s nachts wakker...

Poeh poeh..onze kleine prinses is al nachten aan het spoken!!
De eerste nacht rond 01;00 uur werd ze huilend wakker toen we zijn gaan kijken toen lag ze gewoon nog op haar buik met haar knuffel vast, het leek wel of dat ze niet in de gaten had dat we op de kamer waren.
En of dat ze droomde, maar als we dan weg liepen dan had ze dat goed in de gaten.
We troosten haar ook ect maar niks hielp na een paar keer hopzaken en uur verder hebben we haar toch weer terug in bed gelegd en ik zei tegen me vriend...laat maar even huilen en op ee gegeven moment sliep ze inderdaad weer in....pfff en konden we ook weer verder slapen.
Vanacht hetzelfde om 0300 uur we zijn er 1x geweest en heb toen gezegd (hoe moeilijk ik het ook vond) dat we haar moesten laten huilen, 2 uur verder (en een gebroken hart) viel ze uit eindelijk weer in slaap!! Het was meer huilen, brabbelen, krijsen, brabbelen ect...

Ik ben dus band dat als we haar nu niet laten huilen dat we elke nacht zo gaan zitten....??
Maar ook geen idee of dat ze ergens last van heeft..tandjes (ze hoeft er nog maar 4...), dromen...dat ze het te donker vind (we laten nu al een lampje aan)....

Pfff...ik wou dat ik een glazen bol had!!!!!! hahahah..

Voor iemand herkenbaar?

hoe oud is je dochtertje?
Mijn kleine meid is nu 1 jaar en ze heeft hier regelmatig last van vorige week ook drie nachten achter elkaar echt huilen en dan troost ik haar en valt ze weer in slaap. wat het is geen idee! volgens mij droomt ze heel erg want ze ontwikkelt heel hard nu.
groetjes anouk

Hoi,

Diederik is ook net 1 en de laatste 1,5 week is het hier ook 's bal! Hij wordt echt NOOIT wakker 's avonds of 's nachts, tenzij hij echt ziek is ofzo. Maar de laatste 1,5 week wordt hij 's nachts soms meerdere malen wakker en ik weet ook niet wat het is. Ik zat ook aan tandjes te denken, of kiezen misschien? Hij heeft nog niet alle tanden, dus dat lijkt me stug.

Of naar dromen en wakker worden en bang zijn in het donker? Ik vind het ook erg lastig, ik heb gewoon geen idee!

En wat je ermee moet, tjsa, ik ben er de eerste paar keer 's nachts tot wel 5 keer uit geweest, maar daar ben ik ook wel een beetje klaar mee. We hebben hem bij ons in bed gedaan, maar dat werd ook iets te gezellig dus nu leg ik hem zonder al teveel aandacht te geven terug in zijn bed en stop hem lekker in. Ik heb hem op een gegeven moment ook een half uur laten huilen omdat ik het ook niet meer wist. Toen viel hij dus gewoon in slaap en werd 's morgens een uur later wakker.

Wie-o-wie weet wat dit is, al die wakkere kindjes?

@Anouk, mijn kleine meid is 13 maanden nu.
Ook hier een mega spuurt.Ze praat aan een stuk en heel veel woordjes in een x, bv appel, papa, opa, eend, aap, mama, bal, auto.
En dat allemaal in een paar dagen..
Zou het dat zijn?

@Blossom
Je voelt je net zoals ik..
Zo herkenbaar (gelukkig) ook hier dus laten huilen op een gegeven moment en dan valt ze na een hele tijd idd in slaap en is ze de volgende dag idd ook een uur later wakker.
Ik heb ook echt geen idee wat het is en zou graag willen weten wat je er tegen kan doen.

Ook wij hebben die ellende gehad. Ze bleef maar huilen, ontroostbaar.
Wij hebben haar een fles gegeven, misschien pedagogisch een slechte oplossing maar na 4.00 uur wilde ze niet meer slapen en wij uiteraard wel. Was wel bang dat we er aan vast zaten maar na een paar nachten sliep ze weer door en waren we van het probleem af, en kon iedereen weer heerlijk slapen. Wat het geweest was, geen idee.
Sterkte met de slapeloze nachten!

Onze meid is deze week 1 geworden en de week voor haar verjaardag werd ze ineens 's nachts wakker.
Vanaf haar 6e week alle nachten doorgeslapen en nu ineens niet meer. Natuurlijk gebeurt er nu een hoop, maar dames, het wordt woensdag de 26e ook nieuwe maan. Haha. Ik ben helemaal geen zweverig type, maar zag het net op de kalender haha.........

Jeetje, wat een herkenbaarheid!!

Nou is Warren bepaald nooit kampioen doorslapen geweest, hij kon pas met 10,5 maand zónder nachtvoeding. Maar daarna ging het best redelijk. Maar ook hier de laatste tijd vaak al om 05.00 wakker en hier is het wel duidelijk waarom, meneer heeft honger. We hebben echt al van alles gedaan, tot heel lang laten brullen aan toe, niets hielp. Nu krijgt hij dus gewoon een fles melk als hij vanaf 05.00 wakker wordt. (eerder krijgt hij water en liggen wij wakker tot meneer uitgebruld is... Meestal minimaal 20 minuten).
Die fles geven we hem gewoon aan, hij gaat dan in bed zitten, in no-time fles leeg drinken en meneer gaat weer liggen om tot 08.00 door te slapen.

Niet ideaal, maar wij trokken het echt niet om om 05.00 op te staan, en ik nu ik zwanger ben al helemaal niet.

Wel heeft hij 's avond wel eens een echte nachtmerrie, we moeten hem dan uit bed halen, naar de badkamer in het volle licht zetten en 'm met een koud nat washandje wakker maken. De eerste keer schrokken we ons helemaal te pletter, nu weten we wat we moeten doen. Ik schijn het zelf als kind ook te hebben gehad, ik was ook notoir slaapwandelaar, dus voorlopig geen bed zonder spijltjes!

Ik weet wel dat er een 'bijna 13 maanden' sprong is, en ik moet zeggen dat Warren inderdaad 3 weken ontzettend sjaggo en hangerig was en at slecht. De dag dat hij 13 maanden werd (13/10) was daar ineens weer het zonnige mannetje!!! En sinds die dag loopt hij ineens als een trein en hij eet weer voor 3, en ook 'grote mensen eten'; de enige puree die hij nog lust is appelmoes, alles moet ineens 'stukjes' zijn..

Heerlijk hè, al die bijna niet bij te houden veranderingen... *zucht*

x
Evje

Oh, zou dat het zijn? Ik volg die sprongen niet meer zo eerlijk gezegd, maar het zou me niet verbazen. Hij brabbelt momenteel aan 1 stuk door maar nog weinig verstaanbare woorden (mama en papa en jaaaaaa, maar daar houdt het wel mee op), wordt nijdig van prakjes en wil idd. stukjes en hij loopt soms al een paar stappen los, maar vaak vindt hij beethouden nog wel veiliger. Het zou me niet verbazen als hij straks inderdaad een flinke spurt heeft.

Let's hope so, vannacht is hij overigens niet wakker geworden, hoera! Voor het eerst sinds 1,5 week. Beetje jammer dat ik met giga-keelpijn wakker lag... kan nauwelijks slikken, heb ik nog nooit gehad!

Ben sowieso veel ziek geweest afgelopen jaar, weerstand naar de knoppen na zw.schap en met baby?

Terug
Bovenaan