Sassie1980 en MVVG

We zijn beide in verwachting van een tweeling en hebben beide straks 3 kindjes onder 2 jaar, dus het leek me wel leuk om even een eigen onderwerp aan te maken, haha.

Ik had gelezen dat je binnenkort weer een echo hebt, omdat ze de laatste keer niet precies konden zien hoe lang je zwanger bent? Wanneer mag je weer naar je kindjes kijken?

Ik moet 29 juli naar de gynaecoloog, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk weer een echo, omdat ze zeker willen weten dat het een twee-eiige tweeling is.

Ik vind het  wel jammer dat een thuisbevalling geen optie is, dat is me perfect bevallen bij mijn zoontje, maar ik kan me ook wel voorstellen dat een tweelingzwangerschap meer risico's geeft.
De verloskundige wilt me wel gewoon elke 8 weken blijven zien, want ze zei dat het soms sneller/makkelijker is om hun te bellen dan naar het ziekenhuis te bellen. En ik moet zeggen dat ik de contoles bij de verloskundige wat fijner/gezelliger vind als in het ziekenhuis.

Ik las dat je aan het orienteren bent naar duowagens? De Easywalker Duo en Urban Jungle Duo  vind ik ook het mooiste. Op die  site van zo'n  kiddyboard (www.kleinedreumes.nl) heb je  er eentje (kid-sit) die op beide  duowagens past, dat is dan een plankje met zitje. Ik moet zeggen dat ik meer naar de Urban Jungle Duo  zit te denken, omdat je daarbij een twin-reiswieg kan aanschaffen,  het lijkt me wel leuk om ze naast  elkaar  te leggen.

Groetjes Saskia    

Hier eindelijk een berichtje van mij terug. Ik heb het erg druk gehad de afgelopen week met weken en prive afspraken dat ik niet meer op het forum heb gekeken. Kom nu je berichtje tegen, LEUK!!

Hoe gaat het met jou? Ben je al aan het idee gewend dat je straks 3 kinderen onder de 2 hebt? Wij hebben vandaag weer een echo gehad en ik ben nu 10 weken zwanger, beide kindjes waren gelukkig goed gegroeid. Vond het super bijzonder om druk te zien bewegen op de echo. Ik moet nu een afspraak met de gyn. maken voor over twee weken, waarschijnlijk krijg ik dan ook weer een echo om te kijken of het 1 eiig is of 2 eiig, zelfde als bij jou.

Ik ben nog druk aan het nadenken over de kinderwagen, lastig hoor waar we nu voor moeten gaan. Ook passen er helaas geen 3 autostoeltjes in onze auto. In mijn auto is geen probleem, want ik gebruik mijn auto voor mijn werk + halen en brengen van mijn dochtertje, maar in onze gezinsauto wordt het wel een probleem. Hoe gaan jullie dat oplossen?

Voel je je verder goed?

Groetjes,

Hoi,

Met mij gaat het wel goed, al moet ik wel zeggen dat ik nog steeds moe en misselijk ben. Dat hoort toch wat minder te worden vanaf 11/12 weken, of heb je bij een meerling wat langer last vanwege een dubbele hoeveelheid hormoon?
Ik lig normaal tussen 23.00 en 24.00 op bed, maar de laatste weken lig ik vaak al rond 22.00 in bed, niet echt gezellig voor mijn man. Maarja, Pete wordt rond 08.00 wakker en dan moet ik toch een beetje uitgerust zijn. Ik probeer 's middags ook wel eens even te liggen als Pete een dutje doet, maar alleen als hij aan het eind van de middag gaat slapen, begin van de middag vind ik wel vroeg en kan ik vaak de slaap niet pakken.

