Samen douchen

Ik lees weleens dat moeders het eng vinden om met dat kleine glibberige lijfje onder de douche te gaan en dat ook het afdrogen op praktische problemen stuit. Ik heb voor mij de ideale manier gevonden om met mijn zoontje van 9 maanden te douchen, misschien heeft iemand iets aan deze tip. In het babybadje dat in de badkamer staat doe ik een aantal handoeken, zodat mijn mannetje daar lekker en comfortabel in ligt. Daar leg ik meneer met alleen zijn luier aan en wat speeltjes in. Dan ga ik zelf douchen, haar wassen en afspoelen. Daarna neem ik mijn zoontje (zonder luier uiteraard) mee onder de douche. Ik pak er dan een plastic kruk bij (curver, gewoon bij de blokker te koop) en ga met hem op schoot onder de douche zitten. Speeltje erbij en meneer vermaakt zich prima terwijl ik rustig zijn haar kan wassen etc. Als ik klaar ben gaat meneer nat en al weer in het badje met handdoeken, 1 handdoek over hem heen zodat het niet te koud wordt. Ik droog me dan zelf eerst af en daarna is hij aan de beurt. Ik vind dit heel goed werken, misschien heeft iemand hier iets aan.
 
Goed idee! Maar zet je het badje dan zo op de grond of op de badstandaard?
Als ik mijn zoon in een leeg badje leg wat op de standaard staat, valt hij zeker om!
Gr.Kim
 
Ik heb het inderdaad ook wel eens zo gedaan. Werkt prima. Tot ze te druk worden. Nova is zo'n woelwater dat het badje heen en weer stond te schudden. Zowel op de standaard als op de grond. Ik maak nu dus een soort speelkuil voor haar van een paar handoeken. Gewoon op de grond. Ze kan daar lekker op liggen spelen en rolt ze om dan komt ze nooit te hard neer.

Ciao, Iris
 
Goeie tip!
Ik heb er ook nog eentje. Wij hebben namelijk zo'n 'zitje' gekocht met zuignappen. Dat ding zet ik dan in de douchebak en daar kan zij dan inzitten en valt ze niet om.
Ik speol haar dan af met de douchekop en kan ook haar haartjes wassen en uitspoelen. Dit is dus niet samen douchen, maar wel snel en handig.
 
Goed idee, die van het wippertje. Dat ik daar zelf niet op ben gekomen... En ik leg haar er wel in nadat ze in een zwembadje heeft gepoedeld... Ga het zeker zo doen, lijkt me nog veel makkelijker en veiliger.

Ciao, Iris
 
Terug
Bovenaan