schema 7 maanden

hoi,

Hier ben ik weer.Na 2 weken vakantie... :)
Met 6 maanden had ik een nieuw schema, wat in boekje van cb staat. Maar we merkten op vakantie dat dat niet echt werkte... Dus zaten we gewoon weer op 4 voedingen van 180cc met groente, fruit en een broodje.

Nu wil ik hem weer in het goede schema krijgen maar kan ik meteen een of 2 voedingen laten vervallen?

Ik heb nu volgende schema:

7u 180cc fles
9u fruit +rooibosthee of water
11.30-12u 150cc fles + 1 broodje zonder korstjes
15.30-16u 180cc fles +koekje
17.30/18u groente
21u 180cc papfles.

Krijgt hij nu teveel melk? Hoeveel melk maf hij hebben? kan ik misschien beter de voeding van 15.30/16u vervangen voor thee of water?Of na de groente nog 100cc melk geven?

Wie kan mij helpen?

 
Wij hebben het volgende schema:
06:30 uur 180 + 6 (pap)
08:30 uur fruit + 100cc water oid
11:30 uur boterham zonder korstjes + 150 + 5
16:00 uur groente + 100cc water oid
17:30 uur yoghurt
18:30 uur 180 + 6 (pap)
 
hoi Rian,

Hoeveel yoghurt geef je, en doe je er nog iets van diksap in, of puur?
En krijgt jouw zoontje geen koekje tussendoor?
Jouw zoontje is ook 7 mnd toch? Mijne is van 29 januari
 
Timo is van 24 januari.
Ik geef gewoon een klein laagje. De ene keer geef ik dat puur, de andere keer doe ik daar een koekje doorheen of een beetje geraspt fruit of een beetje diksap. Wij geven Timo nog geen koekje tussendoor.
 
Hoi!
Die van mij is van 25 januari. Wat voor yoghurt geven jullie? Ik geef m nu babyyoghurt banaan/aardbei van nestle of olvarit (vind ie errug lekker!!) maar mag 'ie ook gewone magere yoghurt?
Slaapt die van jullie door?? Wijgeven m elke avond rond 22 uur zn papfles maar hij komt altijd weer ergens tussen 4 of 5..
Wij zitten nog op 4 flessen maar die van overdag drinkt 'ie meestal niet op. Moeten ze nu al naar minder flessen?
Groetjes!!
 
Wij geven Timo gewoon magere yoghurt. Timo slaapt eigenlijk al 3 maanden door, dus toen wij met 6 maandenpotjes e.d. begonnen zijn wij ook gelijk overgestapt naar 3 flessen.
@ILse: hoe ziet jullie schema er verder uit dan? Als het voor jullie zo lekker gaat, zou nog gewoon op 4 flessen blijven. Wel moet je denk ik, die laatste fles een keer afbouwen en gewoon de speen terug geven.
 
@ ilse: Mijn zoontje sliep eerder in een zijlig kussen ivm afplatting achterhoofdje. Op vakantie merkten we dat hij er niet meer in bleef liggen. Meestal werd hij rond 5u, half 6 even wakker. Dan gaven we zijn speen, geen fles. Dit doen we eigenlijk al vanaf het begin en dan slaapt ie weer verder tot 7u.

Nu hij niet meer in dat kussen ligt, draait ie op zijn zij of buik en slaapt nu veel beter! Vanmorgen werd hij pas om half 8 wakker. Vannacht helemaal niet wakker geworden.

@ Rian: Jij geeft volgens mij al een poosje zijn laatste voeding rond 18.30u toch? Mijn zoontje kreeg tot 2 weken geleden nog om 22u zijn laatste. Nu zijn we het aan het vervroegen naar 21u


In het boekje van cb staat dat ze nu Volle yoghurt moeten. Ik heb magere. dat maakt toch niet veel uit? Voor mijzelf gebruik ik dieet boter. Kan hij dat ook eten of moet het gewone boter (bijv blueband goede start) zijn?
 
Terug
Bovenaan