schema 10,5 maand eten en slapen

Hai Ambercat,

Mijn zoontje is bijna 8 maanden en wilde in het begin alleen maar 's nachts in zijn eigen bedje slapen. Overdag was het een ramp en gillen, krijsen enz. Na 10 weken was ik het zat en heb ik hem overdag in bed gelegd. Ik ben de eerste paar dagen bij hem gebleven, naast zijn bedje en aaide hem dan over zijn handje, net zolang tot hij rustig in slaap viel. Daarna bleef ik ernaast zitten, maar raakte ik hem niet aan. Toen ook dat goed ging ben ik de kamer uitgelopen enz... Na 4 weken (het is even doorzetten en veel geduld opbrengen) sliep hij rustig in zijn eigen bedje en dat gaat tot op de dag van vandaag heel goed. Zijn schema is als volgt:

07:00 wakker worden en fles van 180 cc water, 6 scheppen voeding, 3 scheppen bambix
09:00 naar bed
10:30 wakker worden, daarna fruithap ongeveer 100 gram
12:00 fles 210 cc water, 7 sch.voeding, 3 sch. bambix, daarna slapen
14:00/14:30 wakker worden, daarna fruithap ongeveer 100 gram
16:30 warm eten en 100 cc yoghurt
18:30 in bad, daarna fles 210 cc water, 7 sch.voeding
19:00 slapen tot volgende ochtend 07:00

Ik verbaas me erover dat je dochtertje nog 5 voedingen krijgt. De totale hoeveelheid is wel ongeveer hetzelfde, maar ze krijgt nog op zoveel tijdstippen te eten. Misschien helpt het om de hoeveelheden iets te verhogen en dan te geven net voordat ze moe wordt, dan valt ze misschien beter in slaap en lukt het ook in bed. Veel succes ermee ! Groetjes Cato
 
Onze zoon is nu bijna 11 maanden (volgens moeten ze echt bijna even oud zijn?, mijn zoontje is van 5 juli) en heeft ook een heel ander schema/ritme... ieder kind is anders!
Wat me wel erg vervelend lijkt is dat je dochter niet lekker in haar eigen bed wil slapen, maar ik was wel verbaast dat ze uberhaupt nog in de wandelwagen kan!!! Klimt ze daar dan niet uit???
Mijn zoon klimt daar direct uit, levensgevaarlijk om 'm zo hoog te leggen zonder hele hoge rand. Kijk alsjeblieft uit, want eens gaan ze voor eerst klimmen en dat gebeurt vaak onverwachts!

Onze zoon heeft het volgende schema:
7.30 uur papfles van 210 cc water, 7 scheppen Nutrilon 2 en 7 scheppen bambix
10.00 uur koekje en beker sap
11.30 uur ±1,5 boterhammen met fles 210 cc water en 7 scheppen Nutrilon 2 toe
12.00 uur slapen tot ±14.30 uur
15.00 uur fruit (hele banaan of een mix van verschillende fruitsoorten)
16.30 uur beker sap/thee met iets als een koekje of rijstwafel
18.00 uur meeeten met ons of hele pot Olvarit met vanille yoghurt toe (of danoontje)
19.45 uur fles 210 cc water en 7 scheppen Nutrilon 2
20.00 uur slapen tot de volgende ochtend

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes met het laten slapen in haar eigen bedje.

