sab simplex??

Hallo allemaal,

Mijn schoonzusje belde net, zij had weer van vrienden de tip gehad om sab simplex te gebruiken bij darmkrampjes. Het is bijna alleen in duitsland te verkrijgen en bij 1 DA-drogist in Nederland. Kent iemand van jullie dit middel en wat zijn jullie ervaringen?
Ik weet niet zo goed of ik het aan zal schaffen omdat we nu al zoveel gebruiken ( Omneo, venkelthee, nutriton ) het is wel homeopatisch geloof ik maar toch...

Groetjes Monique

hoi monique

ik heb voor mijn zoon altijd cinababy druppels gebruikt voor de darmkrampjes en dat hielp altijd erg goed!!
misschien kun je dat proberen. wij hadden ook omneo daarbij en dat werkte echt perfect.
het is volgens mij als ik me niet vergis van vsm.

succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Chantal mv stef 27 02 2007

hoi monique

jammer dat het niet werkt, bij stef werkte het wel goed, ik hoop voor je dat het spul (ben even de naam kwijt ) dan wel werkt voor je kleine meid!!!
succes...

groetjes Chantal

Hoi Monique,

De vk had dit ook tegen ons gezegd, maar met de mededeling dat ze niet wist wat het was omdat het niet zo makkelijk in Nederland verkrijgbaar is.

Wij hebben wel het een en ander moeten doen. Cinababy werkte ook niet voor ons meisje. Wij zijn overgestapt op Friso Comfort, net wat lichter dan Nutrilon (volgens de vk) en we hebben de fles van difrax aangeschaft. Tevens hadden we venkelwater gekocht (bij apotheek gehaald). Het heeft ongeveer een week tot anderhalve week geduurd en toen begon het positief te werken. Dat venkelwater hielp heel goed! Is toch weer anders geconcentreerd dan thee.

Er schijnt ook iets te zijn wat wel vrij prijzig is maar wat wel helpt. Ongeveer € 25,- en verkrijgbaar bij de apotheek. Wij hebben hele avonden gezocht op Google op darmkrampjes.

Veel sterkte ermee. We weten hoe erg het kan zijn!
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Hoi monique

Ik herken het wel een beetje van alles geprobeerd. Onze zoon kreeg ook nutriton voor het spugen. Het hielp wel tegen het spugen, maar hij bleef last van krampjes hebben.

Toen waren we bij onze ouders (een weekend ze wonen niet bij ons in de buurt) en ineens geen krampen meer. Dus ik maandag denken wat hebben we anders gedaan. Nu bleek dat we geen nutriton gebruikt hadden (waren we vergeten). Hij spuugde wel maar niet extreem.
Nu blijkt dus de hij die krampen had van die nutrition. Het schijnt ook dat er meerdere er last van hebben. KA gebeld en die zij ook dat er baby zijn die van dat spul last krijgen.

Dus ben ik gestopt met nutriton of voeding waar het inzit.
Hij bleef wel spugen maar niet verontrustend (hij is 16 wk en weegt 7680). Hij groeit goed, heeft plasluiers etc.
Maar hij heeft geen krampen!!
Wat een andere baby krijg je dan

Nou hopelijk heb je hier wat aan

Groetjes annegien

Goedemorgen,

Zelf gebruik ik voor Rowan Cinababy en dat werkt supergoed. Wel heb ik nog even gegoogled op sab simplex. Hier een link waar je dat kunt bestellen vanuit Nederland.

( even hier www. voor zetten) st-josef-apotheke.de/nederlandse-klanten/index.php

Groetjes,

Annemiek

Wij hebben Sab Simplex ook gebruikt, bij onze middelste. Het is niet homeopatisch hoor. Het is zeg maar een soort rennie. Ik heb het nagevraagd bij een bevriende kinderarts. Zij kende het ook, maar in Nederland bestaat iets soortgelijks niet. Het kan echter geen kwaad, helpt zelfs erg goed tegen krampjes! Cinababy deed bij Daan ook niks. Sab wel.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan