schema 7 maanden

@ Rian: Ik heb toen mijn zoontje 5 mnd was een liga geprobeerd maar daar stikte die zowat in...

Zag later op de verpakking staan dat dat nog niet aan die kleintjes gegeven mag worden, wel verkruimeld in de fruithap. Dus dat doe ik nu maar...
 
Klopt, alleen wij hebben gisteren gewoon gekeken wat er gebeurde en Timo sabbelde er gewoon op, echt super schattig.
Ik geef gewoon magere yoghurt. Doen ze op het kdv ook, dus dat zal wel goed zijn. Qua boter weet ik het eigenlijk niet.
Wij geven idd al wel een tijde de laatste voeding om half 7. We hebben op een gegeven moment gewoon geprobeerd en 1x in de week (ongeveer) moesten we een keer een kleine nachtfles geven, maar uiteindelijk is dat ook helemaal gestopt.
 
Hoi!
@Linn: We proberen t wel met zn speen maar ja, uiteindelijk blijft ie huilen en steeds harder dus dan geven we maar weer toe..Maar we gaan t vannacht weer eens proberen om vol te houden.. Lekker dat jouw zoontje zo doorslaapt! Gaat het wel goed met zn hoofdje?

@Rian: Nou ja het probleem bij ons is dat ie de ene keer s ochtends om 6 uur ontbijt en de andere keer pas om 8 uur! (doordat ie snachts nog weleens een bodempje melk krijgt)
Maar ik zal t ongeveer opschrijven:
6.00 / 8.00 :180cc + 6 scheppen
(de ontbijtpap eet ie niet..)
10.00 : fruit
rond de middag: brood en fles
tussendoor: koekje en sap
16.30: Groente
18.00: Toetje
19.00 Fles (180 maar gaat zelden op)
22.00 Pap fles 210
We zijn zo hard aan het proberen om een echt schema te krijgen maar door t 'onregelmatige'slapen is dat moeilijk.

Vinden ze gewone yoghurt lekker? dan ga ik dat ook proberen, ws beter voor ze dan die babytoetjes.

Leuk he dat sabbelen op een koekje! Sep kijkt altijd zo blij als in in zn kinderstoel zit met een berenkoekje! (en wat is ie dan al groot!)
 
Met zijn hoofdje gaat het goed, we zijn sinds een paar weken gestopt met fysio, hij had maar een lichte afplatting en de laatste hoofdmeting was helemaal in orde. Geen afplatting meer dus. Hij draait nu veel op zijn buik en weer terug en slapen doen hij ook veel op zijn zij of buik, dus ben er blij om.

Gewone yoghurt wordt hier goed gegeten. De eerste hap is een zuur gezicht, maar zijn mond blijft daarna open gaan, dus hij zal het wel lekker vinden :)

Gistermiddag heb ik ook weer eens een liga (2estap) geprobeerd. Eerst een halve. Ineens had hij nog maar een kwart in zijn handen.... Zat het andere gedeelte aan zijn gehemelte geplakt... Het wordt wel echt een bende met die liga...

Gister ook de kinderstoel in elkaar gezet. Wat wordt ie inderdaad dan groot! (wij waren op vakantie, anders had ie al eerder in de stoel gezeten ;-) )

@ Ilse: Wij geven om 18.00u groente + yoghurt. En dan om 21.00u zijn laatste papfles. Misschien is dit voor jou ook een idee? Omdat die 19.00u fles niet op gaat.

Of krijgt hij dan te weinig melk?
 
Lekker dat t met zn hoofdje goed gaat!
Hhaha ja ik vind mn eerste hap yoghurt zelf ook altijd wel vrij zuur!
K kijk ook geregeld waar zn koek gebleven is idd.. dat blijft toch een zooitje idd.

We zouden het eens kunnen proberen met die fles vervroegen. Hij krijgt niet te weinig denk ik. Ik weet eigenlijk niet hoeveel ze nog moeten met 7 maanden! Moet pas over 2 weken naar het cb.

Wat geven jullie voor pap als ontbijt? Sep vind er echt geen een lekker! Hij krijgt nu dus alleen melk, maar omdat ie ook nog geen hele boterham eet krijgt ie misschien te weinig granen binnnen.

 
Liever geen dieet-producten zoals dieetboter of magere yoghurt gebruiken.Je kindjes moeten veel grotere hoeveelheden eten om de juiste vetten e.d. binnen te krijgen. Dit ten nadele, want hierdoor zullen ze ook op andere momenten meer kunnen eten dan nodig/goed is
 
Mijn zoontje bijna 7 maanden krijgt als volgt;07:30 fles pap van 180 cc melk en granenmix 6+08:30 anderhalve boterham met groentespread of fruitspread en er wordt water aangeboden maar nog niet gedronken x)kort slaapje10:30 fruithap bestaande uit 2 stuks fruit, wat over is krijgt hij smiddags11:00 fles melk van 150 cclang slaapje14:30 anderhalve boterham met fruithap en water16:00 fles melk 150kort slaapje 18:00 avondprak met water, zeker 1 potje, ofwel paar aardappels met een goeie hand groente, lekker prakken met wat boter en af en toe kipfilet oid21:00 fles pap welterusten Die fles melk van 16:00 wilen we nog laten vervallen en die van 21:00 nog een uurtje vroeger, maar verder gaat het net als bij zijn zusje, die is anderhalf, dus staat er nog fris in.Verwachten dat hij over een maand wel van 8-8 doorslaapt en wat meer water lust 
 
Terug
Bovenaan