s'avonds slapen

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal, ik ben er weer na ongeveer 6 maanden hihi, af en toe wel meegelezen hoor, maar sinds de geboorte van Jayden heb ik eigenlijk niet meer geschreven, maar wel toen ik zwanger was met een aantal van jullie. Jayden is 23 juni geboren.
Maar goed even mijn vraag ben nl benieuwd hoe jullie t doen;
mijn zoontje is een heel lief rustig ventje, hij huilt eigenlijk nooit,alleen als hij moe is en in slaap wil vallen,alleen lukt dat niet uitzichzelf, tenzij hij in de kinderwagen zit of maxi cosi maar elke andere keer moet ik of iemand anders hem in slaap wiegen. Toen hij nog een kleine baby was dan is dat normaal maar nu toch niet meer?
We hebben zelfs een periode gehad, dat we hem in zn bedje legden, wakker, maar wel moe en zeiden welterusten en dan viel ie na heel even jengelen in slaap. Maar nu dus niet meer, nu gaat ie heel erg huilen en valt pas in slaap als ie gewiegd word. Moet ik hem gewoon door laten huilen? Of.....? Hoe doen jullie dat?
ben benieuwd!

X Jada

Hoi,
ik zit een beetje met hetzelfde "probleem". Mijn dochter (22 juni) krijgt borstvoeding en als het tijd is om te slapen, valt ze in slaap aan mijn borst. Makkelijk want dan leg ik haar slapend in haar bed. Maar nu zie ik dat ze s' middags wel eens moe is (in dr ogen wrijven en aan dr oren) en dan leg ik haar in dr bedje, nou vergeet t dan maar dan gaat ze dus niet slapen. Huilen, huilen, huilen. Dat vindt ik dan weer zielig dus haal ik haar weer uit bed (na ongeveer een kwartier) en leg haar in de box.
's Avonds om een uur of 19:00u gaat ze weer aan de borst en valt in slaap voor de hele nacht.
Mn moeder vindt dat ze verwend is en dat ze moet leren om zelf in slaap te vallen, ze heeft misschien ook wel gelijk. . . . . .
Ik ben ook benieuwd hoe de kleintjes bij jullie in slaap vallen.
Gr. Sonja

goh wat grappig zeg..k lees net je berichtje..je heet jada??onze meid heet ook zo maar dan met een y ertussen,en als wij een jongetje hadden gekregen zou t jayden worden!sluit totaal niet op jouw vraag aan maar wou t toch even zeggen

hi joybink
Jada is mijn nickname, toen ik zwanger was dacht ik nl dat ik een meisje zou krijgen en we zouden haar dan Jady of Jada noemen, maar het is een jongetje dus heet   ie nu Jayden! Ik heet trouwens Kelly, maar omdat mijn nickname Jada is vond   ik t wel gemakkelijk om t zo te houden.
Maar grappig dat jullie hetzelfde idee hadden over de jongens en meisjes naam!
xxxjes

Hoi Jada,

Je zou het boek Rust, regelmaat en inbakeren kunnen lezen van Ria Blom. In dit boek staat beschreven dat baby's moeten leren zelf in slaap te vallen en als ze dat niet leren dit ze ook niet lukt. Zij geeft tips over hoe en wat, ik heb er voor mezelf een aantal dingen uitgehaald die ik ok vond. Is 2de hands te koop op marktplaats of Bol.

Groetjes Irma

Hoi Jada,
Echte tips heb ik niet, ik kan alleen maar vertellen hoe ik het doe en gedaan heb.
Iedereen doet het toch op z'n eigen manier en doet het op gevoel.
Ik heb ons dochtertje(nu 3jr.)  en zoontje (6 maanden) allebei de eerste maanden een speen gegeven. Daar hadden ze na een paar maanden geen behoefte meer aan en moesten ze zonder in slaap zien  te vallen. Mijn dochtertje  heb ik  eerst één avond(op advies van het CB) een half uur laten huilen(zeg maar krijsen). Ik zat,doodnerveus,  met de klok in de hand  tot ik naar boven mocht om haar er weer uit te halen. Maar net binnen dat  half uur  viel ze toch in slaap.   De tweede avond was het zo'n 20 minuten en de derde avond sliep ze vrijwel meteen.  Het laten huilen heeft dus wel geholpen  en ik zou  het weer zo doen. Je moet er wel tegen kunnen dat je kindje huilt en ik weet dat dat erg moeilijk is. Mocht je kindje na een half uurtje nog huilen dan wordt geadviseerd er naar toe te gaan en hem kort te troosten zonder hem uit bed te halen.
Mijn zoontje van 6 mnd. heeft eigenlijk nooit echt  gehuild dus misschien heb ik met hem wel geluk gehad. Ik let er wel echt op wanneer hij moe gaat worden zodat hij niet al te moe is om in slaap te vallen. Bij de eerste verschijnselen probeer ik hem naar bed te brengen en hij lijkt altijd blij te zijn wanneer hij naar bed mag. In tegenstelling tot jouw zoontje  slaapt hij niet of nauwelijks in de kinderwagen of auto omdat hij dan alles wil zien en meemaken. Zijn bed is de enige plaats waar hij tot rust komt.
Goed, ik hoop dat je hier iets aan hebt maar het blijft heel persoonlijk.
Ik weet wel dat ik echt nu zou proberen van het in slaap wiegen af te komen want hoe ouder hoe moeilijker het voor hem wordt om zonder in slaap te vallen.
Succes !!

Hoi
Ons zoontje heeft in het begin ook erg veel problemen met slapen gehad als hij eenmaal sliep was het goed maar in slaap vallen, het is echt een vechtertje en blijft zich verzetten. We hebben hem in het begin ingebakerd gehad omdat hij zo wild met zijn armen sloeg en zichzelf wakker hield, dit hebben we vrij snel weer afgebouwd.  Wij zijn 's avonds aan een vast ritueel begonnen om half 7 naar boven  in bad lekker insmeren met bodylotion warme pyjama aan (die leggen we meestal even op de verwaring of op een kruik) slaapzak aan een flesje geven in het half donker op zijn kamer en dan naar bed. Er zit een slaap melodie op zijn babyfoon dus die doen we altijd aan.  De eerste avonden huilde hij wel even we hebben hem steeds zo'n 5 a 10 min laten huilen toen zijn we erheen gegaan speentje gegeven en hij heeft een knuffeltje en weer weg gaan. Het werkte vrij snel en nu gaat hij altijd zelf slapen. Overdag hou ik het ook een beetje aan altijd pyjama broekje aan met slapen en slaapzak. slaap melodietje aan speentje en knuffel geven en weg gaan. Hij gaat overdag ook vaak na de fles naar bed.
Dit gaat nu erg goed!!
Hopelijk heb je er iets aan!
Groetjes Jolanda

Terug
Bovenaan