schema 10,5 maand eten en slapen

Mijn dochter van 10,5 maand eet en slaapt als volgt...

tussen 5:00 en 7:30 fles 120cc
daarna doorslapen
tussen 8:30-9:30 fles 120cc
daarna half fruitpotje en halve boterham
Tussen 12:00-12:30 fles 120cc
daarna slapen en om ongeveer 14:00 wakker.
dan half fruitpotje en halve boterham
16:30 fles 120cc
17:30-18:00 half potje groentehap 2 kleine danoontjes en soepstengel/koekje
20:00 fles 180cc met twee scheppen nutrix
21:00 wakker daarna in bad, fles 120cc met kwart blokje anijs en dan 22:00 slapen... en dan komt ze nog minimaal 1 keer snachts maar niet voor eten of drinken.... overigens slaapt ze niet in haar eigen bedje...probeer haar vaak wel over te leggen maar na een paar uur komt ze alweer en leg ik haar weer over in de wandelwagen....deze ligt ze zo goed als plat in....ze moet vastliggen op 1 of andere manier...en iedereen zegt maar ze moet in haar eigen bedje slapen... en ik van tja en als ze dat nou niet doet....doorhuilen is geen optie en ze heeft bijna haar hele leven bij ons geslapen....in de kinderwagenbak....uiteindelijk zal ze toch moeten slapen op een of andere manier toch?

maar heeft iedereen het nu zo moeilijk met slapen met kleintjes of ben ik de enige die zn kind het bed niet inkrijgt?
 
Hoi,

mijn dochter is 10 maanden (en 2 dagen) en eet en slaapt totaal anders dan jouw kindje. Haar schema is als volgt.

07.30 uur fles 210 water + 7 schepjes Nutrilon + 3 schepjes Bambix peer/Banaan
09.30 uur flesje Roosvicee van 125 ml + 2 kleine Rijst wafels.
dan slapen tot ongeveer 11.30 uur.
11.45 uur 1,5 boterham met beleg en fles 180 water met 6 schepjes
14.45 uur heel potje fruit
dan slapen tot 16.15 uur
17.45 uur heel potje groente
18.15 uur bakje yoghurt
dan douchen en om 19.00 uur naar bed tot de volgende ochtend 07.30 uur.

Zoals je ziet slaapt ze overdag niet zo heel veel, 2 keer een ruim uur.
Ze slaapt al sinds ze 2 weken is in haar eigen kamer en sinds ze 2 maanden is in haar eigen bedje, dit gaat gelukkig prima want in haar kinderwagenbak past ze al lang niet meer, ze zit al sinds ze 5.5 maand is in haar wandelwagen.
Lijkt me wel een gedoe hoor dat ze niet in haar eigen bedje wil slapen.

Veel suc6 ermee.

Groetjes Linda
 
Mijn zoontje (nog maar 13 weken) slaapt 's nachts wel in zijn bedje, na zijn fles van 23.00 tot 8.00, maar overdag wilt hij absoluut niet in zijn bed slapen. Ik leg hem daarom maar in de box beneden als ik erbij ben en ik probeer nu elke dag hem even boven op bed te leggen als ik erbij ben. Niet dat hij dan slaapt hoor! Maar lekker met hem spelen terwijl hij in bed ligt helpt wel. En als hij lang genoeg gespeeld heeft valt hij een beetje in slaap. Om hem 's nachts in bedje te krijgen hebben wij eerst hem in de wieg op onze kamer laten slapen, daarna de wieg op zijn kamer gezet overdag, later ook 's nachts (hij was toen 2 weken). Vervolgens hem in bed gelegd 's nachts en als hij wakker werd snel een tutter geven of een fles en dan proberen in zijn bedje. Ging de ene nacht beter dan de andere. Nu is hij bijna 3 maanden, slaapt heerlijk 's nachts door tot 8.00!! Zijn schema is nu (ja ik weet dat het vroeg is!!)
8.00 180 water + 6 schepjes
        Slaapt nog van 9.00 tot 11.30 in de box
12.00 180 water + 6 schepjes (gaat niet helemaal op)
          Slaapt niet, speelt in de box of ik ga wandelen
15.30 fruithapje (drie hapjes) en 120 water+ 4 schepjes
          Slaapt niet en speelt in bedje
19.30 180 water + 6 schepjes (gaat niet helemaal op)
          Gaat om 21.00 slapen in de wieg beneden
23.00 180 water + 6 schepjes (geef ik in zijn slaap en gaat op)
          Leg ik hem in bedje en slaapt tot 8.00 de volgende dag
Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes Jolien en Maiko (mijn zoontje)
 
Hi, onze zoon is 9 maanden en heeft ook een ander schema. Moet zeggen dat wij vanaf een week of 6 redelijk streng zijn geweest met zijn slapen, het was slapen in zijn eigen bedje en spelen in de box. En hij vindt het heerlijk in zijn eigen bed.
tussen 07.00 / 08.30 papfles, 180 cc water + 6 schepjes voeding + 2 bambix
slapen van 10-11/11.30 soms voor het slapen fruit anders daarna. Eet bijna 200 gram zelfgemaakt
rond 12.30 bruine boterham + flesje, drinkt vaak maar 100 cc
slapen rond 14.00 - 15.00
na het slapen water/diksap/soms melk + crackertje
vaak nog even slapen van 17.00 -18.00 en dan warm eten + koffiekop magere yohurt
dan even lekker uitbuiken en om 19.00 in badje en om 19.30 flesje van 180 cc + 6 schepjes + 2 bambix

Ik geef zijn pap dus verdeeld over 2 flessen. En hij drinkt niet altijd zijn flesjes leeg. Soms als hij om 19.30 niet alles op heeft gedronken wordt hij rond 21.30 wakker en krijgt hij nog een klein flesje.
Misschien moet je er even doorheen met je kleintje, dan zal misschien een paar nachten huilen betekenen maar het lijkt me uiteindelijk fijner voor haar en jou als ze in haar eigen bedje ligt.

