Sandra 40 en zwanger

Hoi ik las enkele pagina's terug het berichtje van Sandra, die 40 is en zwanger.
Ik snap niet waar mensen zich mee bemoeien als iemand op die leeftijd nog een kindje wil. Wat is oud?? Als je het lichamelijk aan kan en je wilt het graag waarom dan niet.
Moet je persee een twintiger zijn om een kind te krijgen? ik vindt van niet.
Ik ben zelf ook 40 en ben in januari bevallen van een gezonde zoon.Het enigste wat mee speelt is dat de kans op afwijkingen wat groter zijn,maar er worden toch nog veel gezonde kindertjes geboren.
Ik heb zelf geen punctie laten doen , wel een nekplooimeting maar wij gingen er van uit dat het kindje gewenst was en zeer welkom ook als het wat mankeerde.
Iedereen wil een gezond kind maar ook als het wat heeft is het jouw kind.
geniet van de zwangerschap en laat iedereen maar kletsen. Het is jullie keuze en van niemand anders.
laat eens van je horen hoe het gaat.
het zou leuk zijn als ze hier ook een forum opende voor oudere zwangeren en moeders
 
Hoi Sandra,

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Ikzelf ben 25 en ben 36 weken zwanger.
Ik heb altijd jong kinderen gewild.

Helaas is dat ook niet voor iedereen weggelegd. Te jong, te oud, is er ergens een handleiding die zegt wanneer het het juiste moment is.

Belangrijk is dat een kindje goed opgevangen wordt en of de moeder nou 16 is of 40 maakt niks uit.

Je zou het eens bij de redactie (redactie@jongegezinnen.nl) neer kunnen leggen of er niet een speciaal forum kan komen.
Dat is laatst ook gebeurd met het forum, als het iets langer duurt.

Succes met je zoontje.

Sylvie
 
als het zo makkelijk was dat je alles kon plannen, nou dan zou alles erg simpel worden, je moet maar net de mogenlijkheden op dat moment, dat jij het wil, dat het kan financieel, niet onbelangrijk het hebben van een partner ;-)en dat het allemaal lukt,ik was 24 bij de eerste, toen we er nog graag een kleintje bij wilde lukte het niet, en we hebben dus meer dan 5 jaar op deze kleine moeten wachten, ik ben inmiddels 32.
 
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de reactie van anoniem. Leeftijd maakt geen verschil. Hooguit inderdaad i.v.m. een verhoogde kans op afwijkingen. In mijn ogen zitten er zowel voor als nadelen aan beiden. Ikzelf heb ook altijd geroepen dat ik voor mijn 25ste 3 koters rond zou hebben lopen, maar ja, als de situatie zich op dat moment niet leent voor een kind, dan houdt het al snel op. Ik ben nu 34 jaar en 36/2 weken zwanger van de eerste.

Ik denk dat het sowieso verkeerd is te oordelen over de situatie van een ander, mits er om reacties gevraagd wordt.

Ik wens Sandra en al die andere (jonge en oudere) moeders ontzettend veel geluk met hun kindje. Geniet er van, dat is het belangrijkste.

Groet Fonske.
 
Leeftijd maakt inderdaad geen verschil en het is iedereen die kindertjes wil ook van harte gegund.

Ik zou zelf na mijn 35e geen kind meer willen, ik ben nu 28 en zwanger van mijn eerste. Maar dat zeg ik nu, wie weet hoe de situatie straks is.

Iedereen moet het zelf weten, ik wil het niet voor mezelf en anderen willen het wel, is prima toch.

groetjes, Jane
 
ik sluit me bij sandra aan ik heb het een paar keer van dichtbij meegemaakt dat het bij vrouwen van rond de 40 niet lukte en dan krijg je ook nog eens van iedereen te horen dat je het zo oud ook niet meer moet proberen. moet je dan kinderloos blijven omdat je op latere leeftijd de ware pas tegenkomt of om welke reden dan ook wie zijn wie om te oordelen?
groetjes vero
 
Iedereen moet dat helemaal zelf weten! Zelf ben ik nu 29 en zwanger van de eerste en dat vind ik persoonlijk vrij oud, omdat ik graag meerdere kinderen zou willen en na mijn 35e geen kinderen meer wil. De tijd zal het leren....

Wel vind ik het riskant als mensen bewust tot hun 40e wachten, omdat ze tot die tijd carrière willen maken en vakantie willen vieren. Maar goed, de eventuele consequenties zijn voor hen en niet voor mij..
 
Terug
Bovenaan