ruzie met de buren!

Wij hebben gelukkig een goed contact met onze buren, we lopen de deur niet plat bij elkaar maar af en toe een kopje koffie drinken samen doen we wel. Wij zijn hier vorig jaar komen wonen en moesten ook veel klussen, dit hebben we zoveel mogelijk in overleg gedaan omdat hun dochtertje in de middag nog ging slapen. Later bleken we ook allebei in verwachting te zijn en haar dochtertje is een dag na mijn meisje geboren. Wel grappig en dat schept toch ook wel een band. Maar ik weet hoe vervelend buren kunnen zijn hoor...zeer irritant, zeker als ze klussen op onmogelijke tijden.

Groetjes Monique

lekkere gezellige buren hebben jullie allemaal zeg!
gelukkig hebben wij normale buren. lijkt me heel erg als je ruzie hebt met je buren!

succes ermee.

groetjes marijke

Wat lijkt me dat rot zeg!
Gelukkig herken ik het hier ook niet, wij hebben geweldige buren en hun kinderen zijn even oud als de onze. We passen altijd bij elkaar op als er iemand weg moet, even de babyfoon in het stopcontact en klaar is kees! Ideaal, we zijn nooit om oppas verlegen. Ik kan de kinderen ook altijd even brengen als ik even iets moet doen en andersom pas ik ook vaak op de buurkindjes. Super!

hallo,

Jammer dat het zo moet gaan met je nieuwe buren. Je moet er tenslotte ook nog een tijdje wonen.....

Wij hebben het wat dat betreft wel erg getroffen met onze buurt. We komen eens bij elkaar over de vloer, maar niet te vaak. Heeft iemand eens iets nodig is er altijd wel een buurman of vrouw die even wil helpen. Tevens zijn hier ook veel kleine kinderen en dat is ook wel eens prettig. Qua opletten op straat, school en ga zo maar door.

Misschien dat jullie nog eens moeten gaan praten??
Sterkte,
groetjes  Sandra

Bah, wat vervelend! Sommige mensen hebben echt geen zin om rekening te houden met... Ik hoop toch dat jullie het een en ander uit kunnen praten, je moet er tenslotte wel naast wonen.
Wij hebben het goed bekeken: we wonen in een super-NIET-gehorig apartement, op de bovenste verdieping (ons 'penthouse' , ha, ha!). De buren aan de ene kant wonen in Spanje en komen welgeteld 3x per jaar met feestdagen even naar Nederland voor de kleinkinderen. (maar houden dus wel een luxe apartement aan hier, poeh, die moeten bulken van het geld...) De andere buren, tja, wat zal ik daar van zeggen... We woonden er meer dan 6 maanden voordat ik doorhad dat ze een hond hadden!!

We hebben het dus erg rustig...

Groetjes, Karin
mama van Christian (21 weken)

Ik snap helemaal hoe vervelend dat is. Onze buren hebben net   de WC en de badkamer verbouwd en daar kwam ook grof geschut aan te pas. Zonder te waarschuwen. Beide kids lagen te slapen en ineens uit het niets zetten ze zo ´n boording in de muur. Had ik 2 kids helemaal overstuur en de oudste (bijna 2) is nu dus bang geworden voor allerlei harde geluiden.

Het contact met de buren is desondanks goed, maar ik baal wel dat de oudste nu zo bang is geworden. Balen zij ook van, trouwens.

greet

Kan het niet laten om ook even te reargeren

Toen mijn oudste net was geboren kregen wij ook nieuwe buren en met hetzelfde begrip
Ze gingen boren op tijden die hun uitkwamen, of dat nu om 6 uur in de ochtend was of tijdens mijn middagdutje (ik was immers net bevallen) of als ik mijn dochter na een lange (huil) dag eindelijk in slaap had
Hun kon het niks schelen
Uiteindelijk hebben ze 12 weken gedaan over het opknappen van hun huis
En ik was de afgrond nabij....Ik had toen een huilbaby die achteraf koemelkallergie bleek te hebben
Ik heb wel eens huilend bij mn buren op de stoep gestaan of ze alsjeblieft konden stoppen met boren....dat ik even wilde slapen
In het begin zeiden ze dan nog van ok en hielden dan precies een kwartier stil
Ik lag dan net in mn bed...want ik had eerst de kleine in bed moeten leggen
Ach....uiteindelijk ben ik er alleen maar sterker door geworden
Deze keer was onze buurvrouw ieder weekend naar haar nieuwe vriendje en haar kinderen 15 en 18 waren dan alleen thuis
Nou je raad het al.....geen uitgaan.....maar een feest bij hun thuis
Het hele gespuis kwam dan langs....en een lawaai.....tot minstens 5 uur snachts
Ik heb 2 keer daar aan de bel gestaan midden in de nacht en daar werd niks op uit gedaan
Toen heb ik gewoon mijn kids een ancht bij opa en oma gebracht en de andere buren ingelicht en ben zelf eens even flink herrie gaan schoppen
de volgende dag ben ik gaan vragen of t leuk was....owja moet wel melden dat ik t doordeweeks deed
Sinsdien heb ik geen last meer en als ze een keer een feestje hebben dan komen ze het netjes melden
Ik zeg dan meteen steevast tot 2 uur he niet langer.
Dan doen ze het na dat tijdstip maar zachter....is toch zo

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan