sauna ... wel of niet???

zoals ik al zei ben ik 6 weken zwanger...
en ik zou morgen een dagje naar de sauna gaan... maar is het heel slecht voor je baby??
ik kan het namelijk niet echt afzeggen....

wat zouden jullie doen???

liefs
 
hmmm, vooral in t begin van de zwangerschap wordt t och echt afgeraden omdat die grote temperatuur schommeling niet goed voor de baby is...
Ik zou t niet doen.
Groetjes
 
Het wordt in de sauna's zelf ook afgeraden. Ook mede omdat je afvalstoffen die je normaal afvoert in de sauna nu dus ook naar je baby kunnen gaan. Ik zou het risico niet lopen.
 
er is nooit bewezen dat het kwaad kan in het begin van de zwangerschap maar het tegendeel is ook nooit bewezen; vandaar dar het wel eens word afgeraden. Later in de zwangerschap is het zo-wie-zo wel bewezen veilig. Zeker als je vaker gaat en er aan gewend ben zou ik lekker gaan genieten.
 
Tot 14 weken wordt het afgeraden omdat die temperatuurs wisselingen niet goed zijn tijdens het ontwikkelen van het vruchtje. Daarna mag het wel met mate, dus max 5 minuutjes per keer. En je lichaam moet gewend zijn aan de sauna. Dus als je maar een paar keer per jaar gaat dan is het niet aan te raden.
En de laatste 6 weken mag je ook niet meer gaan.
Ik ben een trouwe sauna ganger, maar nu doe ik het toch maar even niet. Je weet maar nooit... En mijn verloskundige keurt het niet af, maar ze raad het ook niet aan.
 
Terug
Bovenaan