s'nachts zindelijk worden

Hallo,
ik lees hier veel over dat kinderen het zelf moeten willen, maar ik denk ook ''kunnen!!''
Onze zoon is 4,5 en heeft nog regelmatig een nat bed.
Niet omdat hij niet naar de wc wil, maar omdat hij gewoon s'nachts slaapt, en niet voelt dat hij moet.
Ik vind het sneu voor hem, maar kan er ook niet veel aan doen. We geven al na het eten geen drinken, en we laten hem plassen voor we zelf naar bed gaan.
Soms is het dan al te laat..Hij plast blijkbaar erg veel, en moet ook altijd als we hem eruit halen nog een keer, en s'ochtends ook meteen,
Een luier is geen optie, daarvoor vind hij zich te groot..en wij eigenlijk ook..
Er zijn soms momenten dat het zo een week of wat achter elkaar goed gaat..
Achja, zal ooit wel overgaan..
Groet R
 
hi
kinderen slapen vaak heel vast en worden dus niet wakker omdat ze niet in de gaten hebben dat ze moeten plassen!

en al die foefjes met onderbroek onder de luier om te lachen zeg...
het is dan al te laat ze hebben niet de prikkel gekregen om wakker te worden om te plassen.

mkijn zoon valt nog wel eens in de middag in slaap en ik vergeet dan vaak een luier om te doen!! en hij ligt dan zo een uur met zijn natte spijkerbroek te slapen(op mijn leren bank)
hij wordt niet eens wakker.. hii is vier jaar!
jongetjes worden vaker ook later 's nachts zindelijk dan meisjes.

zelf was ik 10 toen ik zindelijk werdt.
en echt alle foefjes hebben ze uit gehaald..ook met proffesionele hulp enz..
ik moest mijn eigen bed verschonen in de nacht.. nou dan zal ik het wel leren!!
niet dus..
ik ging dus rond mijn tiende minder vast slapen en toen werd ik wel wakker..
als ze in de nacht een lluier nodig hebben wat maakt het uit!
het komt allemaal wel goed!
maak je niet te druk..

(excusse voor de onderstreping die was er ineens)
groetjes
 
Heb 3 kinderen die alle 3 zindelijk zijn geworden. Mijn ervaring is dat het begint met de wil van het kind om zindelijk te worden. En vooral verder het tempo van het kind te volgen. Ineens zijn ze dan zindelijk. In ieder geval vonden ze het al fijn als ze geen luier meer om hoefden, maar zo'n (luier)broekie. Forceren helpt weinig. Ik begrijp best dat je kind gefrustreerd raakt als het nog niet lukt, maar als hij het nog niet voelt, dan kan je toch niet zoveel doen?! Behalve dan de gebruikelijke tips, maar die zijn al gegeven.
Succes met de zindelijkheidszoektocht.
 
Terug
Bovenaan