Salami

<p>Hii, </p><p>Ik eet net een broodje salami, waarop ik werd aangesproken dat dit niet mag als je zwanger bent omdat het een miskraam kan opwekken? </p><p>Kan het kwaad heb net al 2 boterhammen op ?</p><p>Zelf ben ik al 27 weken</p><p> </p>

Een miskraam op kan wekken...Nee, niet zo kort door de bocht in ieder geval. Het is wel een type worst waar technisch gezien bepaalde bacteriën in KUNNEN zitten die slecht zijn voor je kindje. Ik zou me niet druk maken om 2 boterhammen salami, maar misschien wel iets anders kiezen volgende keer  :)

Goedemorgen.
De app: zwangerhapp is een fijne informatie app. Hier kun je genoeg informatie vinden als je twijfelt over voedsel e.d.
Salami wordt afgeraden, maar de één hecht er meer waarde aan dan de ander.
Groetjes!

Ik lees dit nu ook voor het eerst heb het tijdens beiden zwangerschappen dus ook gewoon gegeten misschien bij een eventuele 3de iets anders kiezen want je zal maar net zien dag jij de pechvogel bent

Mij werd door de dokter verteld dat het wel kan als je het vlees eerst 48 of 72u (weet het niet meer..) in de vriezer doet. Dus als je graag salami of rauwe ham op brood doet, zou dat een optie kunnen zijn. 

Terug
Bovenaan