schema 6 maanden

Hoi,

Onze dochter is alweer 6,5 maand. Naast het fruithapje gaven we d'r eigenlijk niets anders dan melk. Nu krijgt ze een liga van het kdv en brood vindt ze heeerlijk! Heb gisteren en vandaag om 19.00 uur een groentehapje uit een potje geprobeerd. Ze vond 't echt zooo ontzettend vies. Niet te filmen. Ik vind 't eigenlik zelf ook niet te eten. Bah, het smaakt niet eens naar groente. Ga denk ik morgen maar 'ns wat voor de koken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? En waarom geven jullie rijstebloem bij de melk? Is dat voor de lekker of omdat het meer vult? Ze groeit hard genoeg trouwens met al die melk: meer dan 9 kg is ze al (haha). Groetjes,
 
ik gebruik de rijstebloem in de laatste fles omdat dat meer vult voor het slapen gaan.
rijstebloem van de nutricia ,die van 4 tot 6 maand, heet ook 'mijn eerste papje' .
dus dan krijgen ze pap voor het naar bed gaan,of de eerste fles van 's morgens.
vanaf 6 maand krijg je weer iets anders en daar zitten granen bij toegevoegd.
In plaats van de melk kun je 's morgens dus ook een bordje pap geven,die heb je ook in verschillende smaken -naturel-biscuit-vanille-
Maar das ieders eigen keuze !
Onze meid is gek op de pap,en trouwens ook op het fruit en de groente,of het nou uit een potje komt of ik maak het zelf.
Ze lust gewoon alles en heeft ook altijd honger ,
ze is nu ruim 4 maand en is 8,2 kilo!! maar ze is ook wel lang 66 cm.
Oja, zelf bloemkool maken en pureren ,daar zijn die kleintjes ook gek op ,heeft een hele zachte smaak.

Succes!!
groetjes Ilse mv Finn (4maand)
 
Jeetje 4 mnd en dan 8.2 kilo????!!!!!

Dat lijkt me toch erg zwaar! Was de kleine ook zo flink bij de geboorte?

Mijn dochter is nu 7.6 kilo en is 70 cm.
Terwijl ze bij de geboorte4800 gram en 56 cm was!

Als ik in jouw schoenen stond zou ik wat minderen met papjes etc. Vooral ook met de smaajes (zit allemaal suiker in en je went de kleine aan zoet!).
Overgewicht als baby veroorzaakt ook vaak overgewicht op latere leeftijd

Noortje heeft tot 6 mnd alleen maar borstvoeidng gehad! Tot 6 maanden hebben ze echt genoeg aan melk!

Mara goied, iedereen moet dat zelf weten!
 
ja , ze was met de geboorte ook al 4400 gram en 52 cm.
Qua voedingen krijgt ze wat ze hebben mag , gewoon 4 x 200cc melk en in de laatste fles 3 schepjes rijstebloem.
dus ze krijgt maar 1 keer pap op een dag.
wat het fruit en de groente betreft krijgt ze nog maar een paar hapjes,stelt eigenlijk niks voor!
Ze was ook niet zo beweeglijk hoor,net of alles opslaat in babyvet. gaat er vanzelf wel weer af!
Nu sinds van de week word ze bewegelijker, gaat zich de hele tijd omrollen enzo.
Je kunt het er trouwens niet aan afzien dat ze zo zwaar is,ze is ook vrij lang .
Bij het consultatiebureau maakten ze zich er dan ook niet druk om ,het paste wel bij haar lengte en ze gaat al sinds de geboorte mooi in een rechte lijn naar boven.
Ze zal dadelijk ook wel een keer zo'n periode krijgen dat ze een keer niks wil qua eten.
En als ik mezelf en mijn vriend bekijk komt dat wel goed,want mijn vriend is smal en ikzelfben ook niet dik,helemaal alskind zijnde waren we van die sprietjes!!
Trouwens in de pap wie ze krijgt zit geen suiker in!

groetjes ilse mv finn

 
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment ook bezig met een nieuw voedingsschema voor mijn dochter van 6.5 maand.
Ze kreeg in eerste instantie:
8.30 - 165 cc melk (nr 1)
11.30 - 165 cc melk
14.30 - 165 cc melk en één stuk fruit
17.30 - 165 cc melk
20.30 - 165 cc melk

Op het consultatiebureau gaven ze aan dat ik met brood mag gaan beginnen en dat ik nog maar 500 cc melk (nr 2) op een dag hoef te geven.
Het schema wordt dan:
8.30 - 165 cc opvolgmelk met rijstebloem/pap
12.00 - ongeveer een halve boterham met boter en 100cc melk
15.00 - 100 cc melk met één stuk fruit
18.30 - groentenhapje (aardappel en groente om te beginnen)
20.30- 165 cc melk

Echter eet ze van het groentenhapje misschien maar 2 eetlepels. En ze eet ook echt maar 1 stuk fruit.
Ik vraag me af of ze nu niet te weinig eten cq vocht binnen krijgt. Moet ik, als toetje, misschien na het avondeten ook nog 100 cc melk geven? Of zou dat teveel zijn?
Over de (halve) boterham doet ze wel een uur... Is dat niet wat lang? Betekent dat dat ze er nog niet aan toe is?
Sorry mamamadelief, dat ik deze vraag in 'jouw' topic stel, maar om nog een zelfde soort topic te openen leek me wat dubbelop.

Bedankt alvast allemaal!

Liefs Kim mv Lilliène

 
Terug
Bovenaan