<p>Hallo allemaal! Ik zal even uitleggen wat mijn situatie is. Ik ben nu 4 jaar samen met mijn man. Mijn man heeft uit een vorige relatie 2 kids. Een jongen Bram van nu 5 en een meisje Sem van 9. Sinds dit jaar april hebben we nu samen een kleintje. Evi is nu 7 maanden. En begint al een beetje te brabbelen. Sem maakt hele mooie tekeningen voor Evi. Ze tekent vaak 5 poppetjes waarbij papa, Sem, Bram, Evi en Daisy (dat ben ik) wordt bij geschreven. Als ik dan de tekening zie zeg ik natuurlijk: “jeetje wat mooi lieverd!” Maar bij mij doet het toch ergens pijn. Ik wil niet Daisy genoemd worden door mijn eigen kind. En oké het is op een tekening en Evi kan echt nog niet lezen. Maar toch heb ik liever dat er mama van evi staat of mama dan daisy. En nu heb ik dat er gister zo uit geflapt tegen Sem. “Wat mooi lieverd! Maar ik zou het fijn vinden als er mama staat of mama van evi. inplaats van daisy want ik ben evi haar mama.” Waarbij mijn man boos werd met dat ik zoiets niet kan zeggen tegen Sem want ik ben niet sem haar moeder. Waarop ik zei dat ik daar ook absoluut niet op doel! Sem en Bram hebben een eigen moeder. Maar Evi is mijn kind en ik ben haar moeder en wil graag ook mama genoemd worden door haar als het eindelijk zo ver is en ze mama zegt. sem en bram noemen mij ook gewoon Daisy en dat vindt ik ook echt prima. Heb ook vaak tegen ze gezegd dat ik daisy genoemd wil worden en als ze het uit moeten leggen wat ik ben dan mogen ze me bonusmoeder noemen of vrouw van hun papa. Ik ben daar verder niet heel moeilijk in. Maar nu is mijn angst dat Evi mij Daisy gaat noemen. En misschien is dat een beetje raar om bang voor te zijn. Want je kan der altijd nog verbeteren. Maar als ik er al aan denk dan wordt ik daar erg verdrietig van. (Misschien zijn het nog de hormonen?) Ik vroeg me af of ik de enige ben die deze angst heeft. En wat jullie daar van denken? Is het raar dat ik dat vroeg aan sem? ik heb er net mijn moeder over gesproken en die zij dat ze mijn man gelijk gaf dat ik dat inderdaad niet had moeten zeggen tegen sem. Maar het zit me niet lekker als ik dan daisy lees inplaats van mama van evi. nou ik ben benieuwd. Wie herkent zich hier in? Of kan mij tips geven? groetjes!</p>