons. That's life. De buurvrouw aan de andere kant is overspannen en schopt vaak ruzie en gaat in de tuin urenlang heeeeeel hard zitten bellen. Ook irritant. Zet ik gewoon de radio hard aan hoor ik het niet. (Nee, hoor, zo ben ik niet. Hihihi, ook demente bejaarden hebben wat mij betreft recht op een sociaal leven )

Terug
Bovenaan