Ik heb nu alleen die termijnecho met 10 weken gehad, maar dinsdag moet ik voor het eerst naar de gynaecoloog en dan maken ze als het goed is weer een echo om te kijken of het een 1-eiige of 2-eiige tweeling is. Bij mijn termijnecho zag je een duidelijke tussenwand, dan is het normaal gesproken een 2-eiige tweeling. Konden ze bij jouw ook een tussenwand zien? Nu we trouwens navraag hebben gedaan bij ooms en tantes aan mijn moederskant,  schijnt mijn oma bij haar eerste zwangerschap een tweeling te verwachten, maar is er een vruchtje afgestorven en is uiteindelijk mij oudste tante als eenling op de wereld gekomen. Ik denk dus wel dat ik inderdaad een 2-eiige tweeling zal verwachten, omdat  er nu toch een erfelijkheidsfactor aanwezig is.

Ik zat te denken om een Urban Jungle aan te schaffen, maar nu las ik op eenander forum dat de Easywalker Duo als beste uit  de test is gekomen en deze ook nog 200 a 300 euro goedkoper is, dus ik denk dat dit hem gaat worden. Ik denk dat we dan een plankje gaan halen voor achter de duowagen. Ik heb ergens  een zitje gezien die je op een van de reiswiegen kan plaatsen, maarja als de tweeling met 6 maanden in de buggyzit gaat, is Pete nog  geen 2 jaar en kan hij volgens mij nog steeds geen lange stukken wandelen, dat schiet ook niet op. Ik denk dus dat het zo'n plankje gaat worden, maar dan wel eentje waar een zadel bij zit voor de jongere kindjes die je dan later eraf kan koppelen.

Of we een probleem gaan hebben met de autostoeltjes, dat is nog even afwachten. We hebben een Renault Laguna stationwagen en op de achterbank hebben we ook in het midden een 3-puntsgordel, dus in theorie zouden er 3 autostoeltjes neergezet kunnen worden. Nu is het middengedeelte iets smaller als de buitenzijdes, dus even kijken of er ook daadwerkelijk 3 autostoeltjes naast elkaar kunnen staan. Binnenkort gaan we voor Pete een Maxicosi Priori halen en dan gaan we even testen of  het gaat passen met een  Cabriofix in het midden en die Priori achter de bestuurder.

Wanneer moet je naar de gynaecoloog?

Groetjes Saskia  

Hai Saskia,
Wat lekker dat je morgen weer naar de gyneacoloog mag voor controle. Ben benieuwd of ze dan kunnen zien of je zwanger bent van een 1eiige tweeling of 2 eiig. Ik mag over 2 weken naar de gyn. toe. Ik moest vanmorgen even voor de eerste (kennismakingscontrole) komen bij de vk, ook omdat zij vinden dat als je vragen hebt het makkelijker bellen is naar de vk. De vk heeft ook nog geprobeerd om het hartje te horen, eigenlijk is het daar nog iets te vroeg voor, ben nu bijna 11 weken zwanger, maar GELUKKIG konden we de hartjes horen, erg bijzonder hoor!!

Wij zijn nu aan het kijken voor een andere auto. Onze gezinsauto is een Audi A4 station en daar passen geen 2 maxi-cosi's + autostoel op de achterbank. We zitten nu naar een Ford etc te kijken, die zijn wat breder. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Wij gaan waarschijnlijk ook voor de Easywalker, scheelt toch weer een hoop geld. Wij moeten denk ik net als jullie ook 2 ledikantjes gaan aanschaffen. Veerle past nog niet in een peuterbedje dus zij blijft lekker in haar ledikantje liggen.

Red je het een beetje met dit warme weer?
Groetjes, Floor

Hoi,

Het bezoekje aan de gynaecoloog is me een beetje tegengevallen, je merkt echt dat je een soort van nummer bent in het ziekenhuis. Het spreekuur was al enorm uitgelopen, dus toen we een half uur later als gepland aan de beurt waren, merkte we wel dat hij tijd wilde inhalen. Zo kregen we wel een echo, maar lag de scanner misschien 10 seconden op mijn buik en maakt hij een stilstaand plaatje van elk kindje  die hij daarna ging opmeten op te kijken of alles op schema liep. Alles was gelukkig in orde, maar ik had toch wel gehoopt even wat langer naar onze kindjes te mogen kijken. Nu mogen we over 3 weken weer terug.

