s nachts wakker worden voor de fles

Hoi,
Ik heb dit ook gehad bij mijn zoontje hij is inmiddels wel 2 jaar geweest, maar ik heb het boek "OEI, IK GROEI" aangeschaft toen hij 3mnd was, en ook ingeschreven bij www.oeiikgroei.nl. Zo krijg je van te voren een berichtje wanneer je kleintje een sprongetje in de ontwikkeling maakt, en bij mijn zoontje klopte dit vaak, waardoor ik niet gefrustreerd raakte als hij zich ineens anders ging gedragen in zijn ritme.Ook bij mijn dochtertje (10wk) lijkt dit boek op haar lijf geschreven.Ik persoonlijk vind het boek  echt een aanrader.
succes.

Doreen
 
Hoi allemaal,

Hier effe een update. Bij ons gaat het weer minder goed ivm de voedingen. Wiebe wordt 's nachts ook weer wakker voor een voeding, hij is nu 4 maanden en bijna 2 weken. In het begin werd hij wakker om half 2, daarna moesten we 7 of 8 keer opstaan voor een speen (zo om het kwartier, dus bijna 2 u wakker), daarna sliep hij uiteindelijk eens tot 5 u en dan begon het opnieuw. Dus, nu geven we hem tegen 2u of 3 u een flesje, dus een kwartiertje op en dan gaat hij ook gewoon terug slapen tot half 7 ofzo. Dus nu krijgt hij eigenlijk 5 flessen van 180 water en 6 schepjes, een half potje groentepap en een flesje van 120 water en 4 schepjes. Krijgt hij nu te veel??????

Wij zitten dan ook nog eens met het probleem dat wij geen opvolgmelk kunnen geven, hij heeft koemelkallergie en daardoor gebruiken we Neocate en krijgen we pas op 1 jaar een opvolgmelk. Wel krijgt hij in de flessen 's morgens en 's nachts rijstbloem.

Ben ik verkeerd bezig???
grtjs, bea
 
Hoi,

Even een primaire reactie. Kinderen worden 's nachts wel eens wakker. Mijn dochter van 20 maanden wordt nog steeds regelmatig 's nachts wakker. De ene periode is de andere niet en als ze wakker wordt dan krijgt ze een klein flesje. Als ze daarmee rustig wordt en weer lekker gaat slapen dan vind ik het prima. Zolang ik er geen probleem van maak dan komt het allemaal goed. Toch?
Succes.
 
Hoi allemaal,

Mijn dochter van 14 maanden slaapt ook nog niet door. Wordt 3 a 4 keer per nacht wakker......had ik trouwens al eerder hier geschreven. Om ca middernacht krijgt ze bv en soms wordt ze nog paar keer wakker soms niet.En dan krijgt ze soms nog bv rond een uur of 5.   Elke nacht is het weer een verrassing.
Ik ben nu het boek "Lekker slapen zonder huilen - een lieve methode om je baby 's-nachts te helpen doorslapen" van Elizabeth Pantley aan het lezen. Al bij hoofdstuk 1 was ik verkocht. Het is een fantastisch boek. Heel practisch en je kunt eigelijk meteen beginnnen.
Want de manier van "laten huilen" is niets voor ons. En de 5-minuten-methode werkt ook niet.
En ik heb zo langzamerhand wel behoefte aan meer nachtrust. En wij gaan dus met de methode die hierin beschreven staat aan de slag.

Trouwens hierin staat ook dat eigelijk maar 25% van kindjes onder de 2 jaar de hele nacht doorslapen. Dus 75% wordt 1 of meerdere keren wakker. Dus het is niet vreemd als je kindje 's-nachts nog wakker wordt.

Jullie horen nog wel hoe het verlloopt.
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan