samenlevingscontract of geregistreerd partner

Hai,

Ik ben nu 31 weken en 2 dagen zwanger en mijn vriend en ik gaan 3 juli trouwen.
Nog op het laatste moment, maar het scheelt een hoop geregel.
Bruiloft kan je zo duur en gek maken als je zelf wilt.

De ringen hebben we bij lucardi gehaald (42 euro)
Trouwjurk doe ik niet want dat is geen doen en locatie hoefde we ook niet af te huren want mijn ouders wonen op een boederij (geen dieren meer)
Uitnodigingen heb ik zelf gemaakt. Bij een papierzaak (office centre of boekhandel) bedrukt papier gehaald (gewoon papier met opdruk, wij hebben lichtblauw met wolken)
en op de computer tekst gemaakt, daarna uitgeprint.
Receptie doen we maar een uurtje anders is het toch te veel voor mij plus dat een feest toch voor een ander geeft en het geld kan je nog hard genoeg daarna gebruiken!!

Collega op mijn werk is pas voor de 2de x vader geworden en heeft ook een samenlevingscontract maar hij heeft een hoop gezeur gehad. Bij een samenlevingscontract heb je ook gewoon je eigen achternaam en niet die van je vriend (man). Een samenlevingscontract is tegenwoordig net zo duur als onze trouwdag. Alleen de voogdij moeten wij nog regelen.
Een tip is wel kijk op internet goed na want de notarissen rekenen verschillende prijzen en kan soms aardig verschillen!

Zoek alles goed uit want mijn moeder en vriend hebben een samenlevingscontract afgelopen lente gedaan maar gaan volgend jaar alsnog trouwen omdat dat voor de belasting gunstiger is!
Als mijn moder nu zou te komen overlijden moet hij 60% succesierechten betalen en als ze zijn getrouwd (simpel maar toch jouw dag!)dan heeft ie een flink bedrag vrijstelling..

Succes

Ook mijn vriend wil niet trouwen.
Wij hebben een samenlevingsovereenkomst, en ik denk dat we het ook maar zo laten.

Terug
Bovenaan