sauna ... wel of niet???

Ik ben tijdens mijn zwangerschappen nooit naar de sauna geweest.
Ik dacht dat de eerste weken het vooral niet mocht ivm het opwekken van koorts, je lichaamstemperatuur stijgt door de sauna, je krijgt koorts. En dat kan gevaarlijk zijn de eerste weken.
Dat is wat ik ervan begrepen heb.
 
Hoi!

Ik ben tijdens mijn vorige zwschappen en nu ook al weer naar de sauna geweest..(ik was ruim twintig weken). De eerste veertien weken en de laatste weken idd niet gaan maar daar tussenin kan het geen kwaad...maar dan moet je wel een regelmatig saunaganger zijn zodat je lichaam eraan gewend is. Een dagje ontspannen is juist erg goed voor je! Ik ga niet in de allerheetste sauna en doe geen massage of opgieting maar verder vind ik het heerlijk! Ik zou dus nog wel een aantal weekjes wachten..
Veel plezier! liefs, mvtwee
 
Bij mij idem sterk afgeraden!! Kan op miskraam is vrij aanwezig. Ik zou het risico absoluut niet nemen en een smoes verzinnen waarom ik niet zou kunnen gaan. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!
succes met het maken van je keuze.

Liefs
 
lees weleens dat sauna niet goed is tijdens zwangerschap, maar heb laatst toch ook ergens in tijdschrift dacht ik gelezen dat het geen kwaad kan.
zolang je maar naar je lichaam luisterd.
groetjes
 
Het is nu waarschijnlijk al te laat en heb je afgezegd, of ben je toch gegaan.
Ik had hetzelfde als jou, met 2 vriendinnen zou ik in de 6e week naar de sauna gaan, en ze wisten beide nog niet dat ik zwanger was.
De assistent versloskundige raadde het mij af, maar na overleg met de verloskundige gaf ze toch groen licht. Het is gewoon heel belangrijk dat je niet in de te warme sauna's gaat, en ook niet naar een opgieting. En het allerbelangrijkst, luister naar je lichaam. Wij hadden een zeer uitgebreide dag bij de Veluwse Bron (aanrader) waar ik ook veel gebruik heb gemaakt van de zwembaden en het luieren met een boekje! Je kunt altijd de smoes gebruiken dat je wat hoofdpijn hebt of niet zo lekker bent! Als je gaat, veel plezier, en geniet van de ontspanning!
 
hoi hoi,
ik ben pas na 14 weken weer geweest.
ze zeggen dat het niet goed is in het begin.....
ik zou niet gaan.
smoesje verzinnen,ongesteld geworden of zo hahaha.
groetjes
 
Terug
Bovenaan