Samen douchen

Ik zet mijn zoontje ook regelmatig in zijn wipper in de badkamer als ik zelf even wil douchen. Hij vind het prachtig om erbij te zijn en ik kan hem mooi in de gaten houden. We hebben ook speciaal 2 wipstoeltjes, 1 voor beneden en 1 voor boven. Hoef je niet zo te slepen met dat ding.
 
Ik heb alleen een tummytub en heb dit van de week geprobeerd met een grote wasmand. Gaat perfect: lekker bekleden met handdoeken en mevrouw lag heerlijk voor zich uit te staren! Verder droog ik mezelf niet af: ik trek gewoon een badjas van badstof aan, gauw handdoek over het haar. Tegen de tijd dat je baby aangekleed en wel is, ben je zelf ook droog :)
 
Mijn zoontje wilde al heel vroeg alleen nog maar zitten. Wat ik deed was het badmatje dat in zijn badje hoort in de badkamer op de grond leggen, hij erop zitten met zijn billen en ik achter hem zitten met mijn benen om hem heen, zodat als ie wel een keer om zou vallen mijn lichaam en benen hem op konden vangen. Het ging altijd geweldig zo, zeker met berg badspeeltjes voor hem. Uitkleden en aankleden deed ik dan op zijn kamertje, eerst alles klaarleggen natuurlijk, eerst ik uitkleden en dan hij en na het douchen badjas aan en eerst hem afdrogen en aankleden, dan zette ik hem in zijn bedje en dan kon ik mezelf afdrogen en aankleden. Voor die tijd ging ik vaak met hem op mijn arm onder de douche staan en dan nam mijn man hem van mij over als hij het zat was of in slaap gevallen was. Mijn kleine ging al mee onder de douche toen hij pas een paar dagen oud was, hij heeft het altijd heerlijk gevonden en nu nog steeds... Donderdag wordt hij 1 jaar!
 
Terug
Bovenaan