s nachts doorslapen

Hallo allemaal,
Jeetje wel zwaar een kleintje hoor! Ze is de hele dag wakker en wil niet slapen, ook gaat ze pas om één uur 'snachts slapen. Ik stop haar al om negen uur in bed zodat ik haar 'snachts een laatste voeding kan geven maar nee hoor, ze blijft wakker en huilen totdat wij uitgeput in bed gaan liggen. En daarna geef ik haar als laatste voeding de borst en een flesje, gelukkig komt ze zo wel pas om zes uur maar daarna is ze klaar wakker en wil ze niet meer slapen. En wat ik al zeg ook 's middags wil ze niet slapen zodat ik even rust heb. Ze blijft huilen en krijsen maar ik kan er echt niet de hele dag aan toegeven dus laat ik haar gewoon huilen. Ik weet dan dat ze aandacht wil want ze huilt ook na een voeding en na een schone luier. Ik hoop dat dit gauw over is want ik ben op. Ja, nu weet ik wat ze bedoelen met baby's zijn niet makkelijk en kosten veel energie en geniet maar van je rust als je alleen bent want die krijgen we nu echt niet. Zowel 'savonds als 's nachts niet. Zou ze eraan kunnen wennen na een tijdje als ik haar gewoon op tijd in bed stop? Want dat doe ik nu wel. Ik blijf vasthouden aan negen uur naar bed. En ik voed ook gewoon op vraag en niet met tijdstippen ofzo. Meestal is het wel zo dat ze om de twee en een half uur komt of om de 2 uur, dus ik weet ongeveer wanneer ze honger heeft.....pff hoop dat het gauw over is....
 
Even een vraag aan Elly: groeit je baby goed en heeft ze voldoende natte luiers? Het lijkt namelijk wel of ze onvoldoende drinkt omdat ze zo snel al weer honger heeft (en als je haar een fles geeft, slaapt ze wel langer).
Als het bovenstaande oké is, kan het ook zijn dat je haar te snel achter elkaar eten geeft. Als ze huilt, heeft ze niet altijd honger hoor. Voeden helpt dan vaak wel, maar dat kan ook als troost worden ervaren. Dan drinkt ze misschien maar een klein beetje. Probeer toch een schema van 3 of 4 uur aan te houden (afhankelijk van hoe oud je kindje is). Dat geeft jezelf veel meer rust en mijn ervaring is (ik heb 2 kinderen) dat het voor je baby ook veel meer rust geeft (daar komen ze weer: rust, reinheid en regelmaat!).

Succes en probeer ook lekker te genieten van je kleintje, want nog een andere dooddoener: ze zijn zo snel groot!

Tot slot nog een kleine tip voor alle hopeloze en vermoeide moeders: probeer de nachtvoedingen als iets positiefs te ervaren; lekker even knuffelen in bed met je kleintje en genieten. Als je het als een positieve ervaring gaat zien, valt het veel minder zwaar. En voor je het weet is het achter de rug. Wat zijn nu 3 maanden op een mensenleven?

Groetjes,
Gerdina
 
Hallo moeders,
Ik geef nu dus 'snachts om een uur of twaalf de laatste voeding, eerst beide borsten dan spelen en dan erna de fles en zo slaapt ze tot vijf of zes uur in de ochtend. Ik hoop niet dat het flesje kwaad kan voor de melkproductie van mijn borsten....? En nu ik gerdina's stukje lees denk ik ook dat ze te snel komt en te snel achter elkaar eten krijgt. Ik ga nu proberen om om de drie vier uur te voedden. Ik krijg haar ook 'sochtends om vijf uur en dan weer zeven uur nou ik heb geeneens zin om dan weer te gaan slapen want dan lig ik lekker en dan kan ik weer en dat gaat de hele dag zo. Ze heeft heel veel grote plasluiers en poepen gaat niet iedere dag maar tegenwoordig nog maar 1 of 2x in de week. En ja, volgens mij groeit ze wel goed...volgende week wordt ze weer gewogen. Ik vind dat borstvoedden ook wel moeilijk hoor, soms dan denk ik heeft ze wel genoeg en ze zit er eventjes aan en dan wil ze niet meer.En mijn borsten voelen ook vaak heel slap aan en als ik er op druk dan komt er wel melk uit maar dan vraag ik me af of het wel genoeg is. Ik neem maar aan van wel want ze wordt genoeg aangelegd,toch? Ik ga maar naar bed want ze slaapt eindelijk en het is nu half een 'snachts.....groetjes
 
Help!Mijn zoontje is tien weken oud, het is een vrolijk mannetje alleen slaap erg slecht. Na de voeding is hij erg vrolijk maar na een uurtje is hij moe. Wanneer ik hem in bed leg begint hij te huilen, als hij al gaat slapen is het hooguit een half uurtje. Dan wil hij alleen maar verder slapen op mijn arm. het gekke is soms slaapt hij ook wel goed. heeft iemand dit ook gehad en wat kan ik er aan doen, want hij heeft de slaap echt wel nodig! ps hij ligt al ingebakend.
 
Terug
Bovenaan