Sabbelen op vuistje

Hallo allemaal,

Shamil is nu 2 maanden en alles gaat heel goed alleen vind hij het lekker om op zijn vuistje te sabbelen meestal doet hij dit als hij honger heeft en ook wel voordat hij gaat slapen als hij in zijn bedje ligt.. nou heb ik geprobeerd om een speen te geven maar die wil hij niet hij spugt hem er zo weer uit en ik heb 2 soorten spenen geprobeerd..
Ik denk dat hij als hij zijn duim vind dat hij dan gaat duimen en dat heb ik liever niet hebben jullie tips hoe hij mischien zijn speen wel pakt en doen jullie babys dat ook sabbelen op hun vuistje of vingers?? is het mischien maar tijdelijk??

Groetjes Hanan

Hoi Hanan,

Ze hebben hun handjes overal voor nodig later en in hun mond stoppen is een manier om hun handjes te ontdekken, dus volgens mij doen alle kinderen dit wel een tijdje. Als hij het blijft doen, zou je eventueel een bakerzakje of zo kunnen kopen zodat hij 's nachts niet bij zijn handjes kan. Of sokjes erover heen, zodat hij zijn duim niet kan pakken. Maar dat zou ik zelf niet zo snel doen denk ik. Lekker laten. Tegen de tijd dat ze 18 zijn doen ze het niet meer...

Groetjes,

Eveline

hoi,
volgens mij doen alle baby's dat hoor.wel jammer ja,als ze blijven duimen.maar ik denk niet dat je het af kan/moet willen leren.lees maar eens het topic van sonja:dilemma hihi

Wat een genot, een duimpje. Hoef je er 's nachts niet 20 keer uit om de speen erin te duwen! Slecht voor de tanden (melkgebit) is duimen niet, dat is allang achterhaald. Lekker laten sabbelen.

Hoi,hoi,
Kaan stopte vlak na zijn geboorte zijn duim al in de mond. Verloskundige zei dat hij dit vermoedelijk ook in de baarmoeder deed. Nu sabbelt hij ook op zijn handjes en weigerd ook een speen. Hij weigerd niet alleen hij gaat ervan koren. Ik ben er maar mee gestopt en laat hem lekker sabbellen op zijn duim en handjes.
Groetjes Guusje

Hallo,

Ryes  is vanaf zijn geboorte al naarstig op zoek naar zijn knuistje of duim, maar hiermee wordt zijn zuigreflex niet  bevredigd. Hij raakte er helemaal gefrustreerd van en begon  te huilen.

Ik heb  allerlei spenen geprobeerd en ook deze wilde hij niet. Nu heb ik er een gekocht van difrax -2/+2 met een ronde speen. Deze pakt hij wel en om niet 20 keer op en neer te lopen om zijn speen er in te doen heb ik door het gaatje van de speen een doekje gedaan zodat de speen zwaarder wordt en hij de speen niet uit kan spugen. Op het moment dat hij echt slaapt valt de speen vanzelf uit zijn mond.

Groetjes,

Jessica

Hier ook een sabbelaartje! Senne probeert al heel lang haar duimpje te vinden, maar het lukt nog altijd niet. Ze sabbelde in de baarmoeder al op haar hand. Dat was duidelijk te zien op alle echo's en  ze werd  zelfs geboren met een zuigblaartje op haar hand. Daar hebben we de eerste week een sokje overheen moeten doen. Een speentje wil ze af en toe even, maar daarna spuugt ze hem weer met een boog uit. Op zich zou ik het wel fijn vinden als ze kon duimen, want ze raakt hartstikke gefrustreerd als ze steeds probeert te sabbelen maar geen grip krijgt op een duim of vinger. Wie weet leert ze het snel.

Groetjes, Dionne

Terug
Bovenaan