s nachts wakker worden voor de fles

hallo allemaal,
klein probleempje hier...
mijn zoontje 5,5 maand oud   komt sinds een week weer iedere nacht voor een fles,
omdat hij niet stil te krijgen is geven we maar toe terwijl hij sinds hij 3 maanden was gewoon doorsliep.
eten krijgt hij echt genoeg overdag zijn schema is als volgt:
7uur: fles van 200 met pap (soms gewoon op een bordje)
9 uur: fruithap
11 uur: weer een flesje van 200
15 uur een flesje van 200
rond 17/18 uur een potje groenten en dan rond de klok van 20 uur weer een flesje
doe ik het nou fout   of krijgt hij echt niet genoeg
groetjes anouk
 
sliep hij isnds 3 maanden al door vanaf 20 u ot 7 u??? Knap hoor, dat kennen we hier niet. Wiebe is nu 4 maand en hij sliep nog maar door van 00.00 u tot half 7. En nu de laatste weken ook niet meer, hij wordt 's nachts weer wakker en we zijn gisteren ook weer begonnen met een fles te geven, gewoon omdat we hem niet meer gesust krijgen.
Maar ik denk dat hij best wel genoeg krijgt hoor.

Ik heb me pas het boek: Oei ik groei gekocht en ik las dat ze tegen 6 maanden een sprongetje maken in hun ontwikkeling en dat ze daardoor terug hangeriger worden en soms zelfs een extra voeding willen. Misschien daar iets mee te maken?
Is niet fijn he, ik kan het goed begrijpen. (hebben een huilbaby gehad (Kiss-syndroom)  en waren al eens blij dat hij doorsliep)

grtjs, Bea
 
Hoi Anouk,

Misschien is het een idee om de papfles van 'sochtends naar de avond te verplaatsen. Van die papfles krijgt hij misschien een goed voldaan gevoel voor de nacht.
Maar zoals ik het zie is je schema prima hoor.

Ik ben benieuwd.
Succes!

Groetjes van Elly
 
Hoi,

Lekker hoor dat je zoon al zo snel doorsliep. Mijn dochter van 14 maanden slaapt nog steeds niet door. En is wel 3 keer oper nacht wakker. En ik voed (bv) haar nog 1 of 2   per nacht (tussen 22 en 06 uur).

Ik zou proberen 's-avonds ook een papfles te geven. Er wordt gezegd dat kinderen bij een papfles voor het slapen gaan zouden doorslapen. Mijn dochter niet.Die kan soms na 2 uur al wakker worden.
Maar misschien zit hij in een groeistuip en heeft hij gewoon even een extra fles nodig.
groejtes Chantal

 
HI,

Wij hebben een soortgelijke ervaring. Dochterlief was net over op 4 voedingen toen ze 4 maanden was. Wij maakten haar nooit wakker voor de 23:00 voeding en meestal kwam ze dan zelf rond 12uur. Totdat ze deze spontaan ging overslaan. Helaas werd ze toen ziek en enorm verkouden en was het ritme er weer uit.
De laatste week (ze is nu 5 maande en een week) wil ze 6 voedingen. Ze werd ineens uit zichzelf om half 11 wakker en dan rond 2-en nog een keer. Omdat ze haar flessen niet leegdronk overdag, heb ik eraan toegegeven.
Afgelopen nacht ging het weer goed. 5 flessen. Wel vroeg wakker.
Ik heb niet de ervaring dat nutrix echt helpt bij haar om een voeding uit te stellen/ over teslaan. Ze drinkt dan gewoon maar de halve fles op.

Ik zou het nog even aankijken en waarschijnlijk komt ie vanzelf weer in zijn oude ritme.

Groetjes,

Nina
 
heey meiden,

Mijn dochter heeft nooit doorgeslapen..
Op een gegeven moment was ze 18 maanden en nog kreeg ze 1 a 2 flessen melk
per nacht.
Op een gegeven moment  was ik het echt zat, ik had altijd gebroken nachten, ze had echt geen trek maar het was gewoon een gewoonte geworden..
Ik had echt alles geprobeerd en niets hielp..
Ik kreeg van iedereen te horen, laat haar maar huilen snachts..
Nou ik kon dat echt niet, ik vond het vreselijk om haar te horen/laten huilen,
ook dacht ik dan een slechte moeder te zijn..
Maar met 18 mnd moesten het maar eens afgelopen zijn en heb haar snachts laten huilen, de 1ste nacht heeft ze 6 uur gekrijst, 2de nacht 4 uur en 3de nacht 1 uur...
Ik zat beneden met de tv, vaatwasser, pc en lampen aan..
Maar na 3 nachten huilen slaapt ze nu heerlijk door van 19.30 tot 6.30..
Echt heerlijk, ik word uitgerust wakker en ben veel vrolijker...
Dus meiden ik raad het jullie echt aan, laat je kind maar huilen en na een paar nachten drama heb je een kindje wat lekker doorslaapt....

liefs simone mama van lieke
 
ha, mijn zoon is 6,5 maanden oud en wij hebben het ook gehad hoor. Wij hebben hem gewoon de fles gegeven en opeens was het weer voorbij. Nu af en toe wordt hij tegen 5uur wakker en opeens wonder boven wonder accepteert hij nu de speen. Dus wij helemaal blij! Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan