scheel kijkers???

A

Anoniem

Guest
hey meiden

toen nathalia geboren werd, keek ze behoorlijk scheel.
na een paar maanden trok dit weg en was er niks meer aan de hand.
maar sinds een week kijkt ze met haar rechter oog in haar linker broekzak.

we hadden al verwacht dat ze scheel zou worden.
ik zelf ben ook mn hele leven al scheel (inmiddels zie je het niet meer, behalve als ik moe ben), mn ouders, broer,zusje: ook allemaal scheel kijkers
dus die kans zat er in, dat nathalia het ok zou krijgen.
kunnen we binnekort naar de oogarts met haar :S

zijn er nog meer kindjes die scheel kijken?
en zijn jullie al bij de oogarts geweest? of wachten jullie daar zo lang mogenlijk mee?
en zijn jullie van plan om de kids te laten opereren? (om t oogje recht te trekken, indien nodig)

liefs, do

Renske kan wel ongelofelijk scheel kijken, maar ze doet dat niet zomaar. Ze volgt dan bijv. de lepel volgt die zover dat ze scheel kijkt. Als ze gewoon aan het spelen is doet ze het niet. Alleen als er iets vlakbij haar ogen zit.
Ik wilde het de volgende keer op het cb eens navragen.

Hoi Do,

Myrthe heeft dit lang gehad, maar dit had te maken met een plooi in haar ooghoeken bij dr neusje.
Door die plooi leek het alsof ze scheel keek, maar het was niet zo.
Als ik jou was zo ik het eens navragen bij het cb. En dan aan de arts niet aan de verpleegkundige.

Succes, Reneke

Hey hoi,

Bij Jordy wordt ook elke keer naar zijn oogjes gekeken. Op mijn verzoek, ze zeggen dat dit onder een bepaalde leeftijd ( weet niet meer welke ) niet nodig is omdat het nog heel erg kan veranderen. Mijn vriend en mijn moeder hebben allebei een lui oog. (Bij ons in de fam hebben we allemaal afwijkingen van bijna blind tot scheel...) Als Jordy moe is zie je dat ook aan zijn ogen, net als bij zijn papa... Wel heel schattig zo'n puppy ogen.
Het lag er ook aan dat zijn neusschot nog heel breed is..? Dan lijkt het schijnbaar dat hij een lui oog heeft.... Dat gaat nog veranderen zeiden ze op het cb....Dus ja maar afwachten of ze gelijk hebben...

Groetjes Wendy

hey meiden

ik heb ook altijd een lui oog gehad.
kreeg elke dag van die leuke pleisters op mn ogen :S
(een paar uu t linker oog, daarna t rechter oog)
die pleisters heb ik gedragen tot ik 8 jaar was.
mn broer idem en mn zusje is geopereerd toen ze 2 jaar was.
toen is haar linkeroog recht getrokken.
ook zij heeft pleisters moeten dragen toen ze ouder werd en kreeg ook nog een bril tot haar 10e jaar.
bij ons zitten die luie ogen dus ook in de fam.(mn ouders hebben het allebij ook)
ik moet dinsdag naar het cb. ga eens even vragen of ze haar ogen willen nakijken.

bedankt voor jullie reacties.

liefs, do

Het scheelkijken van Renske wordt steeds erger. Eerst alleen als ze iets volgde, nu kijkt ze eigenlijk wel scheel met een oog. Steeds een ander oog.
Ik heb pas in mei weer een afspraak op het cb. Misschien ga ik toch nog wel even langs het inloopspreekuur.

hey reisa

ja, bij nathalia eerst ook alleen als ze iets volgde, of als ze erg moe was.
maar nu is het continu.
het oog trekt steeds meer naar binnen toe.
ik heb morgen een afspraak met het cb. kijken wat ze zeggen.

jullie horen het van me.

liefs, do

En wat vond het consultatiebureau?
Leah kijkt niet scheel, maar 'loenst'  een heel klein beetje. Ziet er wel grappig uit.

Terug
Bovenaan