s'nachts doorslapen

hallo,
wie kan mij enkele tips geven? mijn dochtertje didem is nu bijna vier maanden(zaterdag is ze vier maanden).en het probleem   is of eigenlijk niet echt een probleem maar wel erg lastig voor mij is dat ze s'nachts niet doorslaapt.bv afgelopen nacht ze ging gister rond half acht slapen.dan is het normaal dat ze s'nacht een keer komt.en dan komt ze om 1 uur dan voed ik haar en verschoon ik haar en dan slaapt ze weer verder.maar om 4 uur komt ze weer.(ik geef trouwens nog bv)wie heeft er tips voor mij zodat ze door gaat slapen want het begint mij eerlijk gezegd wel een beetje op te breken nu.ik hoop wat tips van jullie te krijgen zodat ze mischien eindelijk de nachten door gaat slapen.
groetjes esra

Hoi, waarom geeft je haar niet de laatste voeding wat later??
Bijv rond 22.00??
Je kunt er al rijstebloem bij doen (Nutrix).
Ligt zwaarder op de maag.

Groetjes Debby.

dank je wel ik zal het proberen maar weet niet of dat helpt want net wat ik al schreef ze kwam 1 keer om een uur wat logish is als ze rond acht uur haar laatste voeding heeft gehad.maar ze komt om vier uur weer dat bedoel ik.en jij zegt nutrix ik geef haar soms wel de fles dus mischien is het wel een idee om rond tien elf uur haar een fles te gven met nutrix in plaats van bv.

Hoi esra,

zwaar he, die nachten?!  Het is absoluut het proberen waard  om een laatste fles met rijstebloem te geven. Maar stel je verwachtingen niet te hoog, bij ons maakte het nml geen verschil. Hopelijk heeft het bij jouw dochtertje wel effect en gaat ze snel doorslapen.    

Er kleven nogal wat nadelen aan nutrix met 4 maanden. (of zowiezo bijvoeding)

Het beschermlaagje aan de binnenkant van de darmen van je baby zal hierdoor kapot gaan. Hierdoor zullen veel voordelen van de borstvoeding verminderen. De kans op allergieen neemt bijvoorbeeld dat weer toe.

Je kunt ook je kindje nog een voeding geven voorje zelf gaat slapen.
Medisch gezien slaapt je kindje door als hij van12 tot 5 slaapt. Helaas zien wij dat met zijn allen anders haha
Je kunt ervoor kiezen om je kindje bij je in bed te leggen. Je hoeft je borst dan alleen maar in te pluggen en kan verder slapen (soezen) als je kindje drinkt. Je kunt haar daarna lekker bij je in bed laten, of je kunt, als je ergens weer een keer wakker wordt, je kindje dan terug leggen ... Misschien kost het dan wet minder energie..

Ik hoorde overigens laats van een onderzoek, dat moeders van borstvoedingskinderen minder vermoeid zijn, dan moeders van kunstvoedingskinderen. Dit heeft o.a. te maken met het hormoon oxytocine, die vrijkomt bij het voeden. Misschien doet je dat dan wel weer goed ;)

ow vergeet ik nog te schrijven. Borstvoeding bindt niet met nutrix. Dat heeft te maken met het feit dat er in borstvoeding een stofje zit dat de melk vloeibaar houdt. Ik hoor wel goede verhalen van babypap uit een reformwinkel. (ben even de naam kwijt)

Terug
Bovenaan