schema 6 maanden

Hoi,

Mijn dochtertje is nu 6 mnd en 1 week. Ik geef nog BV (5maal).
Ze krijgt nu sinds 2 weken fruit en groente.
Ik ben op zoek naar een nieuw schema.
Hebben jullie tips?

Hoeveel voeidngen heeft ze nu nog nodig?
Ik wil luiever nog geen ander dirnken bij geven.
 
als ik jou was zal ik gewoon nog voeden zoveel als je dochter wil en dan bv om 10 uur fruit en met het avondeten groente.
heb je ook al aan de replay methode gedacht? dat is erg leuk! even op borstvoeding.com kijken.
 
Ik voed niet meer op verzoek. Dat heb ik de eerste maanden gedaan. Maar dat gaf erg veel onrust. Sindw we een beetje ens cjhema aan zijn gana houden gaat het veel beter. Ze groeit verder ook prima!
Ik ga dat dus niet meer los laten.

Verdre hier geen rapley. Ik vind het eng. Laatst in GG weer een artkel gelezen van ene jongetje dat bijna in ene druif stikte.....Wat is er mis met gepoueerd etren> Dat heb ik bij mijn zoon ook gedaan. hij eet nu prima! Wist je dat in d enatuur er veel dieren zijn die hun voedsel eerst kauwen en dan aan d ekleintjes geven? Dus waarom zouden we hele stukken geven?

Mara goed, ieder denkt daar anders over Maar uiteraard wel bedankt voor je reactie!

groetjes
 
mensen zijn zoogdieren en daar wordt in de natuur niet voor geprakt, volgels prakken hun eten voor de kleintjes, maar die krijgen ook geen melk van hun moeder:)
 
Mijn schema toen mijn meisje 6 maanden was:

8.00 opvolgmelk 200 cc
11.00 diksap en half potje fruit
12.30 opvolgmelk 200 cc (wordt later boterham met 100 cc melk)
15.30 diksap, zoveel als ze wil
16.30 half potje groente en 100 cc melk/ yoghurt
19.30 opvolgmelk 200 cc

Ik geef ook gepureerd eten.... niemand is er minder van geworden dus als je rapley niet ziet zitten of niet echt verantwoord vindt dan kan ik me dat goed voorstellen. Ik vindt het oog eng om stukjes te geven, ik bouw dit ook langzaam op. Als je rapley wilt doen gebruik dan goed gare zachte groenten, zodat het zo in hun mondje wegsmelt. als je een lange vinger geeft waar ze op sabbelen zul je zien dat het wel kan, maar het wordt wel een gesmeer en daar heb ik dus geen zin in.... haha!


 
en op lange vingers zit heel veel suiker..kun je beter een rijstewafeltje geven. (maar dat is ook een smeerboel)

Wij gaan nu ook beginnen (5mnd) met fruit, gister heb ik hier een schema bedacht, hij ziet er zo uit:
7.30 fles
10.30 fruithap
12.00 fles
16.00 fles
18.00 groentehap
20.30 fles met rijstebloem

Maar goed, wij beginnen net, dus is het nog niet een heel vast schema. Op het moment vind ze het allemaal nog heel vies! :)
 
he hallo

Mijn meisje is nu ruim 4 maand en wij zijnsinds 2 weken ook begonnen met fruit en groente (gepureerd) of af en toe uit een potje olvarit.
Dit is ons schema:
8.00 fles 200cc
(9.30/11.00slapen)
11.00 fruit +- 50gr.
11.30 fles 200cc
(13.00/15.00slapen)
15.00/15.30 fles 200cc
(17.00/18.15slapen)
18.15 groente +- 50gr.
19.00 fles 200cc + 3scheppen rijstebloem Vanille.
dan om tegen 20.00 meestal naar bed.
als ik moet werken dan maak ik haar om 7.00 al wakker en dan is het schema ook net iets anders dan verschuift alles een half uur tot een uur naat voren,maar soms rek ik het ook want dan krijgt ze die laatste fles al om 18.00 en dat is een beetje vroeg!! gaat ze bijv.eerst in badje of even een klein rondje wandelen van een kwartiertje. ik verzin altijd wel wat.

oja. en even over het aantal voedingen.
ben toevallig vanmorgen op het cons.bur. geweest en met 4 maand moeten ze ongeveer op 4 flessen zitten en met 7/8 maand op de 3 flessen ,want dan mag je met stukjes brood en soepstengels beginnen.

Rust en Regelmaat vond ik ook heel belangrijk!
maar dat is eigen keuze ,de 1 voed op verzoek de ander op vaste tijden.
ikzelf voed meestal op vaste tijden(zit weleens een halfuur verschil in)maar die kleine is daar al helemaal op ingesteld!
groetjes ilse mv Finn
 
mijn dochter is bijna 5 maanden en krijgt het volgende:

08.00 230 cc melk
12.00 230 cc melk
16.00 230 cc melk
20.00 260 cc melk (hier zat dan ook 5 scheppen rijstebloem bij)

Nu mag ze aan de fruit en groenten van het cb, dus vanmorgen heeft ze mango gehad en dit keer vond ze he wel lekker deed althans haar mond open en duwde de lepel in haar mond hahah dus ik denk dat ons schema dan wat gaat veranderen naar:

08.00 +- 200 cc melk
09.30 fruit (krijgt ze dan ook kdv om die tijd)
12.00 230 cc melk
16.00 200 cc melk
18.00 groenten
20,00 200 cc melk met rijstebloem

Over het aantal cc zit ik nog te twijfelen, kijken wat zij aangeeft wat ze wilt.
 
Terug
Bovenaan