s'avonds slapen

Herkenbaar! Wat je in ieder geval niet moet doen is hem in slaap krijgen op een andere plek dan zijn bedje (maxi cosi) of hem in slaap wiegen want dan kom je er nooit meer vanaf. Als je zeker weet dat ie geen pijn, honger of vieze luier heeft dan moet ie in zijn eigen bed in slaap vallen. Maargoed dat lukt dus niet en dat is vreselijk frusterend weet ik uit ervaring. Echter als je ff doorzet zal het wel lukken. (meestal dan he).
Ik heb het zo gedaan dan ik Mette in bed legde, weltrusten zei en het speentje gaf. Als ze dan niet ging slapen en huilde dan liep ik terug, deed het speentje er weer in, aaitje over haar bol en weer weglopen. Steeds troosten in bed net zo lang totdat ze ging slapen. Dit heeft wel ff geduurd en het eist wat doorzettingsvermogen maar het werkte wel want nu kan ik haar zo wegleggen! Jij beschrijft dat ie wakker wordt. Mss komt dat door een bepaalde onrust. Wij hebben hiervoor de paccodoek gebruikt (inbakeren) en dat hielp ook erg goed maar dat zal bij jullie niet meer kunnen gezien de leeftijd en het omrollen. Wat ook erg helpt bij ons is de slaapzak. Als Mette zonder slaapzak gaat slapen dan is ze na een half uurtje alweer wakker en met slaapzak komt ze na 2,5 uur pas blijkt. We hebben er eentje met lange mouw die lekker stevig en geborgen aanvoelt en ze ligt onder een dun dekentje tot onder haar oksels.

Mss heb je iets aan deze info.

Succes in ieder geval!
gr.ing

Hoi. Ik denk ook dat je moet stoppen met het uit bed halen en alsnog in slaap wiegen.. "Men" zegt dat je kindjes vanaf 6 maanden kan verwennen, maar je kunt ze al veel eerder gewennen. En ik denk dat dat precies is wat jij/jullie hebben gedaan.. Zodat je kleintje nu niet meer in slaap valt zonder gewiegd te worden..
Ik denk dat je toch een keer zult moeten doorbijten, en je kleintje laten liggen en zeker niet uit bed halen. Als je zeker weet dat je kleintje moe is, geen vieze luier heeft, niet gespuugd enz. enz. dan zou ik hem gewoon laten liggen.. Die van mij (nu 5,5 maand) wilde in het begin ook absoluut niet slapen overdag in zijn bedje, maar ik heb doorgezet en hem consequent laten liggen (wel als ie langer dan een half uur huilde, speentje gegeven aai over de bol, zie idd boek van Ria Blom) en nu valt ie (meestal haha..) zonder morren in slaap..
Het valt niet mee, maar uiteindelijk win je er zoveel bij!!!
Succes!
Gr. Anne-Marie

Die kleine van je is je aan het testen. Houdt regelmaat en blijf consequent. Zet dus door met het in bed leggen. Kijk wel goed of ie wakker is. En onze kleine heeft inmiddels twee favoriete doekjes voor in bed om mee in slaap te vallen. Hij huilde altijd wel een beetje, een paar weken geleden ging hij door en door. Oppakken stil, eventjes en dan huilde hij weer, hij was echt wel moe. We hebben toen toch weer laten huilen en dan 5 minuten laten huilen, aai over de bol gegeven, dan weer 5 minuten wachten en weer een aai. Weltrusten zeggen en weer weg
Nu is het geen probleem meer inmiddels en weet hij dat hij toch moet gaan slapen.
Succes, doorzetten is moeilijk, maar werkt wel. Ze herkennen na ene week dat ze moeten gaan slapen, althans dat zei het cb

ik bedoelde hierboven kijk goed of ie slaperig is. Te wakker in bed leggen haalt niets uit nee

Super bedankt voor jullie reacties!!! Jullie zeggen over het algemeen toch hetzelfde; consequent blijven en laten huilen, dat laten huilen vind ik moeilijk, maar ben er vandaag al mee bezig geweest, dus het word gewoon doorzetten. Hij heeft vanacht ook voor het eerst in zn eigen kamer geslapen en in zn ledikant, hij sliep nl bij ons in de wieg. En dat ging helemaal prima hij heeft lekker doorgeslapen, dat doet ie overigens altijd. Maar ik ga doorzetten en ik houd jullie op de hoogte hoe t gaat!!! Nogmaals bedankt!
Ik weet iig dat ik niet de enige was/ben
x Jada