Grt
Debby
 
Hai,

Onze dochter is 10 1/2 maand en heeft het volgende schema:

08.00 fles 180 cc+6 schepjes Friso 2 en 4 schepjes Bambix
slapen 09.30-10.45
sapje+koekje
12.00 1 1/2 halve bruine boterham met jam/smeerkaas
14.00  fruit (heel potje of zelf gemaakt)
14.30-16.00 slapen
sapje/water
17.00 groente (heel potje)+soms een danoontje
18.30 in bad
19.00 fles 180 cc+6 schepjes Friso 2
19.15 slapen tot 07.30

Dit gaat bij ons erg goed. Ze heeft wel vanaf dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamertje gelegen. Zowel overdag als 's nachts.
Ik denk dat je toch even moet doorzetten. Ik weet dat het makkelijk praten is, maar volgens mij moet ze er gewoon aan wennen.
Succes.

groetjes,

Mama van Isa ( 04-07-04)
 
Hoi,
Mijn dochter van precies 8 maanden heeft ook een heel ander schema:
8.00 uur bambixpap op bordje van 240 cc water met 8 schepjes
11.30 heel potje groente en beetje dixap
15.30 heel potje fruit en beetje dixap
18.30 240 cc water met   schepjes en bambix
Ik probeer soms ook een beetje brood te geven met wat boter maar dat komt er meestal nog uit, vindt ze nog niet veel.
Slapen hoort in bedje, in de box lijkt me  niet gevaarlijk maar in de wandelwagen lijkt me maar niks hoor! Ik zou dat proberen te veranderen als ik jou was.  
Succes  
Keesje  
 
Hoi ambercat ,

Wat vervelend joh dat je kindje niet in zijn eigen bedje wil slapen.
Ik heb de eerste 5 dagen in het ziekenhuis gelegen dus toen lag hij in zo'n loopbedje , daarna heeft hij 2 dagen bij ons in zijn reiswieg geslapen en daarna in zijn eigen bedje , mr. accepteerde dit ook niet maar door doorzetten lukte het wel.
Nu verschilt elk kind natuurlijk dus dat kan dat dat bij jou niet heeft geholpen.
Nu heb ik in mijn directe omgeving ook een kindje gezien die echt niet in zijn bedje wou slapen alleen maar in de kinderwagen , nu schijnt het echt niet goed voor het ruggetje te zijn , dus probeer gewoon door te zetten met in zijn eigen bedje.
Dat kindje moest ook leren bij een jaar om in zijn eigen bed te gaan , en dit is gelukt door middel van tips van het cb (probeer er eens met hun over te praten.
Hij is nu 3 en dat jongetje slaapt perfect in zijn eigen bedje.
ik kan je alleen nog wat huistuintips geven , heb je al een slaapzak geprobeerd?daar kan je dan zijn voeteneind mee vastleggen en kan hij dus niet zoveel draaien.
En een idee om eens zijn papfles weg te laten dit heb ik ook gedaan en mijn zoontje sliep gelijk door , waarschijnlijk zit hij te vol.

mijn schema

7uur 210cc opvolgmelk
nog even verder slapen tot 8(heerlijk kan ik ff douchen en me aankleden)
10 fruit
12uur 1a 2 boterhammen + 150ml melk
dan naar bed tot ongeveer 14.00uur
15uur soepstengel of iets anders lekkers en een beetje sap
17.30 groente + kwark
19.00 210cc opvolgmelk
en dan naar bed

succes ermee
 
Hallo ambercat,

Ik heb ons meisje vanaf dag  2 (1e in het ziekenhuis)  boven op haar eigen kamer laten slapen. Eerst een half jaar in de wieg en daarna in een ledikantje. Ze wou eerst niet in het ledikant slapen  maar toen ik het hemeltje van de wieg erboven geplaatst had was het geen probleem meer. Ze voelde haar daardoor meer geborgen. Misschien kun je de kap van de wandelwagen op het ledikantje zetten?
het schema van mijn dochter   van 8,5 maand:
7.00: 180 ml melk (lekker bij paps en mams in bed)
7.30: 1 boterham met smeerkaas/leverpastei
8.30: nog even een 15-30 minuten slapen
10.00: bambix startkoekje en 80 ml diksap
12.00: 150 ml melk en 1 boterham met smeerkaas/leverpatei
13.00: slapen tot 15.00
15.00: zelfgemaakt fruithapje (mango en meloen (grotere stukjes) zijn favoriet)
17.00: zelfgemaakt warm eten ongeveer 200 gram + yoghurt/vla
18.00: even slapen
19.00/20.00 laatste fles 180 ml melk

ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt en dat je kindje snel op de eigen kamer slaapt. Anders is het toch gewoon doorzetten denk ik en het toch maar gewoon laten huilen. Het schijjnt vanzelf over te gaan ook al lijkt me dat erg moelijk.

amarins
 
Terug
Bovenaan