Ook ben ik donderdag naar de verloskundige geweest, daar werd gelukkig wel uitgebreid de tijd genomen om bij te kletsen, ook al was het spreekuur al een kwartier uitgelopen. De uitslag van mijn bloed was ook binnen en alles was in orde. Ik mocht even op de weegschaal gestaan en tot mijn verbazing was ik maar 0.5 kilo aangekomen sinds het intakegsprek, nu zit ik nog steeds 1.5 kilo onder mijn startgewicht. Bij ons hebben ze ook geprobeerd om de hartjes te vinden en na 5 minuten zoeken, hebben we ze gelukkig gevonden. Nu klonken ze vrijwel hetzelfde, dus mijn theorie is dat ze van hetzelfde geslacht zijn of dat ze 2 keer hetzelfde kindje te pakken had, haha.

Over de kinderwagen, daar zijn we nog niet zo over uit. Ik heb gezien dat je ook een tweelingwagen van Phil&Teds hebt, maar die vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Hij is wel minder breed en lichter als de meeste duowagens. Je hebt dan alleen geen reiswieg zo te lezen, dus dat is dan wel weer een nadeel. Ik denk ook dat we uiteindelijk op de Easywalker uitkomen.

Groetjes Saskia

Ik had even wat informatie gezocht over 4 soorten duowagen, misschien ook handig voor jou om het op een rijtje te zien?

Easywalker Sky Duo:
75 cm breed
13 kilo
reiswieg 80 cm lang
inclusief regenscherm en zonnekap
ongeveer 599 euro

Phil&Teds:
72 cm breed
11 kilo
regenhoes nog lopen
geen reiswieg, maar babynestje
ongeveer 699 euro

One Tree Hill (Urban Jungle):
74 cm breed
15,6 kilo
reiswieg 75 cm lang
inclusief regenscherm en zonnekap
ongeveer 849 euro

Koelstra Flexxo Twin:
76 cm breed
17,5 kilo
reiswieg 80,5 cm lang
regenhoes nog kopen
ongeveer 589 euro

Hoi ik ben ook een februari mamma en heb tot nu toe nog niet gereageerd... Zag jullie berichtje en weet zelf nog een duo-wagen. Ik heb de enkele ervan en hij bevalt erg goed... Kijk maar eens op http://www.firstwheels.nl/nl/city_twin/.

Groetjes van Saskia, mv Lars, 14 wk zwanger

Hoi Saskia,
Ben ik weer even keertje!! Heb het druk met werken en mijn dochtertje is ziek geweest vorige week. Ze had de BMR prik gehad en kreeg na 6 dagen hoge koorts.

Ik ben afgelopen dinsdag bij de Gyneacoloog geweest en beide kindjes groeien gelukkig erg goed. Moet net als jij over 3 weken weer terugkomen. De Gyn. nam uitgebreid de tijd om alles te checken dus we konden onze kindjes goed bewoneren.

Ook zijn we uit de kinderwagen, wij gaan toch voor een Phil en Teds. Ik heb een donkerblauwe besteld. Vind de nestjes ook erg handig, omdat je snel even één kindje in de buikdrager kan dragen en dan kan Veerle in de kinderwagen zitten.

Gelukkig loopt Veerle nu redelijk zelfstandig, lange stukken nog lang niet, maar aan de hand kan ze buiten goed lopen en uiteraard los maar dan moet ik rennen........ Ook loopt Veerle nu zelf de trap op, scheelt mij weer een hoop sjouwen.

Hoe voel jij je? Hoe gaat het met je zwangerschapskwaaltjes? Ik merk dat het bij mij nu een beetje gaan afnemen, de misselijkheid en de pijnlijke borsten. Mag ook wel, ben nu bijna 14 weken zwanger.

Zijn jullie al uit de kinderwagen en babykamer?

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan