Scheiden als thuisblijfmoeder

DeLieveMama13

New member
Hoi, ik ben thuisblijfmama van 2 kinderen (2j & 6mnd). Nu wil ik scheiden van mijn man. Onze relatie is onherroepelijk beschadigd en ik wil weg.
Ik ben sinds een jaar dus thuisblijfmoeder, werkte eerst altijd in de kinderopvang. Nieuw werk vinden zal geen probleem zijn, maar hoe pak ik de rest aan? Waar begin ik? Het huis is van mijn man. We hebben een geregistreerd partnerschap met huwelijkse voorwaarden. Sta nu 1,5j ingeschreven bij de woningbouw.
Hoe kom ik aan een woning voor mijn kinderen en ik? Hoe en waar begin ik alles te regelen? Hoe zorg ik dat mijn kinderen hier ongeschonden uitkomen?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Mijn hart is gebroken.
 
Hoi,
Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar een vriendin van mij heeft bij haar scheiding urgentie kunnen krijgen voor een sociale huurwoning, omdat er kinderen in het spel waren en ze niet genoeg verdiende om vrije sector te huren of te kopen (zij woont in de hoofdstad)

Verder een echtscheidingsadvocaat in de arm nemen!

En tja, toch maar even. Je baan opgegeven terwijl het huis van je man is en je een op huwelijkse voorwaarden geregistreerd partnerschap hebt, daarmee heb je jezelf niet de beste uitgangspositie gegeven. Juist heel dapper dat je dit dan doorzet,

Sterkte!
 
Als een urgentie verklaring niet voldoet/ niet te krijgen is, is het wellicht een optie om te zoeken in een gemeente met kortere wachtlijsten? In de kinderopvang werken kan bijna overal ten slotte. Overigens heb je tot je kinderen 4 jaar zijn recht op de bijstandsuitkering zonder sollicitatie plicht. ( als je geen noemenswaardig vermogen of inkomsten zoals alimentatie hebt.)
 
Bespreek het eerst met je man, lijkt mij wel zo eerlijk. Stel samen het ouderschapsplan op. Misschien wil je man wel co-ouderschap oid. Je kan daarna samen een advocaat benaderen die de ontbinding bij de rechtbank voor jullie aanvraagt. Je zal inderdaad zelf woonruimte moeten zoeken. Hoe hangt af in welke regio je woont/wil gaan wonen. Maak er vooral geen vechtscheiding van.
 
Terug
Bovenaan