s'nachts zindelijk worden

Hallo,

Mijn zoontje is 4 jaar en wil ineens s'nachts zindelijk worden. Prima, maar hoe pak ik dit aan?
Zijn luier is s'ochtends nog goed nat en s'nachts wordt hij (bijna) nooit wakker, laat staan dat hij voelt dat hij moet plassen.
Heeft iemand een tip of plan dan hoor ik het graag, want hij is elke ochtend weer boos dat hij zijn luier aan heeft en niet op de wc heeft geplas.

groetjes lidwien
 
Hoi,


Ik denk dat het al heel goed is dat hij het zelf aangeeft dat hij ook 's nachts geen luier meer om wil. Ik zou als ik jou was het gewoon gaan proberen. Een zeiltje in zijn bed en als je zelf naar bed gaat hem laten plassen voor het naar bed gaan geen drinken meer geven. Kijk eens hoe dat gaat.
Onze zoon had ook altijd natte luiers 's nachts maar toen hij overdag zindelijk was was hij het ook direct 's nachts ik heb er dus niet echt ervaring mee maar dit zou ik zelf doen.


Succes
Groetjes Marian
 
Ik zou ook graag HET antwoord hierop willen weten.
's Avonds na het eten zou ik ook niet meer te veel drinken geven. Het laat wakker maken schijnt volgens 'de deskundigen' geen zin te hebben, omdat het kind dan  vaak in een slaaptoestand naar de wc gaat en dus niet zelf wakker wordt.
Mijn dochters zijn 4,5 en sinds vorig jaar overdag zindelijk, maar 's nachts wil het maar niet lukken. Begin dit jaar zijn ze een week of drie 's nachts zindelijk geweest en daarna moesten de luiers er weer aan te pas komen. Ze maken er 's ochtends ook geen enkel probleem van als ze een natte luier hebben. Maar een droge vinden ze ook wel weer heel stoer. Dus ik prijs ze enorm, maar de volgende nacht kan het makkelijk weer mis gaan.
Sinds drie nachten doe ik een onderbroek onder hun luier zodat ze wakker worden van het natte gevoel (want een luier absorbeert natuurlijk wel heel goed). Mijn ene dochter is wel droog gebleven, maar de ander loopt 's ochtends gewoon nog met het natte boeltje rond. Ik snap er niks van...

Groetjes,
Marianne
 
hallo ,

ik   heb een dochter van 4 jaar die met haar tweede verjaardag dag en nacht droog is
ik ben met haar al begonnen toen ze 14 maanden was
ze vond het intressant en het lukte haar ook wel een paar keer maar toen heeft ze een tijdje gehad dat ze niet meer wilde vond ik ook niet erg ze was ook nog wel heel klein .dus een paar weken voor haar tweede verjaardag weer begonnen eerst overdag maar dat ging heel goed dat ik dacht van als je dat overdag kan kan je dat snachts ook dus een paar dagen nadat we weer begonnen waren ook meteen snachts gedaan
wel heb ik haar elke avond eruit gehaald om 11 uur om te laten plassen en   dat ging goed ooit sliep ze gewoon bijna door op de wc maar plaste wel moest smorgens wel meteen als ze wakker werd hup op de wc worden gezet maar ze heeft maar 1 ongelukje gehad    in al die tijd zo simpel werkte het bij mijn dochter
maar ik zeg wel je moet het geluk hebben dat ze ook willen anders duurt het gewoon veel langer  en ik heb ook geen luier meer aangedaan sinds  we toen begonnen zijn met haar zindenlijk te maken  
ik hoop dat jullie er iets aan hebben  
xxx jes  
een jonge moeder  
 
Mijn dochter van 4 jaar, was net voor haar 2e verjaardag, dag en nacht zindelijk. Nu wilde zij niet onder doen voor haar grotere broer die 1 1/2 jaar ouder is.

Ik gebruikte van die onderleggers oftewel kraammatrasjes onder  het hoeslaken.
Als er dan eens een ongelukje gebeurde, dan was slipje, pyamabroek én hoeslaken nat.
En dat ervaarden zij beide als heel vies en koud.

Wel merktte ik, dat als zij net iets teveel te drinken hadden gekregen of iets te laat naar bed gingen, ze eerder in bed plasten.

Nu krijgen zij voor het slapengaan  één slokje drinken, en moeten naar de wc "Om het laatste eruit te plassen". Het is onder hen beide een soort sport, wie dan inderdaad nog iets kan plassen.
 
Mijn dochter is twee en een half en overdag zindelijk. Nu merk ik dat de luiers snachts ook al meer droog zijn als ze opstaat. Ze gaat vanzelf eerst naar de toilet. Dus eigelijk gaat het heel natuurlijk, uit haar   eigen.
 
Ons dochtertje(nu 4,5)  was 3,5 toen ze overdag echt zindelijk was maar 's nachts had ze nog steeds een luier om tot een maand of 2 geleden. Wel probeerden we het iedere keer door zo'n soort zeiltje eronder te leggen en 's avonds laat haar plassen. Maar ja, je zal maar wakker gemaakt worden omdat je persé moet proberen te plassen  ze werd dus echt boos dan en wilde ook niet. Maar na een paar x een nat bed gehad te hebben toch maar weer een luier om gedaan. Uiteindelijk zijn we met stickers gaan werken. Als ze 's ochtends droog was mocht ze een sticker plakken en bij een x-aantal kreeg ze een kadootje. Dit werkte bij ons uitstekend, we laten haar plassen voor ze naar bed gaat,ze gaat nu zelf ook 's nachts naar de wc
Suc6!
 
Nou, ik ben maar weer gestopt met de onderbroek onder de luier, want beide dames plassen 's nachts gewoon weer in hun luier.
Ik zou ook graag het stickersysteem proberen, maar het is al zo'n strijd tussen hun beide (1eiige tweeling) dat het dan alleen maar erger wordt ben ik bang. Maar als het nog veel langer gaat duren, moet ik het misschien toch maar eens proberen. Je zou denken dat het elkaar opjutten hierin positief kan uitwerken, maar helaas.

Groetjes,
Marianne
 
Terug
Bovenaan