Sab Symplex tegen darmkrampjes

Hallo,
Wij zijn heel erg te vreden over Sab Simplex. Ik heb het bij beide kinderen gebruikt. Al ma een paar minuten werden de buikkrampjes minder of gingen zelf weg. Het is super spul. Wij halen het altijd bij de apotheek in duitsland voor ong 7 euro. Voor baby's en peuters heb je minder nodig als bv voor een volwassenen. Je doet best lang met zo'n flesje. Wij hebben het preventies na iedere fles gegeven en het ging ziender ogen beter. Veel succes.

Groetjes Jill

De werkzam stof in ab Simplex zit ook in aeropax, wat je gewoon in Nederland kunt krijge (overleg even met je huisarts).

Maar voor je naar middeltjes grijpt kan het ook nuttig zijn om te kijken naar de manier waarop je kind drinkt. Bij borst: extra goed op aanleggen letten, en op tekenen die op spruw wijzen, bij fles: goed opletten dat je kind geen lucht meedrinkt, en halverwege altijd laten boeren.

Hallo,

wij hebben dat ook gebruikt bij onze zoon, en werkt echt uitstekend.
Alleen heb ik het idee gehad dat het op het laatste averechts ging werken.
We gaven het op advies in iedere fles en toen kon hij niet meer poepen, dus toen zijn we overgegaan naar een keer per dag in de fles en dat werkte uitstekend.

Groetjes Melanie

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik heb het inmiddels 2 weken geprobeerd en het helpt bij mijn meisje helaas niet. Gelukkig heeft ze nu gemiddeld nog maar 1 keer per dag krampjes, het neemt dus al af. Verder probeer ik nog beter te letten op mijn eigen voeding, probeer sterke smaken tot een minimum te beperken (ik mocht tijdens de zwangerschap  nogal graag knoflook, uien en sambal eten, maar daar kijk ik nu dus wel mee uit). Het is een kwestie van proberen, ik merk dat ik op een aantal punten een beetje in het duister tast, zo met m'n eerste kindje. Daarom is dit forum ook zo prettig!

quote: blijemama78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-12-2008 16:58:18'));

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik heb het inmiddels 2 weken geprobeerd en het helpt bij mijn meisje helaas niet. Gelukkig heeft ze nu gemiddeld nog maar 1 keer per dag krampjes, het neemt dus al af. Verder probeer ik nog beter te letten op mijn eigen voeding, probeer sterke smaken tot een minimum te beperken (ik mocht tijdens de zwangerschap  nogal graag knoflook, uien en sambal eten, maar daar kijk ik nu dus wel mee uit). Het is een kwestie van proberen, ik merk dat ik op een aantal punten een beetje in het duister tast, zo met m'n eerste kindje. Daarom is dit forum ook zo prettig!

Bij de meeste kinderen geven dingen die je tijdens de zwangerschap probleemloos at geen krampjes, maar het is vaak ook een kwestie van uitproberen.

Bij borstvoeding zie je vaak krampjes als de melk sterk toeschiet (met een flinke straal) of bij een hoge melkproductie. Daar is wel wat aan te doen hoor! Kijk even op borstvoeding.com voor tips.

Die van ons (nu bijna 8 weken) heeft ook ontzettende last van krampen gehad. We hebben ook Cinababy druppel gebruikt en ABC dolphuis poeder van Solar (soort prebiotica). Bij ons heeft dat poeder niet veel geholpen, ben er dus ook ee gestopt, maar ik had er wel veel goede verhalen over gehoord dus misschien helpt het bij jullie wel.

Maar hij is nu bijna 8 weken en het wordt echt minder! Geef ook BV en let erg op wat ik eet, wordt er soms helemaal gek van want bij elke kramp denk ik: wat heb ik gegeten??"
Maar ze moeten er overheen groeien schijnt.....dus hoe zielig en vermoeiend het ook is....weet dat het overgaat.

Wat wij ook toepassen is rust, ritme en regelmaat en we bakeren hem ook in. Dit helpt ook goed.
En ik hoor ook goede verhalen over babymassage. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

En lastig he, een eerste! Fijn dat er dit forum is. En eeh....niet alleen een eerste roept vragen op hoor. Dit is mijn tweede en ik kijk hier nog vaak hoor hihi.

Sterkte er mee!
Groetjes mama3007

ik kan je maar 1 tip geven heeft bij mijn zoon ook heel goed geholpen stap over op de friso comford mijn zoon wou niet eten door de krampjes en ze worden er zo niet vrolijk van in twee dagen merkte ik verschil en sliep hij zelfs door en ik kon ook mijn rust terug krijgen en snachts hoefde ik er niet meer uit en vanaf die tijd heeft hij nooit meer een traan gelaten nooit en hij is nu 15 maanden

quote: marijkebaby reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-12-2008 07:29:00'));

ik kan je maar 1 tip geven heeft bij mijn zoon ook heel goed geholpen stap over op de friso comford mijn zoon wou niet eten door de krampjes en ze worden er zo niet vrolijk van in twee dagen merkte ik verschil en sliep hij zelfs door en ik kon ook mijn rust terug krijgen en snachts hoefde ik er niet meer uit en vanaf die tijd heeft hij nooit meer een traan gelaten nooit en hij is nu 15 maanden

Ehm...dit kindje krijgt borstvoeding. Dan ga je natuurlijk geen comfort geven!!!

Terug
Bovenaan