Sceptokokken infectie

hallo judith,

Allereerst wil ik je sterkte wensen met het verlies van je twee schatjes en ook alvast veel sterkte voor een evt. volgende zwangerschap want die zal voor jou nooit meer hetzelfde zijn.
Zelf ben ik vorig jaar 12 september met 22 weken en 2 dagen bevallen van onze zoon Benjamin.
Hij is tijdens de bevalling gestorven nadat die is ingeleid vanwege een navelstrengverzakking.
Ik ken je verdriet.
Ik wilde je vragen hoe je jullie zoon en dochter hebben genoemd?
Ik ben in ieder geval blij voor je dat er een oorzaak is gevonden.
Bij ons was die er niet en ik ben idd aan het begin opgevreten door schuldgevoel en had ik maar.............
dat is je gelukkig bespaard gebleven.

Groeten van carine

Hoi Carin,

We onze kinderen de namen gegeven die we al verzonnen hadden. Joost en Joanne.
Wat erg dat jij ook dat jij ook je Benjamin verloren bent, en dat jullie niet weten waar aan het ligt. Daar ben ik dus zo dankbaar voor dat we het weten. Maar ik ben wel bang dat het bij een volgende zwangerschap weer gebeurt. Maar we willen wel heel graag kinderen! Laten we hopen dat het niet weer gebeurt.

Judith

Misschien een beetje een late reactie, maar zit nu eens te lezen bij dit forum (zit sinds kort bij december 2005 forum, ben 30 weken zwanger) en schrik me rot!
Ik ben ook draagster van streptokokken B en er is me wel verteld dat dit een gevaar kan vormen voor mijn kindje als dit actief is tijdens de bevalling. Ik zou dan in het ziekenhuis moeten bevallen aan de antibiotica. Maar dat het ook dergelijke gevolgen kon hebben, daar had ik werkelijk geen idee van! Niet dat ik me nu meteen helemaal ongerust wil gaan zitten maken, maar schrik toch wel. Dit is mijn tweede zwangerschap en bij beide is me nooit verteld dat het ook tijdens je zwangerschap al zo'n gevaar voor je kindje kan zijn.

Wat verschrikkelijk dat jullie dit mee hebben moeten maken! Maar ik vind het fijn dat je je verhaal hier geplaatst hebt, zodat ik nu meer op de hoogte ben van de gevolgen van het draagster zijn.

Nelleke

Hoi Nelleke,

Ik was ook erg bang voor de gevolgen tijdens de zwangerschap en bevalling. Na een uitgebreid gesprek met de gyn werd me duidelijk dat als men het weet ze een aantal voorzorgsmaatregelen treffen en dat de kans op complicaties dat minimaal worden gehouden. Ik raad je dan ook aan om een gesprek hierover aan te vragen waardoor je zeker gerustgesteld zult worden. Ga niet zoeken op het internet want daar zie je alleen de negatieve verhalen, veelal van mensen die nog niet wisten dat ze drager waren. Dat is niet in jouw geval dus maak je niet druk.

Succes,

Patricia

39 weken zwanger

Terug
Bovenaan