s nachts doorslapen

Ik heb een vraagje omtrent het doorslapen van baby's. Wanneer kan je verwachten dat een baby zo'n beetje geen nachtvoeding meer nodig heeft? Die van ons is 2 maanden en ik weet niet zo goed wanneer ik ermee moet stoppen, zal zeker ook wel veel huilbuien met zich meebrengen voordat we dat erin krijgen??
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, bedankt.
Groeten Elly
 
Je kunt erva uitgaan dat je kind na 3 mnd zonder nachtvoedingen kan, alleen zullen ze dat helaas niet allemaal pikken. Wijzelf hadden de mazzel dat onze dochter al na 6 weken doorsliep. Als jouw kindje dat nu nog niet uit zichzelf doet, kun je er dus van uitgaan dat hij/zij het gewoon nog nodig heeft. Maak je je kind nu wakker s'nachts? Nee toch neem ik aan? En hoe laat geef je de late-avond voeding? Ik gaf die om 23 uur (bv nog wel en daar sliep ze de hele nacht op door). Als je flesvoeding geeft is de kans dat ze langer verzadigd blijven zo en zo groter dan bij bv dus wij hadden echt geluk. Geef je borst of fles? Als je kind na 3 maanden nog huilend wakker wordt en je geeft flesvoeding (en een late avond-voeding) dan kun je proberen hem/haar een speen te geven, wat slokjes (warm) water of even laten huilen. Je merkt snel genoeg of het echt dorst is. Soms kan het heel lang duren, wel tot 6 mnd, maar bij fles ben je er toch wel vaak snel vanaf (helemaal als je er pap doorheen kunt doen-vanaf 4 mnd). Laat me weten hoe het gaat en veel succes!!!
 
dat wisselt bij elke baby, ik weet niet of je hem of haar een fles geeft of de borst om 23 uur. Wij zijn op een gegeven moment begonnen met kim om 23 uur wakker te maken voor een flesje en dat werkte geweldig. In het begin hield ze het vol tot een uurtje of 5, en al snel sliep ze door tot een uurtje of 7. Maar zoals ik al zei: het wisselt per kind. Ik hoor nog geen zuchtje van kim 's nachts...

gr sandra
 
Hallo dames,Bedankt voor jullie reacties. Ik geef de borst en dus ook 'snachts en dan drinkt ze erg lang en gulzig. Dus kennelijk heeft ze het echt nodig. Nu geef ik haar om een uur of twaalf half 1 de laaste voeding(borst) en dan ben ik zelf helemaal op. En dan komt ze weer om half vijf of vier uur, dus veel slaap heb ik nooit...helaas! Ik geef haar wel af en toe de fles bijv. als mijn vriend moet oppassen of als ik even een middag dutje wil doen en er is iemand die haar kan voedden. Ik wil het wel afbouwen maar ja, dat gehuil midden in de nacht klinkt dan nog harder dan overdag. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Ik wou dat ze lekker doorsliep en pas in de ochtend kwam voor haar 1ste voeding maar ja, ze is ook te vroeg geboren en we hebben lang moeten sukkelen doordat ze niet krachtig genoeg zoog en doordat ze in het ziekenhuis de fles kreeg dus de borst is bij mij echt een lang intensief energievretend proces geweest en nu gaat dat eindelijk wel goed maar moet ik nog wat voor die nacht voedingen vinden. Ik ga het denk ik maar eerst 's proberen met een flesje om een uur of elf. Ik maak haar 's nachts niet wakker maar ze komt zelf steeds. Zucht en ben nu ook doodop dus ga zo maar naar bedje toe. Tot gauw allemaal, hoop dat jullie nog wat tips hebben...thanks,
Elly
 
Nachtvoedingen zijn slopend voor jezelf, maar je dochtertje zal dat inderdaad nog nodig hebben. Waarom ga je niet gewoon lekker om 10 uur 's avonds al naar bed. Mijn ervaring met twee kinderen die de borst krijgen/kregen is dat ongeacht hoe laat je er 's avonds zelf ingaat, je kind toch 's nachts komt. Dus is het beter voor jezelf om ervoor te zorgen dat je de laatste avondvoeding vervroegt en dan zelf gewoon gaat slapen. Je kind meldt zich dan vanzelf wel en op een dag zul je merken dat je kind af en toe gaat doorslapen en dan helemaal.
Succes met deze zware loodjes.
 
Ik ben het eens met wat Laura zegt. Nachtvoedingen horen er nou eenmaal bij, je moet er even doorheen. Het komt echt vanzelf goed hoor! Wat betreft dat flesje, Gewone flesvoeding zou ik niet geven als ik jou was. Op het moment dat je de fles geeft en op dat moment dus een bv overslaat, "denken" je borsten dat ze af moeten gaan bouwen en zal je melkproduktie minder worden. Dat is jammer. Daarbij kunnen de voedingsstoffen in bv en fv met elkaar gaan botsen en op deze manier kunnen de anti-stoffen uit jouw bv minder goed hun werk doen. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je van plan bent bv te geven maar het zou mooi zijn als je er nog even mee door kan gaan. Inderdaad gewoon wat vroeger naar bed gaan en evt om een uur of tien wat kolven en s'nachts als je kindje wakker wordt je man het flesje laten geven. Over een week of 8 kun je dus evt wel je kindje weer wakker gaan maken om een uur of elf en dan nutrix erdoor doen. Zo en zo is je kindje dan wat ouder en de kans op doorslapen zowieso groter! Nogmaals succes!
 
Ook mijn dochter krijgt 's avonds om 9 uur en dan gaat ze slapen, tot 4 of 5 uur. Ik moet er dus ook nog uit voor de nachtvoeding, maar ik lig er dan ook meestal al vroeg. Dat scheelt echt, hoor. Je wordt de volgende ochtend een stuk uitgeruster wakker, als je zelf ook 'genoeg' slaap hebt kunnen krijgen.
 
Hoi Elly,

Mijn dochter Floor is nu bijna drie maanden en slaapt al een aantal weken goed door. Ik heb haar altijd op verzoek gevoed en dat ging prima. Floor sloeg al vrij snel de late avondvoeding over en bleef in het begin 2 keer per nacht komen, maar bouwde dat iedere week verder af. Nu zit ze met 12 weken op 5 voedingen per dag, de laatste krijgt ze meestal tussen 20.00 uur en 21.00 uur en dan slaapt ze de hele nacht tot 06.00 uur of 07.00 uur. Helemaal door haar zelf geregeld dus, ik vind het een prima systeem voeden op verzoek.
 
Terug
Bovenaan