Schelen jouw kindjes minder dan 2 jaar? Hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's (in spe),

Wij willen graag voor een 2e kindje gaan maar mocht het net als de eerste keer snel lukken dan schelen onze kindjes maar 1 jaar en 9 maanden.
Dat lijkt me praktisch gezien zo ingewikkeld. Want hoe ga je even boodschappen doen als de kleinste in de wagen ligt? Voor die van nog geen 2 is het nog te vermoeiend om altijd te lopen.
En hoe doe je dat met de kinderkamer? De eerste al uit zijn ledikant in een juniorbedje of is dat te vroeg?
We willen het zo graag maar die praktische problemen houden ons nog tegen. Hebben jullie dezelfde ervaring of ben je zwanger van de 2e en heb je slimme oplossingen bedacht? Dan wil ik die heel graag horen!

Liefs & vast bedankt! Amy
Mama van Senna (10 mnd)

He Hoi

Een maand geleden ben ik bevallen van ons tweede kindje.Mijn zoontje was toen 20 maand.Het bevalt mij echt super al vond ik het tijdens de zwangerschap wel heftig.Mijn zoontje heeft zijn eigen kamertje gehouden en mijn dochtertje heeft een ander gekregen.Ook hebben we een kiddyboard achter de wagen en mijn zoontje vind dit super en houd dit wel een uur vol.Ook vind hij zijn zusje superlief en helpt (op de peutermanier haha )met de baby.Luier pakken,speentje aangeven echt superlief.Mijn bevalt het dus super!

hoi hoi

ik ben vorig maand bevallen van mn vierde kindje tussen de oudste twee zat 1 1/2jaar
dat zijn nu tieners maar tussen de laatste twee zit 14 1/2 mnd ik moet zeggen
dat het bij de eerste twee lekker liep was precies goed

bij de laatst twee is het leuk maar wat drukker om dat de oudste van de twee ook wat meer aandacht vraagt
maar verder is het echt wel te doen en erg leuk maar je moet gewoon i je ritme komen

gr eugenie

Hoi,

ik ben zwanger van de tweede, als alles goed gaat is de eerste straks 18 maanden als de kleine komt (december). Wij hebben er juist heel bewust voor gekozen om snel zwanger te worden, gelukkig mocht het ook zo zijn. We hebben een duowagen gekocht, dat is dus wel een extra investering en een extra ledikantje op marktplaats. Verder heb ik niet gemerkt dat ik meer nodig heb dan wanneer er meer tijd tussen zou zitten (zoals bij ander vriendinnen). De oudste loopt al en doet veel zelf. Mijn zus is ook zwanger en haar dochter is al een stuk ouder. Heb het gevoel dat zij het zwaarder heeft dan ik omdat zij overdag niet veel meer slaapt en mijn zoon dus wel!
Hopelijk worden de 2 jongens (deze is ook een jongen) straks dikke vriendjes omdat er zo weinig leeftijdsverschil is; ook weer een voordeel!

succes!

hoi hoi
ik hb tussen de kids ook niet zoveel leeftijdsverschil zitten maar ik heb eeb dubbele kinderwagen,is echt idiaal.
en wat betrft het bedje,ik heb de jongste(1 jaar )nog in het ledikantje liggen en heb gewoon een andere ledikantje gekocht voor hem en de babykamer gaat naar de baby.
liefs sil

Hallo

ik ben nu zwanger van onze 2de kindje onze dochter is dan rond 22 maanden als de kleine geboren word. We hebben een douwagen op marktplaats gekocht en ik wil ook een kidybord kopen bij de kinderwagen waar onze dochter had.
Laura heb eige kamertje gehouden, ik heb een komode gekgeren voor de nieuwe babykamer,  kast had ik nog staan en de kleine gaat in de wieg en als die in de leidikant moet krijg onze dochter een meegroei bed.

Ik wou altijd al graag 2 kindjes achter elkaar en het is ons gelukt. Ik vind deze zwangerschap wel veel zwarder als mijn erste. Ik slaap nu wel met mijn dochtertje tussen de middag, maar jij kun niet gaat ligen waneer je het uitkomt, ik heb ook veel meer last van mijn rug, moet haar toch tillen in en uit bed en met de trap naar beneden. Ik denkt dat het ook beetje aan ligt hoe zefstadig je eerste kindje is.

