's nachts wakker worden

Hoi dames,

Ik zag dat er al een onderwerp over was, maar Jordy heeft dit niet van oud en nieuw. Begon een week geleden toen hij heel verkouden werd. Dat hij wakker werd omdat hij geen lucht kreeg snapte ik nog.

Alleen nu wordt hij huilend / gillend wakker en wil papa en mama..... Hij klimt dan ook, slaapdronken, het bed uit en gaat de gang op. Tja kan net de deur open. Als je dan naar hem toe gaat en hem oppakt valt hij al tegen je aan in slaap. Heb het idee dat hij ons kwijt is en als hij ons ziet is het ook weer gelijk goed !?!. Alleen kan dit nu wel 6 keer op een nacht.... Is dit soms ook een fase van dromen en verwerken ofzo? Hij heeft altijd heel goed geslapen, gelukkig slaapt Demi er gewoon doorheen!

Zo me nu maar weer opmaken voor de volgende nacht.
Gr Wen

Hoi,

Ik reageerde ook al op andere topic.

Myrthe wordt sinds een week wakker (1 a 2x per nacht) en is helemaal overstuur.
Ook ma ik niet in de schommelstoel zitten, ze is er echt bang voor. En dat terwijl het voor het slapengaan wel mag (?)
Ze trekt aan mijn ochtendjas, maar ik snap niet wat ze me nu precies duidelijk wilt maken. Kon ze maar goed praten, dan snap ik haar.
Ik heb het idee dat ze iets of iemand ziet, ze is echt helemaal overstuur. Roept ook heel hard mama (iets wat ze eindelijk zegt haha, ze zegt zoveel maar mama komt er nu ook uit)
Ik snap ook niet wat ik ermee aan moet. Ik hoop dat iemand een tip heb?

Ik had het zelf over kamertje anders zetten e.d. Maar denk niet dat dat nu zoveel zal helpen bij Myrthe.

Ik zal aan je denken vannacht (ook aan Lis)

Liefs Irene

Leah gilt de laatste tijd ook nogal eens in haar slaap. En wordt regelmatig wakker. Het is een beetje begonnen nadat ze ziekig geweest is. Soms hebben we een goede nacht, en vaak hebben we nu een onderbroken nacht. Hoewel het goed te doen is: meestal 1-2x per nacht even met haar naar beneden en dan leggen we haar weer terug in bed. Ik heb zelf wel de indruk dat ze enorm veel aan het dromen is.

Moet toeval zijn maar mijn ogen vielen vannacht om 06:30 uur (!) pas dicht!!!En een uurtje later weer op om de oudste 2 nar school te brengen...Pfff, Lenthe was ook aan het krijsen, en riep pijn pijn en wees naar haar beentjes.Ze had duidelijk last van groeipijn.Niks hielp, flesje warme melk, schone luier, beetje aandacht gegeven, knufflelen, rondlopen...
Uiteindelijk maar beneden op de bank met haar op m'n buik in slaap gevallen...'s Middags sliep Lenthe en broer Luka gelukkig even tegelijk, dus heb van 12:00 uur tot en met 150:00 uur kunnen bijslapen...
Pfff, ben ik niet gewend hoor, 's nachts eruit moeten....
Gr.Roos.

ik ben er gelukkig weer vanaf (ff heel hard afkloppen!!!)
nathalia slaapt nu weer door.
maar dat was tot voor kort wel anders.
ook 4,5 keer per nacht dat ze eruit kwam.
helemaal overstuur. echt geen aandachtshuiltje maar echt krijsend! alsof ze dingen zag die er niet waren zeg maar. bbbrrr.
sinds ik het nachtlampje nu elke keer dat ze gaat slapen erin doe, is het goed.
met oud en nieuw heb ik wel de hele nacht met haar opgelopen. niet vanwege het vuurwerk want dat was toen al opgehouden (stom he, de hele tijd slaapt ze door t vurwerk heen, en als het weer muis stil is, wordt ze wakker)
maar nu gaat t weer goed.

denk idd dat t een fase is. kinderen hebben een hoop te verwerken snachts. zelf lig ik ook vaak wakker omdat ik dan dingen moet verwerken (als iets leuks is gebeurt maar ook iets heel vervelends)

succes!
liefs, do

Misschien ook wel een een beetje verlatings angst?? Hier is het gelukkig ook sinds twee weken weer rustig s nachts, ook heel erg hard afkloppen!!!
Ik duim voor jullie dat het snel over is....

hoi,

onze dochter wordt ook regelmatig wakker s'nachts. Gemiddeld zo'n 4 x in de week.
Meestal wordt ze rond 1 uur wakker, als ik zelf net lekker slaap. Het begint met gejengel maar door ervaring weten we dat het geen zin heeft om het te negeren want het eindigd altijd met compleet overstuur krijsen en het einde van het liedje is dat pa, ma en dochter om 3 uur s'nachts met z'n 3en op bed zitten, klaarwakker!!
Dus wat wij doen is heel simpel. Een kwartiertje laten huilen. Als het een nachtmerrie is valt ze wel weer in slaap. zoniet maken we ong 100 ml melk warm in een flesje, we leggen haar tussen ons in, doen verder geen grote lampen aan en praten niet tegen haar. Alleen het hoogst noodzakelijke. Ze drinkt de melk op, laat een scheet en een boer en ze gaat weer braaf slapen tot 8.00 s'ochtends.

Zo komen we allemaal aan onze nachtrust toe. Dat is wel fijn als je de volgende dag weer moet werken...

Ik snap wel dat elk kind anders is en om een andere reden wakker wordt maar als er maar 1 iemand is die hier wat aan heeft ben ik al blij;)

Groetjes, en veel succes en sterkte met de nachtbrakers...

Hahaha vannacht was het weer raak.....
Nu moest hij ook wel 2 keer overgeven. Het gekke is dat hij geen koorts heeft of aangeeft dat er iets is. Zag wel dat de 4de snijtand nu op doorbreken staat. Hij is heel laat met tanden krijgen. Maar toch heb ik niet het idee dat hij wakker wordt van de pijn. Dan doet hij anders, kan dat niet uitleggen.

Nu maar hopen dat het toch van de tand is en dat we snel weer een nacht mogen slapen.

Jullie ook sterkte! Ik vind het wel fijn dat ik niet de enige ben!

Terug
Bovenaan