Groetjes
 
He Ambercat,

Nou inderdaad, het lijkt me erg vervelend zo. Ik heb ook een hoop gedoe met het slapen van mijn kleine ( nu 8 maanden oud) Het lijkt wel of hij slapen het onbelangrijkste vindt wat er is. Hij slaapt al vanaf dag 1 op zijn eigen kamer. Hij is vreselijk prikkelbaar en het moet dus donker en stil om hem heen zijn. En hij kan heel moeilijk in slaap komen. Al gaat het de laatste dagen wat beter. We hebben zelfs onder zijn bedje een onderstel van een schommel-hobbelpaard gemonteerd zodat we hem heen en weer konden wiegen/schommelen. Daar ging hij altijd lekker van slapen.  
Als het aan hem lag bleef hij een hele dag wakker, en hij kon er nog wel redelijk tegen ook, maar werd helemaal hyper aan het einde van de dag. Dan kon hij op een gegeven moment helemaal niet meer slapen. Maar ik heb gewoon stug volgehouden. 's Ochtends een slaapje en 's middags een slaapje. En met het etens-schema.... je moet je bedenken dat het de bedoeling is dat ze als ze 1 jaar zijn met de pot mee kunnen eten, oftewel, een gewoon volwassen schema hebben. Zoals wij dat dus ook hebben. Dat houdt in: 3 maaltijden en 2 tussendoortjes. En dan hebben zij nog vaak behoefte aan een flesje melk voor de nacht.
Dus bv. sochtendsvroeg: flesje melk en een broodje
                                  tussendoor: fruithapje
                      'middags/lunch: flesje melk en een broodje
                                   tussendoor: koekje en flesje drinken, roosvicee
                          'avonds./diner: warm eten en een toetje
En dan nog een flesje melk voor het slapen gaan.
Ik vond het ook vreselijk moeilijk bij mijn eerste om een normaal schema te krijgen. Ik was altijd bang dat hij iets te kort zou komen. Maar nu bij mijn 2e is het een stuk makkelijker en gaat hij gewoon in het ritme mee van de eerste. Ik denk nu ook meer van: als hij honger of dorst heeft dan begint hij wel te jammeren/jengelen. Dan geeft hij het dus wel aan, bedoel ik.

Veel succes ermee

gr. GwenJ
 
Wat grappig om te lezen dat elk kind weer zijn eigen voedings en slaap schema heeft.
Hier het schema van onze zoon van 10 mnd.

rond 7 uur: 180 cc water 6 nutrilon en 4 bambix
rond 9 uur : vers fruit
rond 9.30 tot 11 uur slapen
rond 12 uur: 1 boterham met smeerworst/smeerkaas en 150 cc water en 5 nutrilon
rond 13.30 tot 15.30 slapen
rond 16 uur: 125 diksap
rond 17 uur: vers eten en danoontje met yogurt of vla
rond 18 in bad
rond 19 uur 180 water en 6 nutrilon
daarna naar bed.

Hij heeft heel lang ook maar hooguit 1 uur geslapen en het liefst in de box dat deed hij meestal smiddags. Met 6 mnd sliep hij 2 x in zijn bed en ook langer.
tot 5 mnd heeft hij in de wieg bij ons op de slaapkamer gelegen snachts en overdag in eigen bed in zijn kamer.

Het lijkt me niet fijn als ze niet in hun eigen bed willen. Misschien moet je toch doorzetten. Bv de 1ste paar nachten op haar kamer erbij gaan liggen en dat langszaam afbouwen. Veel succes.

He meiden ik las bij sommige dat ze 7 scheppen voeding erin doen, dat deed ik eerst ook maar ik hoorde vd kinderarts dat dat niet goed is voor de nieren van de kleintjes kunnen ze niet aan. 6 scheppen is het maximale!  
 
hallo amberkat,

Mijn zoontje matthijs zit op het volgende schema en doet het er goed op

7:00- 200ml friso2 met 3 scheppen bambix
10:00 fruithapje 200 gram
12:30 boterham met smeerworst
15:00 200 ml friso 2
17:30 200 gramm potje met eventueel danoontje
19:30 pyamapapje van nestle 250 ml
 
verder geef ik hem ongeveer 2 flesje 125ml diksap per dag.

Ik raad je wel af om je baby nog langer in de kinderwagenbak bij jou te laten slapen, dit is namelijk gevaarlijk als ze gaat zitten of staan.
Misschien kun je haar ledikantje in je slaapkamer zetten en haar eerst leren om daarin te slapen en dan over zetten naar haar eigen kamertje.
Het is even doorzetten in het begin maar je kindje zal er echt aan wennen en niet beter meer weten.
succes
 
Terug
Bovenaan