Suc6 met je keus

Groetjes boontje 35w1d

onze kinderen schelen net geen 19 maand en het is me 100% meegevallen.... de praktische dingen vind je wel oplossingen voor....
Boodschappen deed ik in het begin de jongste in draagdoek en de oudste in de buggy, maar al heel snel ging hij stukken lopen.... ze moeten dan ook gewoon wat sneller. Hij liep overigens pas een maandje voor de geboorte, dus hij kon direct goed oefenen .
De winkel zit hier dan echter nog best een eind weg om te lopen, alleen lopend ben ik al een kwartier onderweg, kan je nagaan voor zo'n uk!

Maar toen de jongste in de wandelwagen inzet kon deed ik nog weleens de heenweg de oudste laten lopen, draagdoek mee voor de terugweg en dan kon de oudste mooi zitten tot aan huis. Je doet er wel wat langer over, maar buiten kwamen we wel hoor.... dan komt de tijd van 3-wieler/fietsje en gaat het weer wat sneller allemaal.

Wij hadden voor de eerste maanden de familiewieg in gebruik en konden daarna een ledikantje extra lenen waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Inmiddels slaapt de oudste wel in een groot bed.

Onze commode was al een gewone ladenkast en die is op de babykamer gebleven voor de oudste heb ik een ladenkast bij de IKEA gekocht met 3 grote laden, Heel simpel basismodel, eerst helemaal wit gemaakt en met aqua en lime accenten op gemaakt.... eerst ook nog als commode (extra aankleedkussen voor 5 euro bij de Etos gekocht) en nu als kast voor kleding, speelgoed etc etc.

Heb de duowagen nooit gemist eigenlijk... de stad in deed ik voor kleine dingen ook gewoon met draagzak en buggy en als we voor grotere dingen moesten dan gezellig oma of een vriendin mee of gewoon lekker met het hele gezin.

Wat ik een groot voordeel vond en vind in een klein leeftijdsverschil.... ze hebben nog deels eenzelfde ritme!!! Nou slapen onze kinderen allebei vrij veel, dus ook de oudste ging nog 2x per dag naar bed toen de baby geboren werd, ideaal voor pasbevallen mama . En nu ze groter zijn gaan ze allebei nog 1x naar bed en qua speelgoed vinden ze heel veel dezelfde dingen leuk en spelen dan ook echt al samen. De jongste ziet gewoon heel veel en neemt veel over... ook die peuterpuberteit dat dan weer wel .

Nee tot nu toe bevalt het ons prima die 2 kindjes met 19 maand verschil in leeftijd.

hoi,

tussen mijn kinderen zitten presies 2jr en 2weken.
daarbij heeft mijn oudste een forse achterstand nu zitten ze allebij op het zelfde nivo, mijn jongste is nu bijna 2jr.

elk kind is anders en voor je bevallen bent ben je al weer meer dan een half jaar verder.
maar je hebt verschillende mogelijk hedden, bij ons hebben ze bijde nog een ledikant.
maar als je kindje er aan toe is om een grootbed te krijgen zou ik dat gewoon doen.
je hebt duo wagen voor peuter en baby. maar je hebt ook een kiddyboard.
mijn oudste kan niet stil staan dus mijn keuze ging naar een duo wagen.
de eerste tijd was het veel lopen naar de winkel om boodschappen te doen, later dat de jongste kon zitten kon ik eindelijk fietsen.
nu zit ik zelf te denken aan een fietskar die je kan afkoppelen en er mee kan lopen.
want dan kan ik nog meer met de fiets doen, bijvb naar de markt of naar de stad.
2buggy aan de fiets gaat een beetje moeilijk ;-).
er zijn dus vele mogelijkheden en het is goed om het allemaal even op een rijtje te zetten maar weet wel dat je kind je in een half jaar zeer kan gaan groeien in zijn ontwikkeling.
succes met alles

Terug
Bovenaan