Scheelt jouw 2e minder dan 2 jaar met de 1e? Hoe doen jullie dat?

ps.Zie dat ik wel een erg lang verhaal ervan gemaakt hebt hihi.
Wat betreft de duowagen,daar kan de achterste zitting helemaal plat van en daar krijg je van die zachte reiswiegjes voor, een nestje noemen ze dat ook wel.
Heb er nog 1 in de aanbieding hihi
Ik heb zelf een duowagen van Childwheels met grote foambanden.Echt een aanrader en zeker niet te duur. Ik heb ik dan wel in de uitverkoop gekocht voor 139euro,normaal kost ie iets van 200 euro en ben m op Mp ook al tegen gekomen.

Voor Megan hebben we toen een nieuwe kamer aangeschaft,omdat we voor haar ook nog de comode nodig hadden en ze te klein was,is voor een groot bed,,We hebben dan wel een junior bedje gekocht waarvan je straks de spijltjes uit kunt nemen en dan heb je een gewoon bedje.
Wat betreft het wiegje,daar heeft Megan alleen de eerste 3 mnd in geslapen en Devan 5 mnd en alleen voor de nacht,overdag sliepen ze gewoon in het ledikantje.
Megan werd niet altijd wakker van Devan,hij sliep al vroeg door,wel heeft ie de eerste 8wk veel gehuild ivm krampjes.Megan werd voordat Devan geboren was wel al eens vaker wakker,maar vanaf Devan er is wilt ze nu bij ons in bed slapen als ze wakker wordt.Ik denk dat dat komt,omdat ze gezien heeft dat Devan bij ons lag en m,n vriend haar bij ons in bed nam,omdat ik haar voor het eerst sinds anderhalf jaar niet gehoord had toen ze s,nachts wakker was geworden. Maar ja,dat vind ik niet zo,n ramp,vind het afentoe juist gezellig als ze zich zo tegen me aankroelt.

Geloof dat dat de punten waren ,waar je vraagtekens bij had?
Maar alsnog,ik heb me evengoed druk gemaakt over hoe ik het allemaal moest gaan doen en ondanks dat er bij ons vaker chaos heerst,mede ook doordat ik een chaoot ben, Rol je er vanzelf in.

Groetjes Donna

Hoi Mammies!

Hier nog een die al lang niet op t forum is geweest. Nog 2 weken en ik heb weer alle tijd. Dan is m'n werkseizoen weer voorbij.
Ioannis(16-2-2005) en Billy(28-11-2006) schelen 21maanden.
Ik heb er niet echt over nagedacht, de praktische 'probleempjes', het is gewoon vanzelf gegaan. In de kidskamer staan 2 ledikantjes, eentje geleend. Ik had een buggy erbij gekocht voor Ioannis. M'n ouders afgewisseld door een tante waren/zijn nog babysit voor de kleine. De 'grote' gaat overdags naar de kdv. Als we op stap gingen met 2 wagens. Nu heb ik een perfecte duowagen gevonden, beide leuningen in 3 standen. Achter elkaar, de kids vinden het prachtig: treno/treintje zegt de oudste!( hij zegt alles in 2 talen, grieks en nederlands).
Hoe herkenbaar wat ik las, dat ze achter elkaar aanrennen(loopstoeltje) ze hebben ook de grootste lol samen. Nu Billy 10 mnd is geworden wordt het steeds makkelijker, ik heb m'n handen veel meer vrij. Ze houden elkaar meer bezig.
Wat ik grappig vind is dat ze sommige kledingstukken allebei aankunnen. Bij de een bermuda bij de ander lange broek, haha. Ioannis is al uit de luiers, alleen   s nachts doe ik hem nog een luier aan(meestal niet eens nodig). Billy weegt 10kg en Ioannis ca.13kg. hij krijgt dus een luier uit de pak van Billy! Ook dat is makkelijker geworden. Ook ik heb soms het gevoel dat ik Billy tekort doe, omdat Ioannis als oudste ooit alle aandacht kreeg en nu moet het verdeeld worden... Gelukkig weet ie niet beter!
Ojee, dit wordt ook een lang verhaal! Als ik eenmaal over m'n schatjes begin....

