s'nachts doorslapen

Haai,

Ook hier eentje die nog borstvoeding geeft en het 's nachts eruit gaan een beetje vermoeiend vind worden. Finn is  nu 4 maanden en een beetje en de laatste week komt tie 's nachts nog vaker!! Vannacht bijvoorbeeld: laatste voeding 19.30, dan 23.30, 01.30, 03.30 en 05.00 uur... Ik heb dus ook al vanalles geprobeerd. Rijstebloem, maar ik lees net dat het niet bindt met bv en niet echt gezond is (vandaar dat tie het zo makkelijk weglurkte, snapte er helemaal niks van!). Eerder wakker maken, tut in z'n mond proppen, troosten en in slaap wiegen (met resultaat dat tie een kwartier later weer komt). Ik heb het opgegeven en er aan toegegeven, ik voed wanneer hij komt. Hopenlijk is dit de "4 maanden dip" en gaat het vanzelf wel over... Van het weekend is de oudste bij Oma en kan ik even bijtanken... hoop ik!

Succes!

Groetjes Anoesj

biobim heet de pap die wel met bv mengt.

en verder, tja, ik heb me erbij neergelegd dat het zo is, dat ik er nog 1, meestal 2 keer s nachts uitmoet. Een maandje ben ik bezig geweest  om mijn zoon 'te laten' doorslapen, maar eigenlijk bracht dat alleen meer stress op. Ik schop af en toe mijn man eruit om onze zoon te halen en weer weg te brengen, zodat ik kan blijven liggen (soms slapen we met zn drieen verder). Dat scheelt al iets.

groetjes, paulien, mv yanick 6-3-2007

Hoi,

En helpen de tips een beetje? Mijn zoontje krijgt ook alleen borstvoeding en heeft een hele periode keurig geslapen zo van 22.00 tot 4.00 en dan weer van 4.00 tot 7.00. Maar sinds een paar weken komt hij 's nachts weer 2 keer. Vind ik ook geen succes, vooral niet omdat ik bijna weer aan het werk ga. Hij is nu trouwens 3 maanden.

Groetjes

Hoi Esra,
Als je je kindje van 20.00uur tot 01.00uur laat slapen dan heeft ze voor haar gevoel haar nachtruk al gehad, daarna zal ze weer overgaan op dagritme. Misschien kan je de 1 na laatste voeding om 19.00uur geven en de laatste voeding rond 23.00uur. Op een gegeven moment gaat ze haar ritme dan verschuiven.

Persoonlijk vind ik het een kwalijker zaak om je kindje bij je in bed te laten slapen dan dat je haar een beetje nutrix geeft. Je kan ook proberen haar ipv een gewone voeding met nutrix, voor het slapengaan een flesje voor de hongerige baby te geven. Dit vult veel meer dan de gewone flesvoeding en je hoeft haar dan geen nutrix te geven. Ik denk dat het wakker worden meer een kwestie van ritme is dan echte honger.

Heel veel succes!
gr.Eveline

Terug
Bovenaan