s nachts...

Mijn dochter hoeft inds een kleine week geen voeding meer 's nachts. Wat ze wel doet is nbog steeds wakker worden rond een uurtje of 4 a 5 uur en gaat dan "piepen", heeft zuigbehoefte maar geen honger. Ze kan haar eigen duim nog niet vinden en de speen kan ze niet goed vasthouden ondanks een doekje eraan.
Hebben jullie dit ook gehad, hoelang duurt dit? en wat hebben jullie hieraan gedaan?? Hebben jullie tips voor mij?? Mijn dochter is 8 weken oud.
 
Even doorbijten! Wij hebben ook vanaf 5 uur steeds het speentje aangegeven, moesten soms wel 6 keer naar haar toe. Na 2 weken schoof dit op naar half 7 en nu moet ik haar om 8 uur s morgens wakker maken.Daar genieten we van! Sterkte.
 
Nou en dan is je kindje 5 maanden en dan gaat de avondvoeding eraf en krijg je hetzelfde ritueel. Onze dochter van 5 maanden krijgt haar laatste fles om 19.30 en weer om 7.00 en 's nachts moeten we er echt 5-10 keer uit om de speen erin te doen, heeeel vermoeiend. hopelijk gaat het snel over en bij jullie ook!
succes!
 
Jeetje, ik was zo blij vannacht of eerder vanmorgen, Ze kwam pas om 5.30 uur. Hoefde er maar 2 keer uit en moest haar vervoilgens om 7.30 uur wakker maken.
Dit is wel lekker. Maar oke het gaat dus nog een keer gebeuren als ze 5 maanden is. Nou ik hoop dat ze dan haar duim al heeft gevonden.
 
Sinds de laatste avondvoeding is vervallen wordt onze zoon van 5,5 maand rond 5 uur wakker. Eerst bleven we ook heen en weer lopen, maar sinds een tijdje leggen we hem 's ochtends vroeg tussen ons in in bed en slaapt hij daar nog door tot half 7/7 uur. Langzamerhand schuift het wat op en vanmorgen sliep hij door tot 5.50 uur! Het zal wel tijd nodig hebben denk ik?
 
Als je kijkt wat een kind allemaal leert en wat voor sprongen er ook zijn in de mentale ontwikkeling, vind ik het niet zo raar dat ze soms wakker worden en - in mijn ogen- behoefte aan veiligheid hebben. Sorry hoor, maar ik vind soms dat er teveel gekeken wordt naar eigen behoeftes en, als hieraan niet voldaan wordt, hoe dit op te lossen is.
 
daar ben ik het niet mee eens ik vraag dit ook voor mezelf ja ik zou liegen als at niet zo is maar het lijkt me voor haar ook niet prettig om zo onrustig te slapen en ja goed voor de ontwikkeling is dat ook niet he ( zeggen ze)
Ach ja zo zie je maar dat mensen er verschillend over denken maar je kan mij niet vertellen dat jij het zo prettig vind dat je er vaker uit moet 's nachts of je hebt niets te doen de hele dag dat je je uren kan inhalen???
 
Terug
Bovenaan