Schelen jouw kindjes minder dan 2 jaar? Hoe doen jullie dat?

Hallo

Mijn dochtertje is nu bijna 23 maanden en de tweeling is reeds op komst. Ik ben nu 37+4. Wij hebben een duowagen gekocht en daarop een soort fietsstoeltje waar mijn dochtertje in kan zitten als ik boodschappen ga doen. Mijn dochtertje is naar een nieuwe kamer gegaan met juniorbed en ook een commode want ze is nog niet zindelijk en ik had geen zin om elke keer de commode van de tweeling te gaan gebruiken. Hoe alles in de praktijk gaat verlopen is dus nog een raadsel omdat de kinderen nog niet geboren zijn maar het lijkt me dat het vanzelf wel allemaal gaat lopen. Het is weer even de handigheid krijgen. Ook ik merk dat deze zwangerschap zwaarder is dan bij de 1ste want je kan nu niet even gaan liggen wanneer je wilt. Mijn dochtertje heeft nog 1 slaapje van ongeveer 1 á 1,5 uur en dan moet ik ook echt even rusten want anders trek ik het niet. Succes met de beslissing...

gr angelique

Hoi,

Mijn dochter is nu 22 maanden en ik ben 35 weken zwanger.

Voor de oudste heb ik een ander ledikant besteld, een cot-bed van bopita. Dat is een iets groter ledikant (70x140) en je krijgt er 2 gewone zijkanten bij zodat je het om kan bouwen naar een peuterbed. Misschien wel iets duurder maar er kunnen er 2 in slapen dus in dat opzicht valt het wel weer mee. Een gewoon peuterbed leek mij nog niet echt handig omdat mijn oudste nog geen aanstalte maakt om eruit te klimmen en ik hoop dat dat een tijdje blijft.
Ook nog een 2e ladenkast gekocht die ik als commode gebruik.

Wat wandelen betreft weet ik het nog niet helemaal. Ze kan al best goed lopen maar wilt op de terugweg toch nog wel graag zitten. Ik denk dat ik maar eerst zo'n kiddyboard ga proberen. En anders een draagdoek voor de jongste. Maar dan moet ze niet net zo'n zware worden als d'r zus!

Ik maak me eigenlijk het meest druk over hoe ze gaat reageren. Ze hangt op dit moment ontzettend aan me. Misschien moet ik nu al proberen haar wat geduld te leren voor mijn aandacht. Pfff, dat wordt wat. Ze is niet bepaald een makkelijk kind, heel temperamentvol.

En duimen voor een 'gewone' bevalling ipv keizersnede (de baby ligt nu nog in stuit) want de oudste moet nog voor zoveel opgetild worden. Dat lijkt me pas echt lastig.

gr. Anne

hoi,

Zelf maak ik me daar niet zoveel zorgen om. Mijn zoon wordt woensdag 1 en ben er sinds gisteren achter dat de tweede op komst is. Je hebt hartstikke leuke peuterbedjes en als je dat nog te "gevaarlijk"vindt, dan heb je ook nog bedbeveiligers, die kun je onder het matras bevestigen aan de lattenbodem en dan kan je kleine dreumes er echt niet meer uit vallen. Verder heb je ook mooie duo kinderwagens, of een kiddyboard, waar je kleintje op kan staan, hoeft hij niet zo ver te lopen.
Ik denk ook dat als de kleine er straks is, je vanzelf oplossingen vindt die voor jou gemakkelijk zijn. En trouwens, het heeft ook voordelen als je de kinderen wat korter op elkaar krijgt. Ze zijn dan iets te jong om echt te begrijpen wat er allemaal gebeurt en slaan die jaloerse fase over. Het lijkt mij veel moeilijker als je kind tussen de 2 en 3 jaar is, die voelen dan veel meer een concurentie met de nieuwe telg.
Ik zou zeggen, als je het graag wilt, ga er dan gewoon lekker voor en dan zie je het vanzelf wel!! Succes

Groeten Bianca

Terug
Bovenaan