groetjes, Priscilla

Mijn dochtertjes schelen 17 maanden. Toen de jongste geboren werd (is nu 10 maanden) is de oudste verhuisd naar een nieuwe kamer. Omdat we haar nog te klein vonden voor een groot bed, hebben we een ledikantje erbij gekocht voor haar en daar slaapt ze nu nog in (is inmiddels 2 jaar) en het ziet er niet naar uit dat daar binnenkort verandering in komt, want ze vindt het nog heerlijk in het ledikant en klimt er ook niet uit.

Ze kunnen erg goed met elkaar opschieten en spelen veel met elkaar. Wel moet je er continue bij blijven en goed opletten, omdat de oudste af en toe wat ruw kan zijn t.o.v. de jongste (omgooien, bovenop gaan zitten etc).

We hebben een duowagen die ik erg veel gebruik. De oudste loopt vaak, maar omdat ik ook een hond heb, lopen we vaak grote stukken en dan is het lekker dat ze in de wagen kan als ze moe is. Vanaf dag 1 kon de jongste in een reiswieg ook in de duowagen en als ik kleine stukjes loop gebruik ik een buggy voor de jongste.

Wat wel behoorlijk zwaar is, dat ze beiden nog vaak getild moeten worden. En omdat wij ook nog in een drive-in woning wonen, moeten we altijd een trap op en af als we naar buiten gaan of thuis komen en dat merk je wel, maar dat scheelt weer sporten (hahaha).

Ook is mijn man altijd op zaterdag de hele dag met zijn hobby bezit (opknappen van een oldtimer). Dit project neemt al een aantal jaren in beslag en de auto staat niet thuis, dus ik hij bijna nooit op zaterdag thuis. Hij heeft een eigen bedrijf, dus doordeweeks is hij ook altijd druk met zijn werk en komt het huishouden, de verzorging en opvoeding van de kids ook op mij neer, evenals zijn bedrijfsadministratie en de priveadministratie.

Maar ik geniet enorm van mijn kinderen en vindt het erg leuk dat ze niet zo heel veel in leeftijd schelen. Het is nu best zwaar, maar dat wisten we van tevoren en hebben we ook voor gekozen. Over een aantal jaren,als de tropenjaren voorbij zijn, komt er weer wat meer rust is ons leven. Ik denk dat bij ieder leeftijdsverschil wel periodes zitten, waarin het moeilijk is en waarin het weer wat makkelijker gaat.

Succes met jullie beslissing.

Hoi Dames,
Ben ik weer,na m,n lang verhaal!
Lees nog een paar herkenbare dingen,zoals het vele tillen. En Devan die nu ook dezelfde mt luiers als z,n zus draagt.Het is een flinke boy van nu 11mnd en de laatste x op het cb woog hij 10,5 kilo.Moet volgende wk weer en dan krijgt ie weer z,n spuitjes.
Zal ie niet leuk vinden,ben nu al aan het bedenken hoe ik m vasthoudt,want hij heeft best veel power en als m iets niet bevalt kan ie behoorlijk tegensribbelen! Zo is een luier verschonen en aankleden soms een heel gevecht.

Nou dat was m weer,wilde toch nog ff reageren op dit topic.

groetjes Donna

Bedankt meiden, voor jullie reacties.
Er zijn veel voor- en nadelen maar dat is met ieder leeftijdsverschil. Wij hebben besloten ons gevoel te volgen en vertrouwen te hebben dat alles wel op zijn pootjes terechht komt. Op het werk zijn wat onzekerheden maar dat is allemaal nog zo onduidelijk en het kan nog zo lang duren dat ik daar niet op wil wachten.
Dus in november gaan we voor onze tweede! Nu maar hopen dat we weer zo snel zwanger zijn als van de eerste!

Nogmaals bedankt voor alle tips!

Liefs, Amy mv Senna 10 mnd

Terug
Bovenaan