sam praat nog steeds niet

quote: MCJ8121 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-04-2009 22:45:30'));

O ja: ik heb het even opgezocht:  een kindje van anderhalf kan gemiddeld 5 woorden zeggen.

Hi Marijon,

Ben even benieuwd hoe dat berekend wordt?
Zijn dat de woordjes die vlekkeloos worden uitgesproken of tellen ook de woordjes mee die erop lijken zoals hier boeba voor Bumba en bv poepa voor Opa wordt gehanteerd,
en paat en taar voor paard en klaar.
Kyan zegt wel consequent hetzelfde woordje bij hetzelfde ding. Nu hoorde ik laatst dat je dat dan wel mee mag tellen, tja dan kom ik hier ook wel een heel eind haha!

Groetjes Saskia

@ marijon..

Ik zou me niet inhouden met vertellen wat jouw zoontje allemaal kan hoor :) Ik vind het wel leuk om te lezen wat andere kids allemaal voor leuke dingen zeggen..net zoals wat ik net lees: poepa is opa haha! Lijkt me toch geweldig om zo stukje bij beetje te gaan communiceren met je kleine..

Wij benoemen hier ook alles, wat we gaan doen, dingen op straat (dat gaat de hele weg door) maar tiet scheen toch leuker te zijn om na te zeggen haha..
We "praten" ook met hem als ie weer eens enthousiast een heel verhaal aan het vertellen is met handgebaren enzo..dan zeggen we: Jeetje is dat zo?? Nou, nou! hahaha ..geen idee waar ie het over heeft maar hij gaat dan wel door met zijn gesprek.

Als sam een nijntjekoekje wilt wijst ie naar het pak op het aanrecht en zegt: Goek...(met zachte g haha) dus we komen er wel :p

Groetjes an

Hoi Saskia,

dat weet ik niet zeker. Ikzelf kijk of Lars consequent hetzelfde woord voor hetzelfde voorwerp gebruikt. Het gaat erom, of hij het woord kent, niet of hij het goed uit kan spreken. Lars kan bijv. de /v/f/-klank nog niet uitspreken, maar hij zegt wel thiets (fiets) en this (vis). Hij kent de begrippen dus wel.

Groetjes en veel babbelplezier!

Marijon

Ik zou me ook geen zorgen maken hoor, contact kunnen krijgen met je kindje is veel belangrijker, snappen wat die bedoelt met de russische klanken...
Ik heb makkelijk praten, heb een dochter die met dit soort dinge allemaal zo vlot is dat als ik om me heen kijk en van het gemiddelde normale hoor weleens denk he meis doe eens rustig... je gaat te hard, hele verhalen verteld ze, al is veelal nog echt russisch hoor toch kan ze veel duidelijke woorden... ze doet dit niet elke dag maar steeds hoor je wat... het weerhoudt mij er ook soms van hoor, maar dan denk ik ach je doet niks overdrijven als je zegt ze kan het, ze doet het zelf, je bent er niet extreem mee bezig... het is gewoon omgaan metje kindje, veel praten, dingen benoemen .... denk dat iedere moeder dat wel doet, en het ene kindje pikt dan dingen sneller op dan het andere

Terug
Bovenaan