Nou ben dus druk bezig met laten huilen als ie moet slapen, maar wat is dat moelijk zeg! De ene keer lukt t wel en de ander keer niet, maar na idd stug volhouden als ie huilt en af en toe troosten valt ie uiteindelijk toch in slaap. Ik moet dan wel bij hem gaan staan en over zn bolletje wrijven en slaap kindje slaap zingen.
Maar hoe doen jullie het trouwens als je op visite bent en je kindje moet slapen? Die van mij moet ik dan toch wiegen of in zn wandelwagen leggen en bewegen, maar raakt ie dat dan niet weer gewend, en lukt t thuis dan straks weer niet?
X Jada

Als ik ergens op visite ben vraag ik of ik dean op de volgende kamer of een slaapkamer mag leggen en laat hem huilen vaak maar paar minuten (al lijken ze langer)

De belangrijkste regel is DUIDELIJKHEID

- Niet slapen in de box
- Liever ook niet slapen in de wandel/kinderwagen
- Aai over zijn bol mag gerust om hem te kalmeren maar je mag hem niet uit bedje halen dat hebben ze zo door hoor. (zijn slimmer dan je denkt)

Als je consequent genoeg bent hebben ze dat binnen 3 dagen door (soms zelfs sneller)

Ik heb Dean altijd even laten jengelen vanaf zijn geboorte af aan vandaar dat hij doorsliep met 2-3 weken en nu is hij 4 maanden en slaapt hij van 20-8 uur

Ik geloof in regels, regelmaat en duidelijkheid, verwennen mag maar kies je momenten DIT zijn niet de momenten dat je toe moet geven.

Hoii

Hier nog zon zelfde probleem

Mijn zoontje van 24 april 2007 is ook een heel lief en rustig ventje

De 1e weken van zn leventje sliep hij vrijwel aan een stuk, daarna werd het steeds minder

Overdag sliep hij toen nog maar hooguit een uurtje, maar dan sliep hij snachts wel van 7 uur tot minimaal 7 uur de volgende ochtend....dat al vanaf dat hij 3 maanden was...heerlijk

Nu slaapt hij overdag nog steeds niet echt veel meer, maar wil savonds dus ook niet slapen

Als wij hem in zn bedje leggen dan moet er iemand naast hem zitten tot hij slaapt, maar vrij snel nadat hij slaapt en ik weg ben word meneertje weer wakker en gilt het hele huis wakker

En zo gaat dat eigenlijk de hele avond door.....dus al met al zitten we dus om en om heel de avond boven naast zn bedje

Vlak voor de kerst werd Jesse ook nog eens erg ziek, bronchitis en een begin van longontsteking

Daarvoor heeft hij een antibioticakuur gehad en inhalers, en gelukkig gaat het al wat beter

Vlak hiervoor had hij ook nog eens flink een buikgriep en door de medicijnen raakte hij weer aan de diaree dus hij heeft wel een paar weken gekwakkeld

Tijdens die laatste periode van ziek zijn was hij vaak zo benauwd en roggelde hij zo erg dat hij veel nachten bij ons heeft geslapen

En dat heeft t probleem alleen nog maar erger gemaakt.....maar t kon niet anders...ik maakte me heel ongerust over hem

Als we hem nu bij ons in bed nemen zijn we gegarandeerd van een goede nachtrust, want meneertje stoort ons dan niet en slaapt gewoon heerlijk door tot de volgende morgen, maar ja das niet wat we willen

Hij moet gewoon lekker in zn eigen bedje slapen (en die staat nog steeds bij ons op de kamer, vanaf t begin)

Laten huilen is hier niet echt een optie, want er liggen nog 3 kids te slapen en die moeten meestal de volgende ochtend weer naar school en hebben hun slaap dus hard nodig

Hoe ik het wel weer goed moet krijgen weet ik niet, maar ik heb geen zin om hele avonden naast m te zitten

Alle tips zijn welkom, ook evt op mail annelynn1@hotmail.com

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan