Sam weer eens ziekjes

Zijn jullie kindjes ook zo verschrikkelijk vatbaar? Mijn mannetje is in de 5 maanden dat hij er is alleen nog maar ziek geweest lijkt wel. Begon natuurlijk met verborgen reflux en een ontstoken slokdarm, vervolgens een buikvirus (diarree), nu is hij al 3 maanden verkouden en blijkt hij 2 ontstoken oren, 2 ontstoken ogen en keelontsteking en een ontsteking in zijn neusje te hebben...We gaan af en aan naar de huisarts, de huisartsenpost en het ziekenhuis en baal er inmiddels flink van dat het niet gewoon eens een keertje goed kan gaan. Aan de andere kant moet ik natuurlijk ook gewoon niet zeuren, het kan veel erger.

Zijn er nog wereldtips voor verkouden kindjes trouwens?
 
Pff meisje moeilijk hoor....gaat het nu wel beter met de reflux van Sam?
Michelle spuugt ene dag heel veel en andere bedenk ik dan ineens dat ze bijna niet spuugt...ze krijgt nu ook meer vast voedsel en alle flessen zijn papflessen, dus dat lijkt beter te gaan!

Ik gebruikte van Otrivin de neusspray voor baby's en van VSM gebruikte ik een en ander...is homeopatisch dus lijkt mij minder schadelijk voor zo'n kleintje.

Verder kun je erg weinig, Michelle is 1 keer ziek geweest, met 3maanden en toen zei een huisarts dat baby's wel elke maand een keer ziek worden...dus t lijkt erbij te horen, helemaal als kindjes naar kdv gaan of oppas met andere kindjes..

Michelle zit bij mij thuis aangezien ik ontslag heb gekregen en ik merk wel dat zij minder verkouden is nu zij niet meer naar het kdv gaat..

Sterkte...enne vergeet je in de tussentijd niet te genieten van jullie lieve mannetje....
 
Hallo Quinnie,

Ons knulletje is ook al dik 3 weken verkouden.. Sjors is nu 6 maanden en ik gebruik neusspray (zoutoplossing) hoestdrank: prospan en luuf
Zelf heb ik niet echt het idee dat het veel doet...
Dus ga maandag ook maar weer eens naar de dokter, want die verkoudheid is tot vreselijk vooral snachts het hoesten...
Heb ook al een opgesneden ui op zijn kamer neergelegd... dit hielp een beetje...
Van mijn moeder kreeg ik de tip om met sjors eens op de badkamer te gaan zitten en alleen de warme kraan aan te zetten en dan eens flink te stomen...Dus ga dat vanavond maar eens uitproberen... Heel veel beterschaps met je mannetje en we moeten maar zo denken hierdoor bouwen ze wel weerstand op...
Eet jou knulletje nu ook minder?

Groetjes Nanjer
 
Meid, ik voel met je mee. Wij hadden er ook eentje. Af en aan naar de huisarts. Met 6 weken hersenvliesontsteking, wat gelukkig allemaal goed is afgelopen. Daarna vreselijk veel verkouden, koortsen en griepjes. In 2 maanden tijd zelfs aan beide oren 4 ontstekingen gehad, waarvan 2 zo erg dat ie een kuur moest.
Nu is ie anderhalf en we hebben deze winter 1 keelontsteking gehad en verder nog niks... gewoon onvoorstelbaar, het wordt dus beter zodra ze ouder worden.
Ik zou adviseren Orthiflor probiotica voor jonge kindjes (mag vanaf de geboorte). Dit kun je kopen bij de betere drogist (DA). De weerstand krijgt hierdoor een goede ontsteuning. Weerstand zit nl in je darmen. Kinderen die veel ziek zijn hebben vaak een slechte darmflora. Heeft ie al eens antibiotica gehad? Dat is zo'n aanslag op de weerstand en daarna zijn ze veel ziek meestal.

Zet m op, het is zwaar en helemaal niet leuk. Ik heb er veel om gehuild. Kon ook helemaal niet genieten van het eerste jaar van Sven, je was elke keer bang voor het volgende griepvirus dit in tegenstelling tot onze oudste die praktisch nooit ziek was/is.

Sterkte!
 
Joël is met 5 weken geopereerd, sindsdien veel ziekjes. Heeft een kuur gehad voor een keelontsteking en is vaker verkouden dan dat hij goed kan ademen ;) gelukkig lijkt hij er weinig last van te hebben maar kan me voorstellen dat het vervelend is.
 
Hoi allemaal,

@Bloempje, Sam krijgt sinds hij 3 maanden is 2 keer per dag antibiotica voor zijn chronisch ontstoken slokdarm...

Het gaat nu weer veel beter met hem. Nog steeds flink aan het snotteren maar de keel-, oog-, oor- en neusonstekingen zijn verdwenen d.m.v. een andere antibiotica.

@ Nanjes, Hij at zo goed als niets meer. Met moeite 400cc per dag.

@Yosha. Met de reflux gaat het wel weer beter. Hij krijgt nog steeds medicijnen (Nexium, waar hij overigens ook van moet hoesten, en Erythrocine, een antiobitica). Hij krijgt 2 flessen per dag met Rijstebloempap en 3 per dag met Nutriton en doet het er goed op. Bovendien krijgt hij nu ook 1 keer per dag een groente- of fruithapje. De groentehapjes worden alleen nog niet doorgeslikt, hihi.

Ik geniet ook van mijn mannetje als hij ziek is hoor, want er kan gelukkig altijd nog wel een lachje af van hem. Ik vindt het voornamelijk zo zielig voor hem. Hopelijk gaan we nu weer een paar gezonde weken tegemoet, dan kunnen we weer tegen het volgende virus gaan vechten ;-p
 
Sorry voor late reactie maar beter laat dan nooit ;)

Joël had Pylorushypertrofie. Ofwel een vernauwing van de maaguitgang. De kringspier was zo verdikt dat het eten niet vanuit zijn maag zijn darmen in kon. Dus elke keer na een flesje moest hij flink spugen.
Soms kwam het al gelijk na het boertje soms pas na zijn dutje maar het eten kwam er steeds uit.

Het is iets wat tussen de 2 en 6 weken geconstateerd word en vaker bij jongetjes dan bij meisjes voorkomt. In begin dachten we dat spugen wel normaal was, maar op gegeven moment werd hij er zo suf van dat hij zelfs na 30cc gedronken te hebben in slaap viel en bij wakker worden gelijk al spuugde. En dat was dan 2,5 tot 3 uur later en dus niet gezond.
Het schijnt erfelijk te zijn maar kan ook soms in 1x uit het niets ontstaan.
Na zijn operatie werd hij ook nog eens flink benauwd door de intubatie die hij heeft gehad toen hij onder narcose was. en heeft dus langer dan gebruikelijk in het zkh moeten blijven (6 dagen) en werd 2 tot 3x per dag verneveld. (kapje over zijn neus en mond)

Het is echt heel erg moeilijk om je kleine ventje van nog maar net 5 weken zo te zien vechten om adem te halen.
Maar ik denk dat de reden dat hij dus zoveel ziek/ verkouden is, te maken heeft met zijn opname toen.
 
Terug
Bovenaan