Sabbelen op vuistje

Quinn zuigde in de buik al op zijn duim. Was op de echo te zien. Ik vind het geen probleem hoor. Hij wil geen speen (soms wel als hij heel moe is) en dat laat ik dan maar zo. Ook sabbelen op zijn handjes, maar ook het proeven van zijn knuffel, doekje etc is nu erg in trek. Hoort bij de ontwikkeling dat ontdekken.....
Groetjes Veerle

Hoi,

Ik dacht dat de kleintjes zowiezo nog niet een speen vast kan houden? Joshua wil echt niet zonder de speen maar spugt hem wel uit elke keer, gaat hard huilen als die uit is. En is dan weer stil als hij hem weer heeft. Helaas haalt hij hem nu ook met zijn handen uit zijn mond hiihi. ik zet de speen vast in zijn mond door een badcape tegen zijn speen te zetten. Joshua vind het dan leuk om die cape over zijn gezicht te drukken (?). In het begin wilde hij s'nachts de speen niet, maar dat is helaas veranderd.

Zijn vuistjes heeft hij zeker ontdekt, maar hij raakt gefrustreed. (ja het is geen speen) Gaat dus hard huilen dat hij zijn speen wilt.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi,

Laura heeft haar duim ontdekt, maar af en toe heeft de speen de vorkeur, die ze dan met dezelfde noodgang er weer uit trekt! Ik kan wel bij haar blijven staan op die momenten, want tijd om de vaatwasser ook maar open te trekken om het ding uit te ruimen, heb ik niet. Het beste wat ik vanmorgen haalde was de keuken en toen kon ik alweer terug!

Groetjes Ilona

je hebt nu eenmaal speen-kids en duim-kids en kids die geen van beide nodig hebben. Dat verander je niet zo makkelijk. En in veel gevallen is duimen helemaal geen probleem.
Lekker laten duimen, zou ik zeggen.
Mijn zoontje is met een kleine anderhalf jhaar zelfs spontaan gestopt met duimen, en heeft de sopeen nooit begrepen. Geen punt dus.
Mijn dochtertje begint nu met 4 weken ook te duimen en begrijpt ook helemaal niets van de speen. Die laat ik dus ook weer lekker duimen. Komt echt wel goed.

greet

Christian houdt alle opties nog open ...
Hij heeft graag zijn speentje, maar hij kan ook flink sabbelen en knabbelen op zijn knuistjes (zien er soms erg rood en pijnlijk uit, maar dat lijkt in de praktijk wel mee te vallen). Hij probeert af en toe wat aparte vingers uit en sporadisch zijn duimpje. Er is nog niets dat echt zijn absolute voorkeur heeft!
Gelukkig kan hij lange tijd zijn speen inhouden (en dus tevreden blijven ), maar af en toe spuugt hij hem uit (soms wel een meter ver!) of haakt zijn vingertjes er achter. Dan begint hij vaak te huilen en dan moet de speen er weer in. De visite zegt dan altijd tegen mij: "Nee, die hoeft hij niet, heeft hij net zelf uitgespuugd!" Mama weet wel beter! Gewoon erin stoppen en even vasthouden en dan heb ik weer een tevreden ventje...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

hij kan dit doen uit zuigbehoefte, doet goewan mats ook. als je dan je pink in zijn mond doet als een vishaak zuigt hij hierop. goewan mats wil ook geen speen. volgens de wijkverpleegkundige is dit door de verwarring. hij krijgt borstvoeding en de speen en tepel zijn te verschillend. ook vind hij een vinger lekkerder omdat hij dan jouw lichaam ruikt.

voor kramp helpt op de vishaakvinger laten zuigen ook, dan zuigt hij de krampjes eruit.

Terug
Bovenaan